Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Основні напрямки роботи асортиментної політики

План

 

1. Методичні основи асортиментної політики та її розробка.

2. Формування асортименту товарів.

3. Поточне планування асортиментної структури товарообігу.

 

Забезпечення умов для досягнення запланованого обсягу товарообігу в значній мірі залежить від ефективної асортиментної політики торгового підприємства з підбору до реалізації окремих видів товарів, планування та регулювання асортиментної структури товарообігу.

Формування асортиментної політики підприємства спрямоване на більш повне задоволення попиту споживачів і забезпечення умов для прибуткової діяльності підприємства.

Підбор, планування та регулювання асортименту товарів базується на наступних принципах:

- відповідність структурі попиту споживачів району діяльності підприємства (розробка асортиментної політики повинна базуватися на матеріалах вивчення попиту, як задоволеного, так і незадоволеного та того, що формується. Тільки відповідність між структурою товарообігу і структурою попиту забезпечує успішну реалізацію товарів);

- комплексність задоволення попиту споживачів в межах обраної ніші (території) - сегмента споживчого ринку (необхідність комплексного задоволення попиту споживачів обумовлена необхідністю забезпечення високої якості обслуговування, створення умов для скорочення часу покупців на пошук товарів і здійснення покупки);

- забезпечення необхідної широти, глибини та сталості асортименту (це є необхідною умовою підтримки конкурентноздатності підприємства на визначеному сегменті споживчого ринку. Широта асортименту характеризує кількість товарних груп і підгруп, глибина - кількість різновидів товарів за окремими споживчими або якісними ознаками (фасонами, моделями, розмірами, сортами та ін.). Стійкість асортименту визначається співвідношенням кількості різновидів товару, який постійно перебуває в реалізації, з кількістю різновидів передбачених асортиментним переліком. Забезпечення постійного асортименту створює передумови для закріплення покупців, скорочує їх час на пошук необхідного товару);

- забезпечення умов для одержання цільового розміру прибутку (формування асортименту покликане створити умови для одержання підприємством необхідного прибутку. Це обумовлено тим, що рішення згідно підбору асортименту, визначають обсяг доходів підприємства від торгової діяльності (у зв'язку з різним рівнем торгової надбавки на окремі товари), величину витрат підприємства (у зв'язку з різною витратомісткостю товарів), потреба в зворотному капіталі (у зв'язку з різною оборотністю окремих запасів товарів) та інші найважливіші господарчо-фінансові показники підприємства).

Процес формування асортименту товарів припускає проведення слідуючих етапів роботи:

- визначення переліку основних груп і підгруп товарів, виходячи з обраної товарної спеціалізації підприємства та потреб його потенційних винищувачів;

- розподіл окремих груп і підгруп товарів між споживчими комплексами. При проведенні цієї роботи необхідно врахувати фактичний розмір торгової площі підприємства, а також спеціалізацію підприємств-конкурентів, розташованих у цьому ж районі діяльності;

- визначення кількості видів і різновидів товарів, тобто глибини товарного асортименту. Основою для проведення цієї роботи є розмір торгової площі і стан пропозиції товарів на регіональном споживчому ринку;

- розробка конкретного асортиментного переліку товарів, пропонуємих підприємством для реалізації контингенту покупців, яких обслуговує підприємство. Основою розробки асортиментного переліку товарів є матеріали вивчення попитк та аналізу обіговості товарних запасів з окремих видів та різновидів товарів. Розроблений асортиментний перелік є стандартом ширини і глибини асортименту товарів та використовується як нормативний документ при проведенні комерційної діяльності із закупівлі товарів та планування структури товарообігу підприємства.

 

Обґрунтування планової структури реалізації товарів щодо товарних груп або товарних комплексів може здійснюватися різними методами:

- на основі коефіцієнтів еластичності реалізації окремих груп товарів від обсягу товарообігу або доходів населення;

- на основі нормативів товарообігу на 1м2 торгової площі;

- на основі побудови економіко-математичних моделей;

- використання економіко-статистичних методів;

- на основі норм споживання окремих видів товарів та ін.

Метод планування структури товарообігу на основі коефіцієнтів еластичності реалізації окремих груп товарів від загального обсягу товарообігу підприємства використовується в підприємствах, що не передбачають суттєвих змін асортименту товарів, які реалізуються. Застосування даного методичного підходу передбачає проведення такої роботи:

- розрахунок коефіцієнтів еластичності продажу окремих груп товарів залежно від зміни загального обсягу реалізації товарів на підприємстві;

- диференціація планового темпу приросту товарообігу в цілому по підприємству за товарними групами на основі розрахованого коефіцієнта еластичності;

- визначення планового обсягу товарообігу за товарними групами.

Планування структури товарообігу на основі коефіцієнтів еластичності реалізації окремих груп товарів від доходів населення проводиться аналогічно, але замість обсягу товарообігу базовим показником виступає рівень доходів контингенту споживачів. Використання цього методу можливе за умови наявності інформації про доходи споживачів та тенденції їх змін. Цей метод використовується в діяльності торговельних підприємств, що працюють на чітко визначеному регіональному сегменті ринку.

Одним з можливих підходів до разрахунку планової структури товарообігу є використання нормативів товарообігу на 1 м2 площі торгового залу. Цей метод планування рекомендовано для використання на нових підприємствах або при умові асортиментної диверсифікації діяльності.

Планивий обсяг реалізації за окремими товарними групами може також визначатися на підставі використання економіко-статистичних методів. При їх використанні необхідно на заключному етапі роботи здійснити перевірку відповідності сумарного обсягу реалізації окремих груп товарів раніш розробленому плановому показнику загального обсягу товарообігу підприємства.

Для довгострокового прогнозування рекомендується використовувати нормативний метод на основі норм споживання. Для цього на першому етапі розраховується обсяг споживання кожної групи товарів, а на другому – визначається сума товарообігу з продажу кожної товарної групи на підставі прогнозованого обсягу товарного споживання та очікуваної зміни цін.

Різноманітність можливих методів планування структури товарообігу обумовлює необхідність проведення багатоваріантних розрахунків з наступною експертною оцінкою різних варіантів та вибором найбільш об’єктивного.

 

Література:Мазаракі А.А. Економіка торговельного підприємства с. 152-174

 


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  4. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  7. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  8. VII. Прибирання робочих місць учнями (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговими.
  9. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  10. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  11. Аконність залишення засуджених у слідчому ізоляторі для роботи з господарського обслуговування.
  12. Активний характер соціальної політики.




Переглядів: 669

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання ДЛЯ самоконтролю знань | Т е с т и

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.