МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ранні форми релігіїСтруктура релігії Структура релігії
Структура релігії надзвичайно складна. У різноманітних школах на перший план висуваються різні структуроутворюючі елементи релігії. В узагальненому виді структуру релігії можна представити наступною схемою:
Висновок:структура релігії – поняття, що фіксує складність релігії як соціального та духовного явища. В її структурі виокремлюють дві сторони – духовну (релігійна свідомість, релігійна психологія) та практичну (культова діяльність, релігійні організації, релігійні відношення). Духовний елемент у структурі релігії тісно пов'язаний з практичним. Всі елементи релігійної системи взаємопов’язані між собою, утворюючи цілісний комплекс.
До ранніх форм релігії за звичаєм відносять: Тотемізм (від слова "от-отем", що мовою індіанців Північної Америки означає "його рід") – віра в тваринного чи рослинного першопредка; Анімізм (лат. аnimа - "душа") – віра у нематеріальні, духовні, надприродні істоти, замкнені в будь-які тіла (духи); Аніматизм (лат. аnimatus – "одушевлений" –уявлення про неуособлену персоніфіковану надприродну силу (чи сили), від якої залежать і явища природи, і успіх людського життя; Фетишизм (португ. fetiso – "амулет") – поклоніння матеріальним предметам – фетишам, які вважаються носіями надприродних властивостей; Магія (лат. magia від аккадського "маг" – "мудрець" – обряди, покликані надприродним шляхом впливати на світ (явища природи, людей, духів). Можна виділити такі різновиди магічних дій, пов’язаних з різними сторонами життєдіяльності колективу: 1) господарча магія (включаючи й аграрну); 2) промислова (включаючи й мисливську); 3) метеорологічна; 4) лікувальна й охоронна; 5) шкідлива; 6) військова; 7) любовна; Шаманізм– особлива форма релігії, яка полягає у виділенні в суспільстві певних осіб – шаманів, яким приписується властивість шляхом приведення себе в екстатичний стан вступати в безпосереднє спілкування з духами; Міф (дав. грець. міфос – "легенда", "переказ") – легенда про богів, духів, героїв, першопредків. Міфологія – це сукупність таких легенд, система фантастичних уявлень про світ. У якості особливостей міфологічного мислення звичайно виділяють: 1) Соціоантропоморфізм – перенесення на природні об’єкти людських властивостей, почуттів, особливостей; при цьому світ мислиться на зразок первісної общини. 2) Символізм – нечітке розрізнення суб’єкта й об’єкта, речі й слова, істоти і її імені; 3) Генетизм – заміна причинно-наслідкових відношень прецедентом, при цьому походження предмета видається за його сутність. Основні види міфів: 1) космогонічні, 2) антропологічні, 3) міфи про тварин, у тому числі тотемні міфи; 4) етіологічні міфи – "причинні", тобто пояснюючі; 5) культові, 6) героїчні, – фіксують важливі моменти життєвого циклу й побудовані навколо біографії героя. Висновок:ранні форми релігії – це поняття для позначення у широкому розумінні всіх тих вірувань і обрядів, що виникли та існували в умовах первісного суспільства аж до часу утворення національних і державних релігій.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|