МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тенденції і принципи профорієнтації та їх взаємозв’язок. Рекомендації ЮНЕСКО щодо профорієнтації.4.1. Тенденції професійної орієнтації: Сучасна наука ще не виявила законів і закономірностей професійної орієнтації особистості. Але в ній напрацьовано деякі тенденції, які в подальшому можуть стати закономірностями. Розглянемо їх суть. 1. Відповідність змісту, форм, методів профорієнтації рівню розвитку виробничих сил і виробничих відносин; 2. Єдність інтересів особистості і виробництва в адекватному (повністю відповідному до чогось) професійному самовизначенні кожної особистості. 4.2. Принципи професійної орієнтації. Виділяють три основні групи принципів профорієнтації: теоретико-методологічні, загальнопедагогічні та спеціальні. I. Теоретико-методологічні: 1) принцип системності профорієнтаційного знання; 2) принцип єдності загальної і часткових теорій профорієнтації; 3) принцип ідейно-політичного виховання, формування світогляду; II. Загальнопедагогічні: 1) зв’язок теорії і практики в профорієнтації; 2) виховний характер профорієнтації – у відповідності із завданнями формування гармонійної особистості, в єдності з політичним, трудовим, правовим, екологічним, естетичним, фізичним та іншим вихованням; 3) принцип політехнізму в профорієнтації – у взаємозв’язку з політехнічною освітою; ознайомленням з науковими основами сучасного виробництва та відповідними видами трудової діяльності; 4) доступність і свідомість в профорієнтації – свідоме ознайомлення учнів на різних етапах навчання з професіями, вимогами до професій, професійним зростанням та інше; проба своїх сил в обраній професії; 5) систематичність і наступність в профорієнтації – з I по XI класи; 6) принцип багатоаспектності (комплексності) – в різних напрямах: ідейно-політичному, правовому, соціально-економічному, виробничо-технічному, психолого-педагогічному, медико-фізіологічному і професійному; 7) врахування вікових та індивідуальних особливостей в профорієнтації. III. Окрема група – це специфічні принципи профорієнтації: 1) взаємозв’язок школи, сім’ї, виробництва і громадськості в профорієнтації учнів – в тісному контакті; 2) принцип самостійності: завчасне виявлення інтересів, нахилів і здібностей учнів разом із школою, сім’єю, професійно-навчальними закладами, виробництвом і громадськістю; потім рекомендують відповідну йому професію, однак кінцеве право в обранні професії залишається за самим школярем; 3) принцип вільного вибору професії передбачає врахування потреб суспільства в кадрах, індивідуально-психологічних особливостей, стану здоров’я та бажання особистості. Але не повинно бути самопливу і стихійності. Все під безпосереднім контролем, управлінням педагогів-профорієнтаторів і психологів на основі вивчення особистості. Необхідно формувати визначені професійні наміри – як розвиток “рефлексу мети” у молоді. Це складний процес; 4) принцип дієво-активної спрямованості в профорієнтації – активний пошук своєї професій; 5) принцип розвитку – можливість підвищення кваліфікації, заробітної плати, професійної майстерності і т. д. 6) рівної поваги до різних видів праці, соціальної рівності трудових постів у суспільстві; 7) принцип оптимального поєднання масових, групових та індивідуальних форм профорієнтаційної роботи з учнями та їх батьками. 4.3. Рекомендації ЮНЕСКО щодо профорієнтації. Міжнародна організація ЮНЕСКО дала свої рекомендації щодо профорієнтаційної роботи: І) людина повинна мати право самостійно вибрати професію без будь-якого тиску на неї; ІІ) державі потрібно потурбуватись, щоб забезпечити людині право вільно вибрати професію або приймати рішення, які ведуть до цього вибору; ІІІ) всі громадяни, незалежно від раси, віросповідання мають право користуватись послугами профорієнтаційних служб та професійних консультаційних центрів. Читайте також:
|
||||||||
|