Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ПЕРЕДМОВА

V. Складання професійних документів.

ІV. Нормативність і правильність фахового мовлення.

У професійному спілкуванні.

ІІІ. Лексичний аспект сучасної української літературної мови

ІІ. Етика ділового спілкування.

І. Культура фахового мовлення.

Зміст

Українська мова

МОГИЛІВ–ПОДІЛЬСЬКИЙ ТЕХНОЛОГО- ЕКОНОМІЧНИЙ КОЛЕДЖ

ВІННИЦЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО АГРАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

 

 

(за професійним спрямуванням)

Навчальний посібник

 

Номінація: інноватика в організації самостійної роботи студентів

Автор: Войцехівська Ірина Станіславівна - викладач української мови

вищої категорії.

 

Рецензент:Соляр Людмила Валентинівна- методист коледжу.

Навчальний посібник містить

теоретичний матеріал у формі лекцій,

розкриваються основні питання до

кожної теми, подаються зразки

оформлення ділових документів,

питання для самоконтролю.

Розглянуто і схвалено

на засіданні конкурсної комісії

Протокол № від

Голова комісії Г.Т.Главацька

Передмова ……………………………………………………………………….…..4

1.1. Вступ. Державотворча роль мови. Функції мови.

Стилі, типи і форми мовлення…………………………………………………5

1.2. Літературна мова. Мовна норма. Культура мови.

Культура мовлення під час дискусії………………………………………...16

1.3. Специфіка мовлення фахівця (відповідно до напряму

підготовки)…………………………………………………………………....27

1.4. Формування навичок і прийомів мислення. Види, форми, прийоми розумової діяльності. Основні закони риторики……………………………36

2.1. Поняття етики ділового спілкування, її предмет та завдання………………42

2.2. Структура ділового спілкування. Техніка ділового спілкування.

Мовленнєвий етикет…………………………………………………………...51

2.3. Правила спілкування фахівця при проведенні зустрічей,

переговорів, прийомів та по телефону………………………………………..79

3.1.Терміни і термінологія. Загальнонаукові терміни……………………………89

3.2. Спеціальна термінологія і професіоналізми (відповідно до напряму

підготовки)………………………………………………………….………….94

3.3.Типи термінологічних словників……………………………………………...99

3.4.Точність і доречність мовлення. Складні випадки слововживання.

Пароніми та омоніми. Вибір синонімів……………………………………..104

4.1.Орфографічні та орфоепічні норми сучасної української літературної мови.

Орфографічні та орфоепічні словники……………………………………...111

4.2. Морфологічні норми сучасної української літературної мови,

варіанти норм…………………………………………………………………119

4.3.Синтаксичні норми сучасної літературної мови у професійному

спілкуванні……………………………………………………………………127

5.1.Загальні вимоги до складання документів. Текст документа. Основні

реквізити. Види документів………………………………………………….132

5.2.Укладання документів щодо особового складу……………………………..

5.3.Текстове оформлення довідково - інформаційних документів………….....

5.4.Особливості складання розпорядчих та організаційних документів……...

5.5.Укладання фахових документів відповідно до напряму підготовки………

Використана література…………………………………………………………..

 

Формувати духовно багате й професійно підготовлене покоління є основним завданням на сучасному етапі розвитку вищої школи. Адже реформи, які відбуваються, спрямовані на гуманізацію та гуманітаризацію підготовки майбутніх спеціалістів. Це також стосується вивчення української мови за професійним спрямуванням, оскільки уміння спілкуватися мовою професії підвищує ефективність праці, допомагає краще орієнтуватися не тільки на виробництві, а й у безпосередніх ділових контактах із колегами. Вироблення комунікативних умінь та навичок сприяє всебічному розвитку особистості, здатної орієнтуватися у швидкому потоці інформа­ції, вирішувати важливі економічні, господарські пробле­ми крізь призму мовних факторів.

А якщо говорити про професійне зростання випускника, то воно можливе за умови засвоєння та оперування мовою фаху. Отже, формування професійно ділового стилю спілкування повинно бути цілеспрямованим, спеціально організованим процесом систематичного оновлення та удосконалення знань та умінь, необхідних для професійної компетентності.

За новою програмою заняття з дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» проводяться переважно у формі практичних занять, а теоретичний матеріал виноситься на самостійне вивчення. Тобто основним засобом засвоєння навчального матеріалу є самостійна робота. З огляду на це, доцільним є створення навчального посібника, адже жоден підручник з дисципліни, який на сьогодні існує, не відповідає програмі.

В посібнику зібрано та узагальнено теоретичний матеріал у формі лекцій, які розкривають основні питання до кожної теми, подаються зразки оформлення ділових документів, результати одержаних під час самостійної роботи знань студент може проконтролювати шляхом відповідей на питання для самоконтролю і тестового контролю, а також при виконанні граматичних та практичних завдань.

Самостійна робота з навчальним посібником забезпечує глибоке засвоєння студентами не тільки програмного матеріалу з дисципліни «Українська мова за професійним прямуванням», але й активізує мислення, сприяє більш повному розкриттю їх здібностей, оволодінню нормами літературної мови, формує мораль та вольові якості, допомагає майбутнім фахівцям глибше осмислити матеріал, підвищує їх творчу активність. Тому вона стає головним резервом підвищення ефективності підготовки спеціалістів, а її організація у сучасних умовах стає однією з центральних проблем навчального процесу.

Отже, даний навчально-методичний посібник сприятиме ґрунтовному та послідовному розвиткові професійних якостей майбутніх фахівців, стане запорукою вільного самовираження особистості у науково-навчальній та офіційно-діловій сферах спілкування. А вивчення дисципліни сприятиме піднесенню престижу літературної мови як культурного надбання нації.


Читайте також:

  1. ПЕРЕДМОВА
  2. Передмова
  3. ПЕРЕДМОВА
  4. ПЕРЕДМОВА
  5. ПЕРЕДМОВА
  6. ПЕРЕДМОВА
  7. ПЕРЕДМОВА
  8. Передмова
  9. Передмова
  10. Передмова
  11. ПЕРЕДМОВА
  12. ПЕРЕДМОВА




Переглядів: 614

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Напрями та шляхи стабілізації екологічної ситуації | Державотворча роль мови

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.