Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ №1

ВСТУП

Китай у 1950-1976 рр.

Китай

1950 р.
¨ Підписаний радянсько-китайський договір про дружбу, союз та взаємну допомогу. ¨ СРСР підписав угоду з Китаєм про передачу своїх прав по управлінню Чаньчуньською залізницею; виведення радянських військ з воєнно-морської бази; надання Китаю кредиту у розмірі 300 млн. доларів. ¨ Уряд США не визнав КНР.  
1951-1955 рр.
¨ Влада КПК зміцнилась. ¨ Проведено реформи. ¨ За допомогою СРСР відновлено зруйноване війною господарство країни. ¨ Проведені вибори до Всекитайських зборів народних представників, місцевих органів влади. Всекитайські збори ухвалили конституцію КНР. ¨ Збільшилась допомога від соціалістичних країн Китаю. ¨ Завершено суцільну колективізацію, націоналізацію. ¨ Проведено індутріалізацію. ¨ Почались репресії проти супротивників соціалізму. ¨ Формується культ особи Мао Цзедуна.
1956-1961 рр.
¨ Погіршились стосунки Китаю з СРСР. ¨
 
 
 
 

 

 

ТЕМА № 34

 

Близький, Середній Схід в новітній історії

 

ПЛАН

 

  1. Близькосхідна проблема.
  2. Проблема Перської затоки.
  3. Війна в Афганістані.

Література:

 

 

ТЕМА № 35

 

Країни Латинської Америки.

 

ПЛАН

 

  1. Ситуація після ІІ світової війни.
  2. Диктаторські режими.
  3. Трагедія Чілі.
  4. Остаточна деколонізація.
  5. Гострі проблеми регіону.

Література:

 

ТЕМА № 36

 

Міжнародні відносини 1946-2003 рр.

 

ПЛАН

 

  1. Початок “холодної війни”.
  2. Період “потепління” (70-ті роки).
  3. Рухи за розброєння.
  4. Відновлення “холодної війни” 1979-1986 рр.
  5. Крах двополюсного світу, глобілізація.

Література:

 

ТЕМА № 37

 

Культура країн зарубіжного світу (1945-2003 рр.).

 

ПЛАН

 

  1. Розвиток освіти.
  2. Науково-технічна революція.
  3. Найвищі досягнення, наукові думки.
  4. Глобальні проблеми людства і науки.
  5. Література і мистецтво Поп-арт.
  6. Музика. Популярна музика.
  7. Фізкультура і спорт.

Література:

 

 

ЛІТЕРАТУРА:

  1. Вс. Історія, 10-11 кл. Я.М. Бердичевський, Т.В. падичекно, Київ., 2002 рік.
  2. Вс. Історія, новітний період: 1914-1939 рр. М.Є.Рожик. Київ., “Генеза”, 2004 рік.
  3. Вс. Історія, 10-11 кл. Схеми і таблиці. І.Е.Щедріна, Київ., “Академія”, 2001 рік.

 

 

Спостерігаючи навколишній світ, Ви, напевне, намагались дати відповіді на такі питання, як:

· від чого залежить розмір заробітної плати?

· чому змінюються ціни?

· чому частина людей не знаходить роботи?

· як стають підприємцем?

· чим займаються банкіри?

· що впливає на зміни курсу національної валюти?

· чому одні країни є розвиненими і багатими, а інші – ні?

Знайти відповіді на ці та інші не менш важливі питання Вам допоможе цей збірник. У ньому викладаються загальні основи економіки. Без їх розуміння жодна людина не може вважати себе сучасною та освіченою.

Видатний українець, всесвітньо відомий філософ Григорій Сковорода писав так: «Якщо любиш прибуток, шукай його пристойним шляхом». Ці слова варто сприймати як заклик до цивілізованих форм досягнення добробуту. А економічні знання саме і є одним із шляхів до цивілізованості.

Опрацювавши матеріали лекцій ви повинні:

знати:

· сутність економічних явищ та процесів;

· економічний зміст відносин власності, розподілу, обміну і споживання матеріальних благ і послуг;

· механізм дії і використання економічних законів;

· зміст основних понять, категорій, законів ринкової економіки;

· механізм становлення різних форм господарювання;

· особливості і місце економіки України в системі світового господарства.

вміти:

· дати наукове тлумачення особливостей формування і розвитку товарно-грошових відносин;

· орієнтуватися в глобальних проблемах економічного розвитку;

· приймати практичні рішення щодо оптимального застосування набутих знань при виконанні своїх професійних обов’язків;

· розв’язувати економічні задачі.

· визначати ціну ринкової рівноваги;

· визначити види доходу;

· розподіляти підприємства за їх видами і типами;

· розрізняти види акцій;

· визначати переваги та недоліки різних типів підприємств;

· визначати ефективні прийоми керівництва та управління підприємством.

Тема 1. Вступ. Економічна теорія: предмет і методи пізнання.

План

1. Поняття економіки. Економіка як економічна система. Предмет курсу.

2. Основні етапи становлення і розвитку економічної теорії.

3. Економічні закони та категорії і методи їх пізнання.

4. Функції економічної теорії.

Мета:

Навчальна: з’ясувати предмет та методологію економіки як науки, охарактеризувати специфіку економічних законів у порівнянні з законами природи.

Розвиваюча: розвивати вміння визначати функції економічної теорії та її значення як для суспільства в цілому, так і для окремої людини.

Виховна: досягти ясного розуміння студентами специфіки економічних явищ і процесів.

Міждисциплінарні зв’язки: соціологія, філософія, політологія.

Література:

1. Воробйов С.М. Економіка. Довідник для старшокласника та абітурієнта Харків, 2005.

2. Мочерний С.В. Основи економічних знань. Київ, 2003.

3. Ніколенко Ю.В. Основи економічної теорії. Київ, 2003.

4.Орищак Я., Чвалюк В. Основи економіки. Тернопіль, 2008.

Основні положення та поняття:

1. Економічна діяльність – складний і суперечливий комплекс відносин. Без систематизованого знання людина не може осягти закономірності економічних відносин, правильно визначити своє місце в ринковій економіці.

2. Предмет економічної науки складають відносини між людьми в процесі їх господарської діяльності. Центральна проблема економічного життя – визначення оптимальних способів використання обмежених ресурсів.

3. Економічна наука використовує загальнонаукові і специфічні методи наукового аналізу: метод формальної логіки, сукупність історичного і логічного методів, наукової абстракції, системний підхід.

4.В основі економічної теорії лежать основні вихідні погляди цієї науки. Серед них свобода вибору, альтернативні витрати, принципи спадної віддачі.

Теми рефератів:

1. Економічна наука і державна політика.
2. Про предмет фундаментальної економічної науки.

Економіка –це сфера життя суспільства, яка включає в себе виробницт­во, обмін, розподіл і споживання.

Виробництво – це поєднання факторів виробництва, з метою створення економічних благ (ручки, зошита, за­чіски, знань).

Обмін – це рух товарів від виробника до споживача.

Розподіл отриманих гро­шових доходів у результаті обміну.

Споживання кінцевих, вироблених товарів та послуг. Все це складові економіки, які тісно взаємопов'язані між собою.

Економіка як наука, виходить з протиріччя безмежності людських потреб та обмежених ресурсів для їхнього задоволення.

Отже,економіка – це наука, що вивчає, як суспільство (особа) здійснюють вибір в умовах обмежених ресурсів, з метою найбільш, повного задоволення безмежних потреб.

Сам термін "ЕКОНОМІКА" вживається ще з античних часів. Ксенофонт і Аристотель давньогрецькі мислителі, вперше використали термін "економіка". Утворився він у результат поєднання двох слів грецького походження, (ойкос – дім, домашнє господарство, номос – закон), звідси: економіка– це наука про домашнє господарство; або наука про управління домашнім господарством.

З розвитком суспільства розвивається економічна теорія, яка пояснює економічні явища а також виробляє інструменти впливу на розвиток економіки країни.

Сучасне поняття “економічна теорія” пов’язане з терміном “політична економія” (політікос – державний, суспільний) і означає державне управління господарством.

Основні етапи розвитку економічної теорії:

1. Класична політична економія (до перш. пол. ХІХ ст. – засновник У.Петі (англ.) найвище досягнення Адам Сміт, Давид Рікардо.

2. Марксистська політична економія (К.Марс, Ф.Енгельс).

3. Історична школа – напрям західної економічної думки (Німеччина, серед. ХІХ ст., В.Рошер, М.Вебер.)

4. Маржиналізм (граничний) (серед. ХІХ ст., К.Менгер – австр.)

5. Неокласична економічна теорія (ост. третина ХІХ ст., А.Маршалл – англ.ек.)

6. Монетаризм (гроші) (сер. 50-х рр. ХХ ст. – США , м.Фрідмен).

7. Інституціоналізм (кінець ХІХ – поч. ХХ ст., америк. Т.Веблен, У.Гамільтон)

8. Кейнсіанство – провідний напрям сучасної економічної теорії. (англ. Джон Кейнс) - державне регулювання економіки.

9. Посткейнсіанство

10. Неокласичний синтез (П.Самуельсон).

Сучасна економічна наука розглядає економіку на мікрорівні та макрорівні.

Мікроекономіка вивчає поведінку окремої фірми, споживача, домогосподарства, а саме:

•механізм ціноутворення;

•взаємодію попиту та пропозиції;

•витрати підприємств;

•вплив держави на поведінку фірми;

•раціональну поведінку споживача тощо.

Макроекономіка вивчає:

•економіку держави як одне ціле;

•економіку сфер, галузей господарства;

•оперує такими показниками: інфляція, безробіття, валовий внутрішній продукт тощо.

Функції економічної теорії:

1. Практична. Полягає у вдосконаленні і розробці наукових основ управління господарством; винайденні найбільш адекватних форм розв’язання економічних суперечностей.

2. Пізнавальна. Полягає в розкритті сутності економічних категорій та законів.

3. Світоглядна. Полягає у виробленні нового типу економічного мислення, формування сучасного світогляду людини.

В економіці діють певні закони, якімають об’єктивний, тимчасовий характер (діють не вічно).

Закон – внутрішньо необхідні, сталі й істотні зв’язки між протилежними сторонами, властивостями явищ, процесів, елементів матеріальної системи.

Класифікація економічних законів:

1. Загальні економічні закони – властиві всім суспільним способам виробництва.

2. Особливі економічні закони, що діють в декількох суспільно-економічних формаціях (закон попиту і пропозиції, закон вартості).

3. Специфічні економічні закони – діють в межах одного суспільного способу виробництва

4.Стадійні економічні закони, що діють на одній стадії суспільного способу виробництва.

Перевір себе!

Вправа. Визначте, до якої складової економіки можна віднести кожне з наведених явищ, подій. Відповіді розставте за допомогою цифр у відповідних комірках таблиці.

 

Виробництво Обмін Розподіл Споживання
       

1.Вчитель виклав матеріал уроку.

2.Виробник продав посередникові продукцію та отримав гроші.

3.Ви купили в магазині зошити для навчання.

4.Фермер виростив гарний врожай пшениці.

5.Батько отримав зарплату.

6.Магазин отримав виручку від реалізації і закупив продукцію для продажу.

7.Ви зробили собі зачіску в перукарні.

8.Ви заплатили гроші в барі, купили собі тістечко і з'їли його.


Читайте також:

  1. ГИСТОЛОГИЯ. КОНСПЕКТ ЛЕКЦИЙ.
  2. Електронний конспект лекцій
  3. За опорний меридіан прийнятий магнітний меридіан аеродрому вильоту.
  4. І. ПРОСЛУХОВУВАННЯ ТА КОНСПЕКТУВАННЯ ЛЕКЦІЙ
  5. Коновалова М.Д.Экспериментальная психология: конспект лекций. - Высшее образование. – 2006.
  6. КОНСПЕКТ
  7. Конспект
  8. Конспект лекций
  9. Конспект лекций
  10. Конспект лекції
  11. Конспект лекції
  12. Конспект лекції




Переглядів: 683

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Японія у 1945-1996 рр. | ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ № 3

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.