Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Види норм витрат пального

Тема 9. Організація раціонального використання пально-мастильних матеріалів.

1. Шляхи раціонального і економного використання нафтопродуктів.

2. Нормування витрат пального.

3. Нормативи витрат мастильних матеріалів

4. Облік і звітність про витрати ПММ.

1. Шляхи раціонального і економного використання нафтопродуктів:

- підвищення виходу світлих нафтопродуктів від обсягу нафти, яка переробляється;

- оптимізація якості експлуатованих палив;

- зниження питомої витрати палива при експлуатації техніки;

- ефективне і раціональне використання пально-мастильних матеріалів;

- запровадження альтернативних пально-мастильних матеріалів;

- зменшення втрат нафти і продуктів її переробки від випару;

- регенерація і утилізація відпрацьованих олив;

- підвищення якості ПММ шляхом використання присадок.

2.На автомобільному транспорті діють Норми витрат пального і мастильних матеріалів. Вони призначені для планування потреби підприємств у пально-мастильних матеріалах і контролю за їх витратами, ведення звітності, запровадження режиму економії.

Нормування витрат пального – це встановлення допустимої міри його споживання в певних умовах експлуатації автомобілів, для чого застосовуються базові лінійні норми, встановлені по моделях (модифікаціях) автомобілів, та система нормативів і коригуючи коефіцієнтів, які дозволяють враховувати виконану транспортну роботу, кліматичні, дорожні та інші умови експлуатації.Нормування витрат моторних олив та мастил здійснюється пропорційно до витрат пального згідно із встановленими нормативами.

2.1. Для автомобілів встановлюються такі види норм витрат палива:

• базова лінійна норма на пробіг автомобіля Hs – на 100 км;

• норма на виконання транспортної роботи (враховує додаткові витрати палива при русі автомобіля з вантажем) Hw – на 100 тонно-кілометрів (т-км);

• норма на одну тонну спорядженої маси Hg (враховує додаткові витрати палива при зміні спорядженої маси автомобіля, причепа або напівпричепа);

• норма на їздку з вантажем (враховує збільшення витрат палива, пов'язане з маневруванням та виконанням операцій завантаження і розвантаження) Hz – на одну їздку;

• норма на пробіг при виконанні спеціальної роботи Hsc – на 100 км;

• норма на роботу спеціального обладнання, встановленого на автомобілях, Ноб – на годину або на виконану операцію;

• норма на роботу незалежного обігрівача Нон – на одну годину роботи незалежного обігрівача.

2.2. Базова лінійна норма Hs встановлюється:

♦ для вантажних автомобілів (за винятком самоскидів) – у спорядженому стані;

♦ для легкових автомобілів і автобусів (повна маса яких не перевищує 3,5т) та самоскидів – з половиною навантаження;

♦ для автобусів (повна маса яких перевищує 3,5 т) – з повним навантаженням (повною масою);

♦ для вантажопасажирських автомобілів – у спорядженому стані з половиною маси пасажирів.

Базові лінійні норми витрат палива встановлені у таких одиницях вимірювання:

• для бензинових, дизельних автомобілів та автомобілів, що працюють на зрідженому (скрапленому) нафтовому газі, – у літрах на 100 км пробігу (л/100км);

• для автомобілів, що працюють на стисненому природному газі, – у нормальних кубічних метрах на 100 км (м куб./100 км);

• для газодизельних автомобілів норми витрат стисненого природного газу наведені в таблицях в м куб./100 км, а дизельного палива – поруч в л/100 км.

2.3. Норма на виконання транспортної роботи Hw застосовується для бортових вантажних автомобілів і сідельних тягачів у складі автопоїздів, автомобілів-фургонів та вантажопасажирських автомобілів, які виконують роботу, що обліковується в тонно-кілометрах (може застосовуватись для легкових автомобілів і автобусів з причепами, які виконують транспортну роботу, що обліковується в тонно-кілометрах).

Гранично допустимі (максимальні) норми на виконання транспортної роботи Hw в залежності від виду палива становлять:

♦ бензин – 2,0 л/100 т-км;

♦ дизельне паливо – 1,3 л/100 т-км;

♦ зріджений нафтовий газ – 2,5 л/100 т-км;

♦ стиснений природний газ – 2,0 м куб./100т-км;

♦ при газодизельному живленні двигуна – природного газу 1,2 м.куб./100 т-км і дизельного палива 0,25 л/100 т-км.

2.4 Коефіцієнти коригування норм витрат пального.

Урахування дорожніх, кліматичних і інших експлуатаційних факторів проводиться за допомогою ряду поправочних коефіцієнтів, наведених у формі відсотків підвищення або зниження базового значення норми.

Робота в зимових умовах – у залежності від фактичної температури повітря: К= +5…15%.

Робота в гірській місцевості при висоті над рівнем моря: К= +5…10%

Робота в умовах міста: К= до + 15%

Сумарний коефіцієнт коригування: Кs = К1 + К2 +...+ Кn (2)

3 Нормативи витрат мастильних матеріалів, наведені в додатку В, установлені на 100 літрів (100 м куб. СПГ) нормативних витрат палива Qн, розрахованих для даного автомобіля:

♦ нормативи витрат олив – в л/100 л (л/100 м куб. СПГ) Qн;

♦ нормативи витрат мастил – в кг/100 літрів (кг/100 м куб. СПГ) Qм.

Нормативи витрат олив і мастил зменшуються на 50% для всіх автомобілів,які знаходяться в експлуатації до трьох років (крім автомобілів, відмічених у додатку В знаком (*)). Нормативи збільшуються до 20% для автомобілів, які знаходяться в експлуатації більше восьми років.

Витрати мастильних матеріалів при капітальному ремонті агрегатів установлюються в кількості, рівній одній заправочній місткості системи змащування даного агрегату.


Читайте також:

  1. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  2. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій
  3. Альтернативна вартість і незворотні витрати
  4. Аналіз витрат за центрами відповідальності.
  5. Аналіз витрат звичайної діяльності
  6. Аналіз витрат на 1 грн. вартості продукції
  7. Аналіз витрат на гривню товарної продукції
  8. Аналіз витрат на підприємстві за їх елементами та статтями калькуляції.
  9. Аналіз витрат.
  10. Аналіз динаміки і структури витрат підприємства
  11. Аналіз доходів і витрат підприємства
  12. Аналіз доходів та витрат від операцій з цінними паперами.




Переглядів: 1547

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 8. Спеціальні технічні рідини для автотранспорту. | Облік і звітність про витрати ПММ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.