МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Форми конкуренціїV.В залежності від співвідношення монополізації та конкуренції виділяють декілька моделей ринку: – ринок досконалої конкуренції; – ринок монополістичної конкуренції; – ринок олігополії; – ринок чистої монополії.
Тема: капітал і наймана праця .
Мета: · засвоїти, поглибити та систематизувати знання по темі; · розвивати, використовувати та набувати в прикладному плані набуті знання по темі; · сприяти формуванню знань та виробленню практичних навичок по темі. План лекції 1. Капітал як економічна категорія. 2. Капітал і праця. 3. Винагорода за працю. Час: 2 год.
Вид заняття : лекція Тип заняття: засвоєння нових знань Місце проведення: аудиторія Матеріально-технічне забезпечення: підручник, наочний посібник, методична розробка. Джерела інформації:(1) с. 277 – 295.
Основні категорії і поняття:капітал, постійний капітал, змінний капітал, суспільна вартість, первісне нагромадження, найом праці, вартість робочої сили, заробітна плата , новостворена вартість Студенти повинні знати: - основні поняття теми; - капітал, як само зростаючу вартість; - поняття первісного нагромадження капіталу, Студенти повинні уміти: - аналізувати економічні факти; - пояснювати взаємозв’язок між економічними фактами; - розрізняти термінологію предмету; - використовувати інструменти економічних досліджень на практиці. Домашнє завдання: В.Д . Базилевич/ Економічна теорія /Політекономія с. 277 – 295. 1.підготуватись до опитування за питаннями на с.295., 2.дати письмово визначення термінам навчального тренінга на с. 295.
І. Капітал як економічна категорія. Засоби, склади товарів, гроші, гроші під процент – капітал середньовіччя. У 18 ст. термін "капітал" став загальноприйнятим і поширився на продуктивний капітал. Капітал– це самозростаюча вартість, що приносить додаткову вартість. Тому капітал є рухом. Капітал – це не річ, а певне суспільне, належне певній історичній формації виробниче відношення, яке представлене в речі та надає їй специфічного суспільного характеру. Капітал, здійснюючи рух і самозростаючись, змінює і свої економічні форми прояву. Він може виступати у формі певної суми грошей, засобів виробництва, товарів, засобів існування найманих робітників. Поряд з цим капітал є певним суспільним економічним відношенням. Капітал – це економічна категорія, що виражає стільки ж технічно-економічних та організаційно-економічних відносин, скільки й соціально-економічних відносин. У процесі збільшення вартості бере участь увесь капітал, але його складові відіграють різну роль. Засоби виробництва є лише засобами застосування робочої сили і матеріалізації праці у продукцію. Їх вартість лише переноситься на товар, що виготовлений, не змінюючись. Читайте також:
|
||||||||
|