Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Перший модуль

ПРАКТИКУМ

 

Практична робота № 1-2 (семінар)

Тема: Передумови виникнення музеїв (4 години).

Мета: визначити передумови появи музеїв; сформулювати уявлення про історію розвитку музейної справи; ознайомитися з особливостями утворення музеїв в Україні.

 

Запитання для обговорення на семінарі

1. Передумови появи музеїв.

2. Колекціонування у давній Греції.

3. Колекціонування у Давньому Римі.

4. Зародження наукового колекціонування.

5. Колекція як протомузейне зібрання.

6. Культурна парадигма епохи Відродження.

7. Виникнення музеїв (палацові музеї світських правителів, музеї церковних ієрархів, університетські музеї, анатомічні театри).

8. Академічні музеї епохи Просвітництва.

9. Фундатори музейної справи в Україні.

 

Контрольні запитання

1. Як ви розумієте “збирання” та “колекціонування”.

3. Які ви знаєте форми протомузейних закладів.

4. Поясніть, чому публічність є важливим фактором розвитку музею.

 

Завдання для самостійного опрацювання

1. Скласти каталог статей, які містять періодичні видання з музеєзнавства (“Музеи”, “Музейное дело”, “Museum” та ін.), що розкривають розвиток музейної справи у світі. Написати рецензію на одну з статей за власним вибором.

2. Написати реферат:”Фундатори музейної справи України (Д.Яворницький, В.Докучаєв)”.

3. Виписати у зошит та вивчити дефініції понять: музей, музейність, музеєзнавство, збирання, колекціонування.

 

Література:

Бабарицька В., Короткова А. Екскурсознавство і музеєзнавство: Навчальний посібник. – К.: Альтерпрес, 2007. – 464с.

Бейдик О.О. Українсько-російський словник термінів і понять з географії туризму і рекреаційної географії. – К.: Київський університет, 1997. – 300 с.

Зорин И.В., Квартальнов В.А.Энциклопедия туризма: Справочник. – М.: ФиС,2000. – 216с.

Краткий словарь музейных терминов. – М.: Сов.Рос., 1998. – 213с.

Мезенцева Г. Музеєзнавство. – К.: Вища школа, 1980. – 119с.

Музееведение: Вопросы теории и методики. / Под ред. В.Ю. Дукельского. – М.: ФиС, 2000. – 178с.

Музеи. Маркетинг. Менеджмент / Под ред. В.Ю. Дукельского. -М.: ФиС, 2001. – 209с.

Сотникова С.И. Музеология: Пособие для вузов/ С.И. Сотникова. – М.: Дрофа, 2004. – 192 с.

Україна: скарби музеїв і заповідників. Путівник. / Упорядники Л. Новохатько, Б. Вихристенко. – К.: Чорлі, 1997. – 207с.

Хадсон К. Влиятельные музеи. – Новосибирск, 2002. –189с.

 

Практична робота № 3-5 (презентація)

Тема: Сучасні підходи до класифікації музеїв (6 годин).

Мета: ознайомитися з існуючими класифікаціями музеїв, з’ясувати особливості музеїв за їх типами, видами та профілем.

 

Завдання для презентації

1. Типи музеїв (науково-дослідний, науково-просвітницький, навчальний),

ознаки, за якими музей відносять до певного типу, соціокультурне призначення, приклади

відповідних музеїв). Презентація одного з музеїв певного типу (що це за музей, його

призначення, де він знаходиться, його експозиції, найвідоміші раритети).

2. Види музеїв (державні, суспільні, приватні), ознаки, за якими музей відносять до певного типу, соціокультурне призначення, приклади відповідних музеїв). Презентація одного з музеїв певного типу (що це за музей, його призначення, де він знаходиться, його експозиції, найвідоміші раритети).

3. Профілі музеїв (історичні, художні, мистецтвознавчі, літературні, архітектурні, природничонаукові, технічні, галузеві, комплексні) ознаки, за якими музей відносять до певного типу, соціокультурне призначення, приклади відповідних музеїв). Презентація одного з музеїв певного типу (що це за музей, його призначення, де він знаходиться, його експозиції, найвідоміші раритети).

 

 

Контрольні запитання

1. Поясніть сутність понять “музей”, “музейність”, “музеєзнавство” та “музейна

справа”.

4. Музей – це … (продовжте визначення самостійно).

5. Які види музеїв ви знаєте. Наведіть приклади.

6. Що таке тип музею. Наведіть приклад.

7. Що визначає профільну класифікацію музею?

8. Скільки і які профілі музеїв ви знаєте? Наведіть приклади.

 

Завдання для самостійного опрацювання

1. Познайомитися з періодичними виданнями, що освітлюють музейну діяльність. Скласти рецензію на статтю щодо особливостей комплектації музейних фондів.

2. Написати реферат: “Типологія навчальних музеїв”.

3. Виписати у зошит та вивчити дефініції понять:документ, музейний документ, комплектування, музейна цінність, музейний предмет, атрибуція, інтерпретація, тезаврирування, тезаурус, музейна колекція, музейне зібрання, музейний фонд, основний фонд, обмінний фонд, дублетний фонд, колекційний фонд, консервація, реставрація.

 

Література:

Бабарицька В., Короткова А. Екскурсознавство і музеєзнавство: Навчальний посібник. – К.: Альтерпрес, 2007. – 464с.

Краткий словарь музейных терминов. – М.: Сов.Рос., 1998. – 213с.

Кучеренко М.Е. Научно-фондовая работа в музее: Метод.пособие в помощь молодому специалисту. – М.: МГУ, 1999. – 131 с.

Мезенцева Г. Музеєзнавство. – К.: Вища школа, 1989. – 119с.

Музееведение: Вопросы теории и методики. / Под ред. В.Ю. Дукельского. – М.: ФиС, 2000. – 178с.

Музееведение. Музеи исторического профиля / Под ред. К.Г. Левыкина, В. Хербста. – М.: Дрофа, 1999. – 205с.

Музеи. Маркетинг. Менеджмент / Под ред. В.Ю. Дукельского. -М.: ФиС, 2001. – 209с.

Сотникова С.И. Музеология: Пособие для вузов/ С.И. Сотникова. – М.: Дрофа, 2004. – 192 с.

 


Читайте також:

  1. V міні – модуль
  2. Високочастотні перетворювачі модульної структури
  3. Війна на Україні: перший етап
  4. Війна на Україні: перший етап
  5. До складу Кабінету Міністрів України входять Прем’єр-міністр України, Перший віце-прем’єр-міністр, віце-прем’єр-міністри, міністри.
  6. Друга модульна контрольна робота
  7. Друга модульна контрольна робота
  8. За конструктивними особливостями фритюр-ниці поділяють на секційно-модульні та ті, які входять до комплекту малогабаритного обладнання.
  9. За кредитно-модульною системою
  10. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  11. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  12. Заліковий МОДУЛЬ 1 . Економічна і соціальна географія світу




Переглядів: 521

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Допоміжна | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.