МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Загальна характеристика симплекс-методуСиплекс-метод розв’язування задач лінійного програмування Для розв’язування задач лінійного програмування взагалі використовують алгебраїчні методи (для графічний метод використати трудно). Один з універсальних методів є симплексний метод (або метод послідовного поліпшення плану). Ідея цього методу була пропонована ще у 1939 р. академіком Конторовичем Л. В., але вперше метод був опублікований американським вченим Дж. Данцигом у 1947 р. Розглянемо основну ідею симплекс-методу. Для цього проведемо деякі перетворення задачі лінійного програмування, виділимо основні вимоги алгоритму симплекс методу і введемо деякі спеціальні поняття і терміни. Будь-яку задачу лінійного програмування можна звести до стандартної форми – основної задачі лінійного програмування (ОЗЛП), де замість обмежень-нерівностей переходять до обмеження-рівностей. Такий запис умов – обмежень зручний для розв’язування задач лінійного програмування симплекс-методом. Отже, кожне обмеження – нерівність виду (1) або у розгорнутому виді: (1а) можна замінити рівністю, якщо ввести додаткову змінну . Тоді маємо (2) тобто (3) Таким чином, система обмежень приймає вигляд: (4) а цільову функцію можна записати так: (5) Система рівнянь (4), (5) відповідає всім вимогам задач лінійного програмування і використовується для розв’язання симплекс-методом Вимоги алгоритму симплекс-метода: обмеження представляються у вигляді системи лінійних рівнянь; вільні члени повинні бути не менше нуля: ; всі змінні повинні бути не менше нуля: . Для запису алгоритму введемо поняття плану задачі та його різновидностей. План задачі – будь-яке рішення (розв’язок) системи рівнянь. Компоненти плану – окремі значення змінних. Допустимий план – план, всі компоненти якого не менше 0, тобто . Опорний план – план, в якому кількість відмінних від нуля компонентів дорівнює числу рівнянь в системі основних обмежень. Оптимальний план – допустимий план, при якому цільова функція приймає екстремальне значення.
4.2. Методика побудови симплекс-таблиці
Нехай дана система обмежень у стандартній формі: (див. (3)): (3а) де - небазисні (вільні)змінні (НБЗ); - базисні змінні (БЗ). * Аналогічно представимо ЦФ у вигляді: . У розгорнутому вигляді для та задача на : (6) Відповідно системі (6) будуємо симплекс-таблицю:
Приклад. Представимо модель задачі у вигляді системи (6) у канонічній формі: (7)
Таблиця 1
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|