Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ЛЕКЦІЯ № 6. Відхилення соціальної поведінки

Використовуються три терміни, близьких за значенням: деструктивна поведінка, що відхиляється або девіантну.

Така поведінка зазвичай пояснюється поєднанням результатів неправильного розвитку особистості і несприятливої ​​ситуації, в якій опинилася людина.

У той же час воно значною мірою визначається недоліками виховання, що приводять до формування відносно стійких психологічних властивостей, що сприяють розвитку відхилень.

Отклоняющееся поведінка може бути нормативним, тобто мати ситуативний характер і не виходити за межі серйозних порушень правових або моральних норм.

Небезпечним є така поведінка, яка не тільки виходить за межі допустимих індивідуальних варіацій, але і затримує розвиток особистості або робить її вкрай односторонньої, утруднюючи міжособистісні відносини, хоча зовні воно не знаходиться в суперечності з правовими, морально етичними і культурними нормами.

Ц. П. Короленко і Т.А. Донських виділили сім варіантів відхиляється: аддиктивное, антисоціальна, суїцидні, конформістською, нарциссическое, фанатичне, аутістіческое.

Багато варіантів відхилень мають своєю основою акцентуації характеру.

Демонстративність при надмірному розвитку призводить до нарцисичної поведінці; застрявання - до фанатичному; гипертимность в поєднанні із збудливістю - до антисоціальної і т. д.

Будь-яке відхилення в своєму розвитку проходить ряд етапів.

Аддиктивное поведінка є одним з найбільш поширених відхилень.

Його розвитку сприяють як об'єктивні (соціальні), так і суб'єктивні (феноменологічні) фактори віктимізації. Однак початок відхилення часто доводиться на період дитинства.

Здатність людини долати перешкоди і справлятися з періодами спаду психологічного служить гарантією запобігання розвитку відхиляється.

Сутність адиктивної поведінки полягає в прагненні людини піти від реальності, змінюючи свій психічний стан за допомогою прийому деяких речовин (алкоголю, наркотиків) або постійної фіксації уваги на певних предметах чи видах діяльності, що супроводжується розвиток мінтенсівних позитивних емоцій.

Найчастіше процес розвитку адикції починається, коли людина переживає відчуття незвичайного підйому, пов'язаного з певними діями.

Свідомість фіксує цей зв'язок.

Людина усвідомлює, що існує певний спосіб поведінки чи засіб, який відносно легко покращує психічний стан.

Другий етап адиктивної поведінки характеризується появою аддиктивного ритму, коли виробляється певна послідовність вдатися до адикції.

На третьому етапі адикція стає звичайним способом реагування у несприятливій ситуації.

На четвертому етапі відбувається повне домінування адиктивної поведінки незалежно від благополуччя або неблагополуччя ситуації.

П'ятий етап - катастрофа. Психологічний стан людини - вкрай несприятливий, так як саме аддиктивное поведінка вже не приносить колишнього задоволення.

Людина є суб'єктом соціалізації, її об'єктом, але він також може виявитися і жертвою соціалізації.

Спочатку поняття віктимізації було використано в рамках юридичної психології для позначення різних процесів, що обумовлюють перетворення людини в жертву обставин або насильства інших людей.

Поняття соціально-педагогічної віктимології введено у зв'язку з проблемами вивчення несприятливих обставин соціалізації людини.

А. В. Мудрик визначає соціально-педагогічну віктимологія як галузь знання, що є складовою частиною соціальної педагогіки, що вивчає різні категорії людей - реальних і потенційних жертв несприятливих умов соціалізації.


Читайте також:

  1. Активний характер соціальної політики.
  2. Актуальність проблеми професійної етики соціальної роботи
  3. Американська модель соціальної відповідальності
  4. Аналіз і оцінка рівня соціальної відповідальності бізнесу
  5. АНАЛІЗ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА
  6. Аналіз предметної сфери соціальної роботи
  7. Аналіз результатів за відхиленнями
  8. Аналіз результатів практичної діяльності Київського освітньо-методичного центру соціальної роботи
  9. Аналізу соціальної взаємодії присвячено чимало наукових теорій.
  10. Вади розвитку – це порушення внутрішньоутробного розвитку, відхилення від нормальної будови організму. Найлегші ступені вад розвитку називають аномаліями, найважчі – потворністю.
  11. Вдосконалення соціальної структури і професійно-кваліфікаційного складу працівників
  12. Взаємозв'язки соціальної роботи із психологією




Переглядів: 857

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію. | ЛЕКЦІЯ № 7. Поняття соціальної ролі і характеристика впливу її на розвиток особистості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.