МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Некеровані впливи навколишнього середовища.Зовнішнє середовище організації не буває стабільним, воно динамічне і фірма, не маючи можливості керувати ним, змушена постійно пристосовуватися до його «капризів», адаптувати свою діяльність до цих змін. Основні зовнішні фактори, що впливають на організацію, можуть бути виділені в наступні групи: • економічні; • політичні; • демографічні; • культурні; • екологічні; • технологічні. Дані групи факторів знаходяться в складних взаємозв'язках між собою. їхній вплив на організацію змінюється згодом, як правило, з наростаючою швидкістю. Крім того, рухливість зовнішнього оточення Може бути для одних структурних підрозділів фірми вище і нижче для інших. Фактори, що роблять негайний вплив на організацію, відносяться до середовища прямого впливу; всі інші до середовища непрямого впливу. При цьому під складністю зовнішнього оточення розуміються Число і розмаїтість зовнішніх факторів, на які організація змушена реагувати. Рухливість середовища характеризується швидкістю, з якою у середовищі відбуваються зміни, а невизначеність є функцією наявного по конкретному фактору кількості інформації і впевненості у вірогідності цієї інформації. Основними факторами середовища прямого впливу є споживачі (клієнти), постачальники, держава (органи державного регулювання) і конкуренти. Споживачі (КЛІЄНТИ) — це ключова економічна категорія, що визначає результати діяльності організації. Чітке розуміння запитів споживачів, їхнього складу є найважливішою умовою успіху діяльності організації. Боротьба за споживача, за збут продукції, що випускається, вимагають великих витрат, але від них прямо залежить ефективність функціонування будь-якої фірми, її прибутковість. У той же час необхідність задоволення потреб покупців впливає на відносини організації з постачальниками ресурсів, необхідних фірмі. Постачальники — це підприємства, організації й окремі фізичні особи, Що забезпечують Необхідними ресурсами функціонування і розвиток фірми. До них відносяться постачальники матеріалів, устаткування, енергії, що комплектують, капіталу, робочої сили й інформації. Якщо організацію розглядати як відкриту систему, то на її вході зосереджуються необхідні ресурси, а на виході — готовий продукт очікуваний споживачами. Залежність між організацією і мережею постачальників, що забезпечують введення зазначених ресурсів — один із прикладів прямого впливу середовища на фірму. Ця залежність значною мірою підсилюється при необхідності її безперебійної роботи і підвищенні ступеня готовності одержуваних вузлів, агрегатів й інших складових продукції, що випускається. Держава встановлює правила, закони і принципи «гри» всіх учасників розглянутого процесу (виробників, споживачів, постачальників). Державне регулювання економіки виявляється через систему податків — непрямий вплив середовища, і шляхом прямого втручання в справи організацій, підприємств, установ — за допомогою законодавчих актів і державних замовлень. До цієї групи факторів часто відносять і вплив громадських організацій, об'єднань і окремих соціальних груп, що останнім часом стають значним фактором соціального й економічного життя. Конкуренти — це підприємства, фірми, що випускають аналогічну чи подібну продукцію, і виступають як суперники за ринки збуту. Керівники розуміють, що якщо не задовольняти недостачу споживачів так само добре, як це роблять конкуренти, підприємству не вижити. Часто не споживачі, а саме конкуренти визначають конюнктуру ринку, точніше кажучи, ціну товару, тому постійне спостереження за діями конкурентів і їх ринковою політикою є найважливішим завданням менеджерів. Зовнішнє оточення організації є основним джерелом проблем і предметом постійного занепокоєння керівництва фірми. Багато в чому управлінські рішення і дії є тією реакцією фірми, яка випливає з впливу факторів зовнішнього середовища. Гарний керівник повинен швидко реагувати на зміни зовнішнього середовища, адаптуватися до неї і приймати вірні адекватні управлінські рішення. Мудрий керівник, на відміну від гарного, повинен передбачати можливі зміни зовнішнього середовища, бути готовим до них і вживати превентивних заходів до їх виникнення. Це саме і є «вищим пілотажем» сучасного менеджера, здатного результативно працювати в сучасних, ситуаціях, що швидко міняються, і приймати ефективні управлінські рішення. Читайте також:
|
||||||||
|