МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||
ДРУГА СВІТОВА ВІЙНАКлючові слова та поняття Тема 9. УКРАЇНА В ПЕРІОД ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ Критерії засвоєння За результатами вивчення даної теми Ви повинні РОЗУМІТИ суперечливість соціально-економічних та політичних перетворень, що відбулися в Україні у 20-х – 30-х рр. ХХ ст., в результаті яких, з одного боку, було досягнуто якісно нового економічного рівня розвитку, а з іншого, відбулося утвердження тоталітарного режиму. За результатами засвоєння теми Ви повинні ЗНАТИ, що таке: нова економічна політика (неп); трести; синдикати; госпрозрахунок; продподаток; непмани; “ножиці цін”; індустріалізація; колективізація; п’ятирічні плани (п’ятирічки). Повне засвоєння навчального матеріалу по даній темі вимагає від Вас УМІННЯ: - встановлювати зв’язок між політичними подіями та змінами в економічному розвитку; - аналізувати особливості та взаємозв’язок таких економічних заходів як воєнний комунізм, неп, індустріалізація, колективізація; - аналізувати процес поступового входження України до складу СРСР.
8.4. Вихід теми в інші дисципліни Дана тема використовується: - в курсіполітологіїз точки зору розуміння сутності понять суверенітету, федерації, демократії; - в темах 9-12 стосовно наслідків закладених у 20-30-ті роки основ радянської системи політичної влади та господарського механізму.
(1939 – 1945 рр.) Друга світова війна; депортація; Велика Вітчизняна війна; евакуація; геноцид.
9.1. Вхідна інформація для самоконтролю Успішне засвоєння змісту цієї теми вимагає відновлення і використання наступних знань: - з курсу історії України у загальноосвітній школі – про події війни та процеси відбудови народного господарства; - з курсу всесвітньої історії у загальноосвітній школі– про події та наслідки Другої світової війни; - з курсу правознавства у загальноосвітній школі– про сутність понять “війна”, “репресії”.
9.2. Зміст теми:
9.2.1.Структурно-логічна схема змісту теми. 1. Друга світова війна. 2. Приєднання Західної України, Північної Буковини та Бессарабії до СРСР. 3. Соціально-економічні та політичні перетворення. 4. Велика Вітчизняна війна. 5. Мілітаризація економіки. Евакуація. 6. Окупація. 7. Рух опору українців. 8. Економічні і політичні процеси в Україні на завершальному етапі війни.
9.2.2. Тематичний зміст Період Другої світової війни (9.1.) охоплює період з 1 вересня 1939 р., коли Німеччина напала на Польщу, до 2 вересня 1945 р., коли Японія підписала акт про беззастережну капітуляцію.
9.1. Друга світова війна1939-1945 рр. – найбільша в історії війна, підготовлена нацистськими режимами, породжена загостренням міждержавних суперечностей, прагненням керівництва Німеччини реалізувати план встановлення світового панування та реваншу за поразку у Першій світовій війні. Друга світова війна почалася 1 вересня 1939 р. нападом Німеччини на Польщу. У війну тією чи іншою мірою було втягнуто 72 держави, понад 80 % населення земної кулі. Воєнні дії велися на території 40 країн. Загальні втрати людства становили приблизно 50 млн. життів. Україна втратила понад 8 млн. громадян (військових та цивільних осіб).
Етапи війни:
Напередодні та на першому етапі війни українські землі, які знаходилися у складі чотирьох держав (СРСР, Польщі, Чехословаччини і Румунії) опинилися в епіцентрі політичної й військової боротьби у Центральній і Східній Європі. Згідно з Мюнхенською угодою (вересень 1938 р.) навесні 1939 р. Чехословаччину окупувала Німеччина, а Закарпатську Україну, що входила до складу Чехословаччини, після жорстокого придушення опору українців окупувала союзниця фашистської Німеччини – Угорщина. Отже, ще до початку Другої світової війни пролилася кров українців. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||
|