Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Філософські, соціальні та наукові чинники діалектичного матеріалізму.

Російська філософія в XVIII – XIX ст.

 

Великий внесок у розвиток філософії було здійснено російською суспільною і науковою думкою.

В середині ХVIІІ ст. Росія на рівні з Францією стає центром розвитку метафізичного матеріалізму, до найбільш видатних представників якого відносяться М.В.Ломоносов (1711-1765) і О.М.Радіщев (1749-1802).

Філософські погляди Ломоносова де в чому відрізнялися від поглядів Радіщєва. Головну увагу в своїх філософських роздумах він приділяв дослідженню питань, пов'язаних з характеристикою матерії та руху.

Ломоносову–матеріалісту належить перша природознавча гіпотеза атомно-молекулярної побудови матерії.

Великим внеском Ломоносова в світову науку і філософію було відкриття ним універсального закону збереження матерії та руху.

Ломоносов показав, що матерія і рух – нерозривні. (Але рух матерії він розумів тільки як механічний рух).

Ломоносов позитивно вирішував питання про те, що світ пізнається, виходячи при цьому з первинності матерії та вторинності свідомості. Ломоносов боровся за відособлення науки від релігії.

Письменник–революціонер Радищев досліджував перед усім питання про становище людини в суспільстві, про природу людини та її свідомості.

За твір “Подорож з Петербургу до Москви”, в якому Радищев змалював жахливий, нелюдський стан, в якому знаходився російський кріпосний селянин, імператриця Катерина ІІ позбавила письменника дворянства і відправила до Сибіру на заслання.

Вершиною в розвитку соціальної філософії в Росії в ХІХ ст. стали погляди російських революційних демократів Бєлінського, Чернишевського, Добролюбова, Герцена.

Вони близько підійшли до діалектичного матеріалізму і зупинились перед історичним матеріалізмом.

В розумінні основного питання філософії вони були матеріалістами, але в силу конкретних історичних умов не змогли до кінця перебороти ідеалістичний підхід до суспільства.

 

Марксистська філософія, або філософія діалектичного матеріалізму виникла в першій половині ХІХст. Процес її виникнення і розвитку був підготовлений і обумовлений всім розвитком суспільного життя.

 

Сукупність умов, що привели до створення принципово нового філософського вчення прийнято називати його чинниками.

По-перше, важливим соціальним чинником виникнення діамату був розвиток промислового робітничого класу, що супроводжувався ростом його революційності. Його діяльність мала сильний вплив на філософські вчення про суспільство.

Другий чинникбув пов'язаний з особливостями розвитку науки ХІХ ст.

В цей час були здійснені великі наукові відкриття, які вплинули на розвиток філософської думки.

Відкриття того, що живі організми складаються з мікроскопічних клітин, виявило (всупереч твердженням біблії та теології) єдність людини та її будови з усією живою природою. Відкриття закону збереження енергії показало, що рух матерії вічний і незупинний.

Відкриття Ч.Дарвіном теорії біологічної еволюції виявило, що джерелом розвитку живої природи є внутрішньовидова та міжвидова боротьба (тобто вирішення внутрішніх протиріч).

Відкриття Д.Менделєєвим періодичного закону хімічних елементів довело, що і в неорганічному світі діють загальні закони діалектичного розвитку.

Третій чинник прийнято називати філософським.

Справа в тому, що в самому розвитку попередніх філософських вчень були підготовлені необхідні умови для виникнення філософії діалектичного матеріалізму.

Величезними досягненнями були діалектика Г.Гегеля і матеріалізм Л.Фейєрбаха. Вони були використані К.Марксом і Ф.Енгельсом для створення нової філософії – діалектичного матеріалізму. Виникнення діалектичного матеріалізму було корінним переворотом в розвитку філософії.

 


Читайте також:

  1. Біосоціальні риси людини
  2. Біохімічні чинники виникнення втоми при виконанні короткочасних вправ максимальної і субмаксимальної потужності
  3. Видатки та заощадження як функції доходу. Автономні величини та їх чинники. Крива планових видатків.
  4. Види виробничої потужності, чинники, що її визначають, послідовність розрахунків
  5. Визначте соціальні перетворення в процесі радянізації українського суспільства.
  6. Виникнення капіталізму у Франції. Наукові погляди А. Монкрет’єна
  7. Виробництво. Головні чинники зростання ефективності виробництва.
  8. Виробниче середовище: сутність і основні чинники.
  9. Висуває принципово нові соціальні ідеї.
  10. Відрахування в соціальні фонди.
  11. Відрізняють запропоновані (предписанные) і набуті соціальні статуси.
  12. Вітчизняні наукові психологічні школи




Переглядів: 448

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Німецька класична філософія | ДУМКИ В УКРАЇНІ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.