Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ №9

План

1. Товарне виробництво та його сутність.

2. Поняття «товар». Товар і його властивості.

3. Вартість товару.

4. Праця, що створює товар.

5. Величина вартості товару.

6.Закон вартості та його функції.

Мета:

Навчальна: з’ясувати суть та виникнення товарного виробництва, визначити основні риси товарного виробництва та його форми.

Розвиваюча: розвивати вміння визначати вартість товару та вид праці, що його створює.

Виховна: виховувати працелюбність, відповідальність за якість виконаної роботи.

Міждисциплінарні зв’язки: соціологія, філософія, політологія, математика.

Література:

5. Воробйов С.М. Економіка. Довідник для старшокласника та абітурієнта Харків, 2005.

6. Мочерний С.В. Основи економічних знань. Київ, 2003.

7. Ніколенко Ю.В. Основи економічної теорії. Київ, 2003.

8.Орищак Я., Чвалюк В. Основи економіки. Тернопіль, 2008.

Основні положення та поняття:

1. Відомі два типи суспільного виробництва – натуральне і товарне. За умов натурального, або самодостатнього, виробництва життєві блага створювались для задоволення власних потреб виробника або для забезпечення діяльності замкнутого у собі господарства. Товарне виробництво – такий тип організації господарського життя, коли продукт виробляється із метою обміну на інші продукти або для продажу.

2. Розрізняють просте і розвинене товарне виробництво. Розвинене або підприємницьке, товарне виробництво застосовує найману працю стало основою ринкової економіки.

3. Товар – продукт, що створюється не для власного споживання, а для обміну чи продажу на ринку. Товар має дві властивості суспільну корисність і вартість. Мінова вартість – пропорція, в якій один товар обмінюється на інший. Мінова вартість є формою вартості.

4.Інвестиційні товари і послуги, або господарські блага – це засоби виробництва, що призначені для виробничого споживання. Споживчі товари і послуги – життєві блага, призначені для особистого споживання.

Тема реферату:

1. Основні засади розвитку товарного виробництва.

 

Товарне виробництво – така організація суспільного господарства, коли окремі продукти виробляються відокремленими виробниками і для задоволення суспільних потреб необхідні купівля-продаж на ринку цих продуктів, що стають товарами.

Продукт праці – матеріальний результат праці людини.

Товар – продукт праці, що задовольняє певну потребу людини і вироблений для обміну

Товари поділяють на дві великі групи:

1) для задоволення особистих потреб;

2) для задоволення виробничих потреб.

Щоб бути товаром, певна річ або послуга повинні:

а) бути продуктами праці;

б) задовольняти потреби інших людей;

в) виготовлятися для обміну.

Споживча вартістьріч (кілька речей) або послуга, яка своїми корисними властивостями задовольняє різноманітні потреби людини, трудового колективу і суспільства.

Корисністьконкретна форма якості споживної вартості, яка виражає відношення внутрішніх властивостей речей до людських потреб, використання людьми цих властивостей.

Мінова вартістьздатність товару обмінюватися на II інші у певних кількісних пропорціях, форма вияву вартості.

Вартістьекономічні і передусім виробничі відносини між: людьми, що виникають у безпосередньому виробництві та сфері обміну, пов'язані процесом праці, виробничою діяль­ністю людини, а також: з приводу зіставлення кількості вті­леної в порівнюваних товарах суспільна корисної праці.

Якісний аспект вартості виражає економічні відносини між товаровиробниками.

Кількісний аспект вартості виражає величину втіленої у то­варі суспільної праці товаровиробника та суспільної корисності товару.

Суспільно необхідний робочий часчас, потрібний для створення будь-якої споживчої вартості (матеріального блага або послуги) за існуючих суспільно нормальних умов виробництва і середнього суспільного рівня інтенсивності та продуктивності праці, техніки, а також за відповідних економічних відносин.

Індивідуальний робочий часчас, який витрачає окреме підприємство (або товаровиробник) на виробництво товару або послуги.

Конкретна праця – праця в особливій доцільній формі, що
характеризується застосуванням специфічних способів виробництва, своєрідністю виробничих операцій і створює окрему споживчу вартість.

Абстрактна праця – специфічна економічна категорія і передусім суспільна форма праці (тобто витрати розумової та інших видів енергії) в умовах товарного виробництва і розвинутого суспільного поділу праці, яка є основним чин­ником створення вартості.

Продуктивність працікількості продукції, яка виготовляється за одиницю робочого часу.

Інтенсивність працінапруженість праці, яка визначається витратами робочої сили за одиницю часу, її динаміку вимірюють затратами фізичної, розумової, нервової енергії протягом однієї години, робочого дня, тижня та ін.

Проста праця –це праця, що не потребує попередньої освіти і кваліфікації, наприклад праця землекопа.

Складна праця – це праця, для якої потрібні спеціальна підготовка, оволодіння певною спеціальністю, що передбачає здобуття освіти.

Закон вартостіособливий економічний закон (тобто закон, що діє у деяких суспільних способах виробництва), який виражає внутрішньо необхідні, суттєві та сталі зв’язки між суспільно необхідною працею і цінами товарів за умов відносної відповідності попиту та пропозиції.

Функції закону вартості:

1. Стихійне регулювання товарного виробництва.

2. Рушійна сила стихійного розвитку продуктивних сил.

3. Основа диференціації товаровиробників.

Перевір себе!

Дайте визначення поняттям:натуральне виробництво, товарне виробництво, товар, споживна вартість, вартість, мінова вартість, конкретна праця, абстрактна праця, суспільно необхідні затрати праці, продуктивність праці, інтенсивність праці.

Тема 7. Гроші: їх функції та види. Інфляція.


Читайте також:

  1. ГИСТОЛОГИЯ. КОНСПЕКТ ЛЕКЦИЙ.
  2. Електронний конспект лекцій
  3. За опорний меридіан прийнятий магнітний меридіан аеродрому вильоту.
  4. І. ПРОСЛУХОВУВАННЯ ТА КОНСПЕКТУВАННЯ ЛЕКЦІЙ
  5. Коновалова М.Д.Экспериментальная психология: конспект лекций. - Высшее образование. – 2006.
  6. КОНСПЕКТ
  7. Конспект
  8. Конспект лекций
  9. Конспект лекций
  10. Конспект лекції
  11. Конспект лекції
  12. Конспект лекції




Переглядів: 730

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ №8 | ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ №10

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.