МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Обігові активи торгівельного підприємства, характеристика їх складу та особливостей кругообігу.Основні фонди торгівельного підприємства та шляхи підвищення ефективності їх використання.
Основні фонди торгівельного підприємства – це сукупність матеріаль-но-речових цінностей, які повністю та багаторазово використовуються в торгівельному процесі в якості засобів праці. Стратегічною метою ефективного управління основними фондами торгівельного підприємства є забезпечення максимально ефективного їх використання при мінімальних витратах на утримання та обслуговування. Потреба в прирості основних фондів в плановому періоді визначається: ΔПоф = Поф – Ноф – Вф –Вм , де: Поф – загальна потреба в основних фондах відповідно до розробле-ного плану товарообігу; Ноф – наявність основних фондів на початок планового періоду; Вф, Вм – очікуване вибуття основних фондів в плановому періоді в зв’язку з їх фізичним та моральним зносом. Загальна потреба в основних фондах на плановий період: Поф = (Тпл × Фміст) × (100 – РпОФ) / 100% ,
де: Тпл – плановий обсяг товарообігу, грн.; Фміст – фондомісткість товарообігу, що фактично склалась; РпОФ – невикористаний резерв продуктивності основних фондів, %. Торгівельні підприємства можуть здавати основні фонди в оренду іншим підприємствам, при цьому визначається розмір орендної плати: Ап = (Сбаз. × S) × К1 × К2 × К3 × К4 + Пз + Ам ,
де: Сбаз. – базова ставка за 1 м2, грн.; S – площа приміщення, м2; К1 – коефіцієнт комфортності; К2 – місце розміщення; К3 – умови розміщення; К4 – соціальний коефіцієнт; Пз – плата за землю, грн.; Ам – амортизаційні відрахування, грн. Розрахунки за окремими видами та елементами основних фондів торгівельного підприємства узагальнюються в спеціально розробленому Плані розвитку матеріально-технічної бази. Основні розділиПлану розвитку матеріально-технічної бази: 1) План розвитку торгівельної площі, її спеціалізація та розміщення (в м2). 2) План розвитку складського господарства – визначає потребу підприєм-ства в розширенні місткості загальнотоварних та спеціалізованих складів (в м3). 3) План технічного оснащення торгівельного підприємства – визначає потребу в дооснащенні активної частини основних фондів підприємства. Обігові активи торгівельного підприємства – це сукупність матеріаль-них та грошових цінностей, що знаходяться в постійному кругообігу, змінюють свою матеріальну форму протягом одного операційного циклу та в повному обсязі переносять свою вартість на товари, що реалізуються. Під циклом кругообігу обігових активів торгівельного підприємства розуміють процес зміни їх матеріально-речової форми, що систематично повторюється . Особливістю кругообігу обігових активів торгівельного підприємства є відсутність виробничої стадії, тобто сукупності операцій, що пов’язані з придбанням та використанням матеріально-технічних ресурсів, виготовленням продукції підприємства. Це об’єктивно зумовлює біль високу швидкість процесу кругообігу, притаманного торгівельній діяльності. Процес кругообігу обігових активів включає наступні етапи: Етап 1. Наявність певної суми грошових коштів, які спрямовуються на придбання товарів. Етап 2. Грошові кошти трансформуються в запаси товарних і матеріальних цінностей (МЗ), які є основною для досягнення запланованих обсягів товарообігу. Етап 3. Вартість товарних запасів в процесі зберігання змінюється на витрати обігу на залишок товарів (ВОзал.). Етап 4. При реалізації товарів на умовах відстрочки матеріальні обігові активи трансформуються в дебіторську заборгованість покупців (ДЗпок.). Закінчення циклу кругообігу відбувається при погашені дебіторської заборгованості покупців в грошовій формі. Потреба торгівельного підприємства в формуванні обігових активів залежить від обсягів товарообігу (Т), тривалості кругообігу (tоб.) та тривалості періоду (Д): , Розмір власних обігових активів торгівельного підприємства, тобто обігових активів, що формуються за рахунок власних джерел фінансування, визначається за формулою: ОбЗвл. = Квл. + Пд – Ап , де: Квл – власний капітал (1 розділ пасиву балансу); Пд – довгострокові пасиви (3 розділ пасиву балансу); Ап – позаобігові активи (1 розділ активу). Планування потреби торгівельного підприємства в формуванні обігових активів здійснюється за їх видами: 1) Плановий осяг потреби в обігових коштах (ОбЗ) для формування товарних запасів: , де: Тпл.с/в – товарообіг за собівартістю; Нт.з. – норма товарних запасів в днях обігу; Тпл. – плановий обсяг товарообігу; Рс/в – рівень собівартості товарообігу: Рс/в = 100 – Рв.д. + Ртр.в. де Рв.д. – рівень валового доходу, у % до Тпл.; Ртр.в. – рівень транспортних витрат, у % до Тпл.
2). Планова потреба в обігових коштах для формування дебіторської заборгованості: , де: Тпл – плановий обсяг товарообігу; Пдз – період погашення дебіторської заборгованості, що фактично склався або планується, днів; ∆Пд.з. – зміна періоду погашення дебіторської заборгованості в результаті дії окремих факторів, днів.
3). Планова потреба в формуванні поточного запасу грошових коштів: , де: ПОпл. – плановий обсяг платіжного обороту, грн.; tгр. – тривалість 1-го циклу обороту грошових коштів, днів.
Читайте також:
|
||||||||
|