Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Безробіття: сутність, види, соціально – економічні наслідки.

Безробітні – це люди , які не мають роботи, але здатні і готові працювати і шукають роботу.

Головним показником використання ресурсів праці є рівень безробіття в країні - це вираження у % відношення кількості безроб. до економічно активного населення.

Економічно активне населення = зайняті і безробітні.

Тільки в кінці 80-х поч.. 90-х років увага до проблеми безробіття значно виросла як із сторони держави так і вчених. 1991р. З-н « О занятости населения». В 1994р. в Україні було офіціально зареєстровано 100 тис. безробітних.

Типи безробіття:

1) фрикційне – це безробіття пов'язане з добровільною зміною працівником

місця роботи і періодами тимчасового звільнення. Існування цього типу безробіття є природним явищем , це сама легка форма безроб. , оскільки не потребує перенавчання , затрат на нього грошей і часу.

2) структурне - пов'язане із зміною попиту на товари і в технології.(Н.д:попит на якийсь товар знижується, то падає попит на р. с., що його виготовляє ) Це більш складна і довготермінова форма , тут необхідна серйозна допомога зі сторони держави ( перенавчання, проведення заходів в рамках структурної політики держави: регіональне розміщення нових виробництв.)

3) циклічне – це безробіття породжене загальним економічним станом. Циклічне безробіття – це один із наслідків скорочення ВНП. «Лікування» тільки шляхом оздоровлення ситуації в цілому.

Коли ми кажемо про повну зайнятість , то це не означає, що зовсім відсутнє безробіття. Це зв'язано з тим , що наявність фрикційного і структурного безробіття економісти вважають нормальним станом економіки. А тому якщо нема циклічного безробіття , то серйозних проблем із зайнятістю також нема: все йде так як повинно бути.

Повна зайнятість – це відсутність циклічного безробіття. Для кількісної характеристики цього явища використовують ще поняття природна норма безробіття, яка відображає рівень безробіття, що відповідає повній зайнятості.

Сама величина природної норми безробіття визиває у економістів певні розбіжності. Вважається , що для різних періодів часу вона може бути різною, причому , можна спостерігати її зростання у часі. Для теперішнього періоду величина норми прир. безробіття оцінюється багатьма економістами в 5-6,5%. Для тією кількості економічно активного населення, яке є в Україні , це відповідає 1,2-1,6 млн. безробітних.

Причини безробіття

Три основні концепції , що пояснюють безробіття:

1) Класична теорія зайнятості( Д.Рікардо, Дж.Мілль, А.Маршалл). Причина в дуже високій заробітній платі , що породжує надлишок пропозиції праці. Це результат певних вимог самих найманих працівників.

Вирішення проблем безробіття: вільна гра ринкових сил – попиту, пропозиції і заробітної плати – забезпечить необхідну координацію в сфері зайнятості (якщо надлишок пропозиції, то зменшиться заробітна плата і підвищує попит на робочу силу.)

2) Кейнсіанська теорія. На відміну від класиків , які не вбачали в безробітті серйозної проблеми , Кейнс вважав це лихом. Масовий вибух безробіття в період « Великої депресії» в США ( майже 25% ). Одними класичними методами не справитись . Кейнс погоджувався , що зниження з/п може привести до підвищення зайнятості. Але одночасно він вказував , що 1) на практиці важко знизити заробітну плату ; 2) а якщо і удасться , то знизиться попит на споживчі товари, що негативно впливає на виробництво і зайнятість. Кейнс вважав, що в цих умовах не відбудеться і підвищення попиту на інвестиційні товари, оскільки інвестиційні рішення в багатьох випадках базуються на майбутніх очікуваннях, а вони в даних умовах за думкою багатьох господарських суб'єктів несприятливі.

Причина безробіття – низький попит. Ліки від безробіття – експансіоністська політика держави, з використанням фіскальних інструментів.

3) Монетаристська. Співзвучна з ідеями класичної школи. Монетаризм – це направлення в екон. науці, яке кинуло визов в 60-70-х роках кейнсіанцям. Монетаристи намагаються відродити віру в сильний регулюючий механізм ринку, в його можливості забезпечити макроекономічну стабільність. На погляд монетаризму держава обмежила конструктивну здатність ринку. Ринок праці втратив свою гнучкість із-за втручання держави і профспілок.

Дуже висока з/п створює великі проблеми в області зайнятості. Ліки від безробіття – вивільнення ринку від втручання держави (в області з/п) і проведення тонкої державної політики по підвищенню його гнучкості(створення системи освіти, стимулювання міжрегіонального переливу робочої сили).

Наслідки безробіття (економічні, соціальні, психологічні):

1. Індивідуальні:

- знижується або стає нульовим рівень доходів.

- проблема з грошима породжує проблеми з обсягом і якістю споживання.

- втрата кваліфікації

- значні психологічні проблеми.

2. Для суспільства.

- недовиробництво ВНП

Американський вчений Артур Оукен вивів закон, згідно якому при перевищенні фактичного рівня безробіття над природною нормою безробіття на 1% недовиробництво ВНП складає 2,5%

Наприклад: при фактичному рівні безробіття в 8,3% і природній нормі - 6% недовиробництво ВНП складає (8,3 - 6)*2,5 =2,3*2,5=5,75%

- визиває певну соціальну напругу в суспільстві.

- ускладнення криміногенної ситуації в країні.

 

 


Читайте також:

  1. Cплата єдиного соціального внеску - 2013
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. V. Економічні цикли.
  4. Агенти змін у соціальному секторі
  5. Адміністративні, економічні й інституційні методи.
  6. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  7. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  8. Адміністративно-територіальний устрій та соціально-економічний розвиток
  9. Активний характер соціальної політики.
  10. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи
  11. Акціонерна власність в економічній системі
  12. Американська модель соціальної відповідальності




Переглядів: 2890

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ринок праці і механізм його дії | Економічне зростання.: сутність, показники, фактори, моделі.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.