МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Регулювання обігу цінних паперівЗадача 2 ІІІ. Задача 1 Тема 2. Правове регулювання ринку цінних паперів Мета: Ознайомитися з видами та моделями правового та державного регулювання ринку цінних паперів. План лекції: 1. Загальна характеристика правового регулювання ринку цінних паперів 2. Державне регулювання ринку цінних паперів 3. Варіант 1
І. Дайте відповідь на питання: 1. Ринок цінних паперів як складова частина фінансового ринку. 2. Державне регулювання ринку цінних паперів.
ІІ. Дайте відповідь на тести: 1. 2. 3. 4. 5.
Відкрите акціонерне товариство “Вінницяхліб” випустило одну тисячу привілейованих акцій номіналом 10 грн. Мінімальний річний прибуток при емісії акцій було оголошено рівним 25% від їх номіналу. Чистий прибуток товариства складає 5000 грн. Визначити мінімальну суму, яку товариство повинно сплатити кожного року у вигляді дивідендів за привілейованими акціями та прибуток на звичайні акції В оголошенні ВАТ “2-й Харківський авторемзавод” зазначено, що дивіденди за його акціями за рік складуть 20% річних за звичайними акціями і 30% за привілейованими акціями. Визначити суму дивіденду на привілейовану акцію номіналом 5 грн. і одну звичайну номіналом 1 грн. Визначити дивідендний вихід, якщо дохід на звичайну акцію складає 0,2 грн.
Питання 1 Правове регулювання ринку цінних паперів має на меті впорядкування всіх видів діяльності на фондовому ринку з метою узгодження інтересів усіх його суб’єктів. Правове регулювання поділяється на державне регулювання і саморегулювання. Воно є системою, що включає в себе: органи, що регулюють ринок: законодавчі та підзаконні акти; етику фондового ринку; традиції та звичаї. Залежно від співвідношення елементів системи існують національні моделі правового регулювання ринку цінних паперів. Полярними з них є моделі, що засновані: — на детальних правилах і процедурах, які визначені державою (США); — наявності, крім правил і процедур, значного впливу традицій, рекомендацій тощо (Великобританія). Концепцією функціонування та розвитку фондового ринку України передбачено, що національна система правового регулювання ринку має виконувати такі функції: — визначення ключових напрямів фондового ринку та ролі учасників цього ринку; — створення для учасників ринку сприятливого законодавчого та регулюючого оточення; — створення перешкод та встановлення відповідальності за дії, які можуть призвести до дезорганізації ринку, його руйнування, недобросовісної конкуренції та омани інвесторів, маніпулювання цінами та шахрайства з фінансовими ресурсами, в тому числі по довірчих операціях». Світові стандарти фондового ринку були розроблені «Групою Тридцяти» — недержавними експертами з організації міжнародної фінансової системи. Вони полягають у встановленні єдиних вимог щодо клірингу та розрахунків по цінних паперах. Метою стандартів є скорочення строків між укладенням угоди та її реалізацією, а також забезпечення гарантій виконання угоди. Для цього рекомендаціями «Групи Тридцяти» передбачено: всі угоди по цінних паперах виконуються за принципом «поставка проти оплати»; звірка всіх умов сторонами робиться не пізніше ніж наступного дня після її укладення (Т + 1); угоди виконуються не пізніше ніж через два робочі дні після укладення (Т+ 3); грошові платежі здійснюються єдиним для всіх угод порядком; зберігання цінних паперів забезпечує єдиний центральний депозитарій; для обліку документів стосовно операцій із цінними паперами та їх нумерації використовуються стандарти Міжнародної організації стандартизації. Головним принципом регулювання обігу цінних паперів є зіставлення всього попиту і пропонування цінних паперів незалежно від місця існування такого попиту та пропонування. Це регулювання має на меті: — включити у процес котирування всі заінтересовані сторони; — встановити єдину ціну на ті чи інші цінні папери; — запобігти можливості монопольного встановлення цін; — обмежити ризики інвесторів; — уникнути подрібнювання національного фондового ринку на окремі нерівноцінні сегменти. Мета регулювання досягається створенням єдиної національної системи котирування та обліку цінних паперів. Функціонування такої системи зовсім не означає, що в країні має існувати лише одна фондова біржа, на якій котируються всі цінні папери. Наприклад, у Сполучених Штатах функціонують 7 фондових бірж і єдина система котирування полягає у тому, що відповідними цінними паперами торгують на відповідних біржах. Те саме стосується обліку і зберігання. У Франції цінні папери котируються у єдиній системі бірж, що складається з 7 фондових бірж, а зберігаються й обліковуються в єдиному національному депозитарії. Більшість країн має по одній фондовій біржі і одному національному депозитарію. Загальна тенденція регулювання фондових ринків полягає у тому, що: торгівля «з прилавка» поступово витискається, і на цей сегмент ринку переносяться правила «третього ярусу»; створюється єдина (у такому чи іншому вигляді) система котирування цінних паперів; функціонує єдиний національний депозитарій. В Україні на цей час не існує єдиної системи котирування цінних паперів — торги проводяться окремо на трьох біржах: Українській фондовій біржі, Київській міжнародній фондовій біржі, Донецькій фондовій біржі, а також на фондовій секції Української міжбанківської валютної біржі (державними цінними паперами). Окремо від біржового функціонує позабіржовий ринок. Національний депозитарій знаходиться у початковій стадії створення. Передбачається, що розрахунковим банком у системі національного депозитарію має бути Національний банк, а іншими учасниками — локальні депозитарії банків, що вповноважені НБУ, незалежні реєстратори та регіональні центри сертифікатних аукціонів.
Питання 2 Головним завданням державного регулювання є узгодження інтересів усіх суб’єктів фондового ринку встановленням необхідних обмежень і заборон у їхніх взаємовідносинах, а також непрямим втручанням у їхню діяльність. Державне регулювання ринку цінних паперів включає: законодавчі та підзаконні акти; органи державного управління, що забезпечують пряме втручання у діяльність суб’єктів ринку цінних паперів; непряме втручання держави у фондовий ринок. Законодавчі та підзаконні акти Державними нормативними актами регулюються такі відносини на ринку цінних паперів: механізм реєстрації емісії цінних паперів; відкритість інформації про емітентів; порядок реєстрації фондових бірж та їхніх членів; мінімум норм поведінки суб’єктів ринку; процеси корпоратизації, приєднання та поглинання; облік та звітність. Законодавчі акти характеризують загальний аспект державного регулювання, тобто впровадження правил обов’язкових для всіх чи більшості учасників фондового ринку. Поряд з цим існує конкретний аспект регулювання — конкретні нормативні документи, які впорядковують окремі аспекти діяльності на ринку (реєстрація емісій, ліцензування діяльності тощо). Читайте також:
|
||||||||
|