Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Визначення збалансованості асортименту продукції за принципом Парето

 

Стосовно асортименту продукції підприємства правило Парето звучить так: надійний контроль 20 % позицій асортименту дозволяє на 80 % контролювати весь асортиментний ряд продукції.

Для визначення таких позицій асортименту продукції необхідно зібрати та проаналізувати дані, за якими буде класифікуватися продукція підприємства. Критеріями ранжування можуть служити обсяги реалізації продукції, маржинальний прибуток, кількість браку, змінні витрати та інше.

Управління асортиментом продукції в більшості випадках засновано на обліку витрат за маржинальною собівартістю. Подібний спосіб обліку передбачає віднесення на собівартість продукції тільки тих витрат, які змінюються пропорційно інтенсивності діяльності підприємства, тобто змінних витрат. Постійні витрати виключаються із собівартості нової продукції і, як правило, покриваються маржинальним прибутком від реалізації продукції, під яким розуміють різницю між виторгом і змінною частиною собівартості реалізованої продукції.

Для побудови діаграми Парето після сортування даних асортименту за маржинальним прибутком розраховуються суми часток асортиментних груп у відсотках (хi) та суми часток маржинального прибутку (yi) у відсотках за формулами:

 

,

 

,

де Хi – координата вісі абсцис для діаграми Парето;

хi – i‑та позиція відсортованого за величиною маржі асортименту (хi = i);

Х0 – загальна кількість позицій в асортименті.

Yj – координата вісі ординат для діаграми Парето;

yi – величина маржинального прибутку j‑позиції гістограми;

Y0 – маржинальний прибуток всього асортименту;

– сума маржинального прибутку від 1‑ї до i‑ої позиції.

 

Наступним кроком є визначення точки асиметрії (точки Парето) з координатами (xp; yp), для яких виконується рівняння

 

xp + yp =100% .

 

На будь-якій діаграмі Парето ця точка існує і єдина, що пояснюється опуклістю й безубуванням функції. Точка Парето дозволяє побачити асиметрію корисності асортименту на побудованій діаграмі: корисний асортимент зосереджений на частині діаграми, що має вертикальне зростання, а менш корисний – на частині діаграми, що має горизонтальне (пологе) зростання. Точки діаграми, кривизни яких максимальні, є точками переходу від більш корисної групи асортименту до менш корисної групи.

 

Приклад:

Маржинальний прибуток за асортиментними групами для ВАТ «ХТЗ»

Асортиментна група Маржинальний прибуток (МП), тис. грн. Ранг за величиною МП
найменування позначення
1. Колісні сільськогосподарські трактори загального призначення АГ1 133120,0
2. Орно-просапні трактори АГ2 3206,2
3. Гусеничні сільськогосподарські трактори загального призначення АГ3 8600,0
4. Трактори малої потужності АГ4 1500,0
5. Фронтальні навантажувачі АГ5 2772,9

Як видно з табл. , найбільший рівень маржинального прибутку серед продукції ВАТ «ХТЗ» має асортиментна група "Колісні сільськогосподарські трактори загального призначення", а найменший – "Трактори малої потужності". Графік асортиментних сходів для асортименту продукції ВАТ «ХТЗ», що відображає внесок кожної асортиментної групи у загальний маржинальний прибуток підприємства, наведено на рис. 5.

 
 
Рис. 5. Графік асортиментних сходів для продукції ВАТ «ХТЗ»

 

 


Для побудови діаграми Парето за наведеними вище формулами розраховано координати асортиментних груп продукції ВАТ «ХТЗ»:

 

, ;

, ;

, ;

, ;

, .

 

Побудована діаграма Парето (див. рис. 6) має форму опуклої нагору кривої. Пряма, що перетинає осі X і Y відповідно у координатах (100, 0) та (0, 100), називається лінією Парето.

 

 

 

Рис. 6 – Діаграма Парето для асортименту продукції ВАТ «ХТЗ»

 

Як видно з рис. 2, точка Парето для асортименту продукції ВАТ «ХТЗ» має координати xp ≈ 18, yp82, тобто асортимент продукції має високий рівень збалансованості (контроль 18 % асортиментних груп продукції дозволяє на 82 % контролювати весь асортиментний ряд продукції).



Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. Ocнoвнi визначення здоров'я
  5. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості
  6. Альфред Маршалл, Джон Бейтс Кларк, Вільфредо Парето, Леон-Марі Еспрі Вальрас).
  7. Аналіз асортименту й структури випуску продукції.
  8. АНАЛІЗ ВИРОБНИЦТВА ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ
  9. Аналіз витрат на 1 грн. вартості продукції
  10. Аналіз витрат на гривню товарної продукції
  11. Аналіз загальної суми витрат на виробництво продукції.
  12. Аналіз обсягу виробництва продукції в натуральному й вартісному вираженні.




Переглядів: 657

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення раціональності асортименту продукції | Постановка завдань ціноутворення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.