МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Г. Зіммель та суспільному розвитку. Вчасно виявлений конфлікт можеФункції соціальної В суспільстві конфлікти виконують як позитивні, так і негативні Проблема ставлення Чи конфлікт є позитивним чи негативним явищем? Яке В якій сторони мають Суперечка-стосується інтересів, що можуть бути врегульовані. несумісні цілі. Конфлікт-стосується потреб, що не можуть бути дискутовані. Конфлікт - це ситуація, суперечка. Робоче визначення: Конфлікт і суміжні явища: ворожість, конкуренція, змагання Запропоновані визначення конфлікту наголошують на тому чи іншому аспекті конфлікту в залежності від вибраної автором перспективи.
до конфліктуповинне бути ставлення до конфліктів? (Що ви думаєте?) Для - одні бачать негативніоб’єктивного аналізу конфлікту слід сприйняти конфлікт наслідкинейтрально як об’єктивну реальність, що супроводжує нас в усіх -___________________сферах суспільного життя. Конфлікт є таким самим суспільним процесом як і співпраця, чи конкуренція, змагання і т. ін. Конфлікт може мати як конструктивний, так і деструктивний потенціал, в залежності від того чи він супроводжується насиллям.
конфліктології функції. Часто ці функції визначаються середовищем чи системою.
Відкриті системиУ відкритих системах, де конфлікт визначається звичайним явищем і існують різноманітні механізми його регулювання, конфлікт сприяє життєздатності системи, її динамізму і здатності до розвитку. У тоталітарному суспільстві закритого типу конфлікт не визнавався в принципі, а єдиним механізмом його вирішення є силове (за 70 рр. радянської влади були десятки випадків збройного придушення невдоволення з чисельними жертвами). Придушений конфлікт стає подвійно небезпечним, бо веде до розвалу, руйнування системи (громадянська війна, революція, бунти і т. д.).
Негативні функції конфлікту: - веде до безладдя, нестабільності і розвалу системи; - боротьба ведеться насильницькими методами; - наслідком конфлікту є значні матеріальні і морально- психологічні втрати; - виникає загроза життю і здоров’ю і життю людей.
Ними займався Позитивні функції конфлікту: німецький соціолог К. Викриває і вирішує протиріччя і таким чином сприяє американський випередити і відвернути більш серйозні і небезпечні конфлікти; соціолог Л. Козер -У відкритому суспільстві конфлікт стабілізує і інтегрує внутрішньогрупові і міжгрупові відносини, знижує соціальну напругу; - Конфлікт збільшує інтенсивність зв’язків і стосунків, стимулює соціальні процеси, надає суспільству динамічності, сприяє творчості, інноваціям та суспільним змінам. - Конфлікт сприяє усвідомленню як своїх, так і протилежних інтересів, виявленню існування проблем і протиріч суспільного розвитку; - Зовнішній конфлікт (конфлікт з ін. групою) сприяє внутрігрупові внутрігруповій інтеграції і ідентифікації, збільшує єдність групи, нації, суспільства, мобілізацію внутрішніх ресурсів. Конфлікт допомагає знаходити друзів і союзників, виявляти ворогів;
Внутрішні конфлікти (в групі, організації, суспільстві) виконують такі функції: · створюють і підтримують баланс сил (влади); · здійснюють соціальний контроль за дотриманням; загальноприйнятих норм, правил, цінностей; · сприяють створенню нових соціальних норм і інститутів, оновлюють існуючі. · сприяють адаптації та соціалізації індивідів і груп; · сприяють створенню фізичних і нормативних меж групи, встановленню і підтримці відносно стабільної структури внутрігрупових і міжгрупових відносин, встановленню ієрархії в групі і суспільстві, виявленні лідерів; · виявляє позиції, інтереси, цінності осіб і сприяє вирішенню проблем. Виконує роль “Аварійного клапана”.
Читайте також:
|
||||||||
|