МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Соціокультурне середовище ММЕкономічне середовище міжнародного менеджменту. Економічне середовище міжнародного менеджменту являє собою сукупність економічних відносин і ресурсів країн-господарів, що визначають можливості започаткування і розвитку відділень транснаціональних корпорацій у цій країні. Ключові характеристики національних економік як елемента середовища міжнародного бізнесу і менеджменту включають таке: · стабільність і рівень розвитку; · рівень інфляції; · стабільність національної валюти. Для порівняння економічного середовища різних країн використовують різноманітні інструменти. Найбільш поширеними є такі: · індекс конкурентоспроможності Всесвітнього економічного форуму; · індикатор структурних реформ Європейського банку реконструкції і розвитку; · індекс лібералізації де Мело-Денізера-Гельба; · індекс інституційної якості Кауфмана-Крейда-Зойдо-Лобатона-Ведера. Індекс конкурентоспроможності визначається за такими факторами: 1)стан внутрішньої економіки (Е); 2)глобалізація: участь у міжнародній торгівлі та інвестиціях (Г); 3)уряд: якість державної виконавчої політики (У); 4)фінанси: стан ринків капіталів, якість фінансових послуг (Ф)| 5)інфраструктура: обслуговування бізнесу (І); 6)менеджмент: якість управління (М); 7)наука і технології: потенціал і використання науково-дослідних і дослідницько-конструкторських робіт (Н); 8)людський фактор: наявність і кваліфікація (Л). За цим індексом Україна посідає 59-те місце у світі. Індикатор структурних реформ ЄБРР базується на середньому значенні 8 показників: приватизація і реструктуризація підприємств, лібералізація і конкуренція, реформа фінансового сектору, та ін. Шкала оцінок від 1 (централізована планова економіка) до 4 (розвинута економіка). Для України цей індикатор становить 2,4. Для порівняння відзначимо, що зазначений індикатор становить для Угорщини 3,7, Естонії та Польщі — 3,5, Чехії — 3,4. Індекс лібералізації де Мело-Денізера-Гельна ґрунтується на визначенні кумулятивного показника зменшення впливу держави на економічні процеси. Україна має цей показник 2,55, у той час, як Угорщина — 6,84, Польща — 6,81, Словенія — 6,77, Хорватія — 6,53, Чехія — 6,4, Росія — 4,32. Індекс інституційної якості Кауфмана-Крейда-Зойдо-Лобато-на-Ведера визначається за 300 показниками економічного розвитку, що зведені в 6 груп і змінюються у межах від (-25) до (+25). Для розвинутих країн цей показник становить (+12,6). Україна має від'ємний показник (-6), Угорщина (+8,7), Словенія (+8,5), Польща (+7,0), Чехія (+6,8), Естонія (+6,1).
Соціально-культурнесередовище являє собою сукупність етнічних і культурних характеристик населення приймаючих країн, що створюють відповідні національні стереотипи поведінки. Під культурою розуміють домінуючу в суспільстві систему цінностей, вірувань, звичаїв і установок. Кожне суспільство має свою культуру, яка вливає на стиль повсякденного життя. Особливий інтерес становить урахування національних стереотипів у діяльності міжнародного менеджера. 1. Американський національний стереотип (США): 1. Жорсткий прагматизм, орієнтація на реальну справу, що приносить користь, повага і прагнення до матеріального достатку і заробляння грошей. 2. Цільовий динамізм («ціль — дії — досягнення — нова ціль. 3. Американець виключно з повагою ставиться до часу і тим більше до часу як найважливішого ділового ресурсу. 4. Глибокий індивідуалізм і впевненість у тому, що лише ти сам можеш все зробити для себе і, відповідно, виняткова самостійність у прийнятті і реалізації рішень, рівно як і повна готовність нести за них усю необхідну відповідальність. 5. Ставлення до інших людей і комунікативні риси характеризуються загальною дружелюбністю, відвертістю і щирістю, готовністю до співробітництва і пошуку розумних компромісів. 6. Жорсткий розподіл ділового й особистого в американській діловій практиці і поведінці взагалі. 7. В американцях досить часто цілком зрозумілий патріотизм і гордість за успіхи і становище США у світі переходять у певні прояви етноцентризму. 2. Англійський національний стереотип: 1.Прагматичність, орієнтація на справу і дію, життєвий здоровий глузд. При цьому англійців не спостерігається американської пристрасті до грошей і збільшення доходу як головного мірила життєвих досягнень. 2.Нелюбов до абстрактних проектів, за якими не стоїть реальної справи. 3.Почуття власної гідності: саме воно підводить до усвідомлення необхідності дотримання етичних норм і загальноприйнятих традиційних правил, навіть якщо ці норми і правила не записані у жодних законах.. 4. Глибока повага до традицій національних, державних, сімейних та ін. 5.Певний етноцентризм, але порівняно з американським він більш прихований, винятково коректний. 3. Французький національний стереотип: 1) Інтелектуалізм, любов до мистецтва, гармонії і краси цікаво проявились у сфері ділового життя. 2) Побоювання і нерішучість у сфері реалізації і практичного виконання всього задуманого на папері. 3) Нелюбов до компромісів і більша, ніж інших націй, схильність до конфліктів і спорів під час вирішення різних проблем. 4) Щодо особистих рис, їх манери і стилю спілкування, поведінки в сім'ї та особистому житті взагалі, то тут діє ефект компенсації, тобто ніхто так не розкутий, вільний від умовностей, природний і відрізняється гумором і винахідливістю в неофіційній обстановці на противагу строгим схемам, законам і регламентам у діловому та офіційному житті. 4. Національний стереотип, характерний для країн Близького і Середнього Сходу. 1. Базова риса стереотипу — прагнення до створення обстановки неквапливості, дружелюбності і довіри у всіх справах, які веде бізнесмен з цього регіону. 2.Дуже розвинута гордість і страх «втратити обличчя». 3.Під час переговорів необхідно пам'ятати: а) потрібно по можливості суворо додержуватись прийнятого раніше порядку переговорів, загальної канви бесіди; б) якщо виникає необхідність обговорити незаплановану тему, то потрібно дати час і можливість партнеру ознайомитись із нею; в) стежити за звучанням своєї мови, не допускати різких або грубо озвучених слів, прагнути до максимальної теплоти і дружелюбності у звуках, позах, жестах, виразі обличчя. 5. Японський національний стереотип:. 1.Базові риси стереотипу — це надзвичайно продуктивне поєднання справді безмірної працьовитості і терпіння японців з таким же безмежним внутрішнім прагненням до краси і досконалості. 2.Японці — безумовні традиціоналісти, але, разом з тим, оригінали. Бережно зберігаючи все краще у своїй культурі, вони жадібно сприймають і досить уміло адаптують кращі досягнення інших країн і націй. 3.Дисциплінованість і відданість почуттю відповідальності перед колективом (групою), визнання безумовного авторитету колективу, готовність приносити в жертву йому свої особисті потреби та інтереси. 4.Життєві риси нації — ввічливість і делікатність, акуратність і порядність, східна відданість володінню собою та абсолютному контролю над особистою поведінкою й емоціями.
Питання для самоконтролю: 1. Які складові зовнішнього середовища менеджменту? 2. У чому полягають реальні можливості виходу українських фірм на зовнішні ринки? 3. Що потрібно знати менеджерові ТНК про аналіз економічного середовища? 4. Правовий аналіз середовища: що важливо врахувати для прийняття управлінських рішень? 5. Що є важливим для міжнародного менеджера в політичних аспектах середовища? 6. Яка роль маркетингового аналізу для прийняття рішень у міжнародному бізнесі? 7. У чому полягає значення міжнародного права для функціонування і розвитку міжнародного менеджменту? 8. У чому суть глобальної конкуренції? 9. Які особливості зовнішнього середовища в Україні? 10.У чому полягає природа культури? 11.Назвіть основні риси культури. 12.Які існують закономірності формування культури? 13.Що таке культурна модель (кластер)? 14.У чому полягає відмінність кластерного і ціннісного підходів до культури? 15.Які характерні риси притаманні поведінковим стереотипам американських, європейських та японських менеджерів? Читайте також:
|
||||||||
|