Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ПОБУДОВА ПРОЕКТНИХ ГОРИЗОНТАЛЕЙ НА ТРОТУАРАХ

 

Після нанесення горизонталей на проїжджій частині вулиць приступають до побудови горизонталей на тротуарах. Головна вимога - забезпечити перепад відміток між тротуаром і покриттям дороги 0,15м (висота бортового каменя) і не більш 0,08м на перехрестях в місцях переходів.

 

Для цього визначають величину зміщення однойменних горизонталей, розташованих на проїжджій частині і тротуарі, - с

c = Δh1 : iпр = 0.15 : iпр (7)

 

Величину поперечного ухилу тротуару рекомендується приймати не менше 0,02; подовжній ухил тротуару, як правило, відповідає подовжньому ухилу по осі вулиці.

 

Кути відхилення горизонталей на тротуарах по відношенню до ліній бортів, а отже, і до осі проїжджої частини визначають за тим же принципом, що і для проїжджої частини. При однакових поперечних і подовжніх ухилах поверхонь проїжджої частини і тротуарів ці кути будуть однаковими (рис.5).

 

Всі горизонталі впродовж ділянок вулиць і доріг з однаковими подовжніми і поперечними ухилами паралельні один одному. Із зміною подовжніх або поперечних ухилів змінюються і кути відхилення горизонталей від напряму осі дороги. Оскільки тротуари і газони зазвичай підносяться над проїжджою частиною вулиць, то горизонталі на них зміщуються по відношенню до однойменних горизонталей на проїжджій частині. В більшості випадків вони мають і інший напрям, так як поверхням проїжджої частини і тротуару надають зустрічні поперечні ухили – у бік лотків.

 

Найбільш складною ділянкою при цьому є закруглення тротуару. При скупченні горизонталей на цій ділянці необхідно перевірити подовжній ухил на тротуарі. Якщо ухил перевищує допустимий, його потрібно зменшити за рахунок зміни висоти бортового каменя. На складному рельєфі при великих подовжніх ухилах на тротуарах допускається організація сходів

 

При побудові горизонталей на тротуарній частині перехрестя зустрічаються три варіанти утворення її поверхні (рис. 6):

 

1. Напрям подовжнього ухилу тротуарній частині зберігається при повороті на рядову вулицю (рис.6, а). Проектні горизонталі мають віялоподібний контур. Але при цьому слід уникати різкої зміни ухилу в межах закруглення способом розподілу горизонталей або зсувом пішохідної смуги від червоної лінії ближче до бортового каменя.

 

2. Подовжні ухили тротуарів направлені до центру перехрестя (рис.6, б). В межах секторів, обмежених закругленням тротуарної частини, досить з'єднати крапки з однаковими відмітками і при віддаленні від кута кварталу плавно довести нахил горизонталей до відповідності поперечному ухилу в типовому конструктивному профілі.

 

3. Подовжні ухили тротуарних смуг направлені в сторони від перехрестя (мал. 6, в). Для забезпечення нормального водовідводу з тротуарної частини владнують вододільний гребінь між кутом кварталу і центром закруглення з ухилом до перехрестя. При цьому нахил горизонталей в межах закруглення і на підході до перехрестя трохи відрізняється.

 

а) в)
б) Рис. 6 Варіанти побудови проектних горизонталей тротуару на перехресті а - при збереженні напряму подовжнього ухилу тротуару; б - при напрямі ухилів до центру перехрестя; в - при напрямі ухилів в сторони від перехрестя;

 

 

Приклад вертикального планерування перехрестя вулиць методом червоних горизонталей наведений на рис.7.

Рис. 7 Вертикальне планування перехрестя вулиці методом червоних горизонталей

ВНУТРІШНЬОКВАРТАЛЬНЕ ПЛАНУВАННЯ

 

Вертикальне планування робить істотний вплив на благоустрій території, при цьому серед різних заходів найважливішими є:

1. забезпечити рівномірний природний стік поверхневих вод по рельєфу з формуванням рівних потоків і випуском їх на нижче розташовані вулиці;

2. забезпечити відведення води від будівель, розташованих на дорозі руху поверхневих вод;

3. забезпечити найменший об'єм земляних робіт і відносну рівність (баланс) насипу і виїмки;

4. у зелених зонах зберегти родючий шар ґрунту;

5. забезпечити оптимальні ухили рельєфу за умовами руху транспорту і стоку поверхневих вод;

6. створити найкращу архітектурну виразність рельєфу;

7. зручність прокладки водостічних і каналізаційних трубопроводів.

 

Всі будівлі, як правило, будуть розташовані по відношенню до рельєфу так, що дві стіни виявляться на дорозі руху поверхневих вод, тобто в несприятливому положенні. Для того, щоб захистити їх від замочування уздовж стін роблять підсипку шириною не менше 5 метрів з організацією штучного водовідводу (тальвегу). Доцільно відведення води здійснювати уздовж борту внутрішньоквартального проїзду, який по нормативних вимогах також розташовують на відстані не менше 5м від будівлі (додаток 5).

 

Подовжній ухил тальвегу приймають не менше 50/00 (0,005).

 

Поперечний ухил території, що примикає до будівлі, приймають не менше 200/00 (0,020). Якщо фактичні відмітки рельєфу не забезпечують такий ухил проводять підсипку або виїмку землі уздовж траси. При побудові подовжнього профілю тальвегу враховують, що проектні відмітки землі по червоних лініях вже визначені і зв'язані з плануванням вулиць. По кутах будівлі, де сполучаються підтоплена і не підтоплена стіни, величину підсипки поступово зменшують, стежачи за тим, щоб не утворювалися місцеві деформації рельєфу: бугри, западини і ін.

 

Практично цю умову виконують шляхом поступового згущування або розрідження горизонталей в місцях переходу від насипу до фактичного рельєфу.

 

Найбільш несприятливі за умовами відведення води ділянки утворюються в місцях розташування «Г»- подібних будівель з розташуванням внутрішніх кутів впоперек рельєфу. У знижених точках рельєфу виникають своєрідні "мішки", в яких накопичується вода, що не має вільного виходу (додаток 6). У реальних умовах слід уникати такої посадки будівель, передбачати розриви між будівлями або, як виняток, робити на першому поверсі отвори для пропуску поверхневих вод (аналогічне рішення застосоване в плануванні території ОДАБА).

 

За наявності такої планувальної ситуації здійснюють підсипку території з тим, щоб отримати зворотний ухил і забезпечити виведення води з "мішка" за межі будівлі. Залежно від рельєфу і посадки будівлі відведення води може бути здійснений на одну або дві сторони (додаток 6).

 

Як і у попередньому випадку, тальвег владнують на відстані 5 метрів від будівлі і поєднують його з внутрішньо квартальним проїздом

 

Для визначення проектних відміток рельєфу спочатку прокладають трасу водовідводу по найкоротшій дорозі. За вихідні відмітки приймають раніше знайдені проектні відмітки на червоній лінії. Від цих точок вгору по трасі відкладають проектні відмітки характерних точок тальвегу і визначають найвищу точку. Для цього по масштабу визначають довжину траси і помножують на величину ухилу (найменше значення 0,005). Отримані проектні відмітки записують в чисельнику позначкового показника; у знаменнику вказують фактичні відмітки.

 

Проектні відмітки дна тальвегу зв'язали з територіями що примикають, які повинні служити поверхнями водозбору і створюються, як правило, шляхом підсипки землі. Для цього з боку будівлі здійснюють підсипку для створення поперечного ухилу 0,020. З протилежного боку від лінії тальвегу також здійснюють підсипку для здобуття поперечного ухилу (до тальвегу) не менше 0,005; ширину підсипки визначають за умовами виведення поверхневих вод з "мішка".

 

Профіль проїздів приймають, як правило, односхилим при ширині 3,5 метра і двосхилим - при ширині 5,5 метрів і більш. Побудову горизонталей на проїжджій частині проїздів здійснюють аналогічно раніше виконаним побудовам на проїжджій частині вулиць.

 

Після закінчення робіт по організації рельєфу і нанесення всіх горизонталей і відміток необхідно завершити графічне оформлення креслення. Проектні горизонталі наносять через 0,10м, включаючи території, де рельєф залишився незміненим, надписуючи їх значення двома цифрами після коми. Горизонталі, кратні 1,0м надписуються повністю. Горизонталі, кратні 0,50м зображуються товстою лінією. Аналогічні зображення і написи отримують фактичні (незаймані) горизонталі, які вже представляють проектний рельєф і тому називатимуться "проектними" горизонталями. Якщо фактичні горизонталі раніше були нанесені з кроком 0,50м, то після завершення вертикального планування єдності графічного малюнка рельєфу їх наносять з кроком 0,10м і оформляють як проектні горизонталі. У місцях зміненого рельєфу фактичні горизонталі зберігаються у вигляді тонких ліній вільного контуру. Під будівлями фактичні горизонталі не проходять. Проектні горизонталі змальовують у вигляді прямих ліній, із нанесенням значень горизонталей над лінією вище по рельєфу.

 

Рекомендується креслення навести тушшю. Це дозволить чітко виявити градацію товщини всіх ліній, навести чітко цифри і прибрати непотрібні лінії.

 


Читайте також:

  1. Автоматизація проектних робіт
  2. Аналіз проектних ризиків.
  3. Аналіз та оцінка інвестування в умовах ризику. Якісні та кількісні методи оцінювання проектних ризиків.
  4. АСОЦІАЦІЯ. ПОБУДОВА АСОЦІАТИВНОГО КУЩА
  5. Бухгалтерські рахунки, їх призначення, функції і побудова
  6. Бюджетний устрійпоказує, в який спосіб побудована бюджетна система. Іншими словами,він відображає організацію вертикальної структури бюджету держави за рівнями влади.
  7. Д80.Парламент в ЗК.ознаки 81.Побудова та основні ознаки парламенту в ЗК.
  8. Дискретні радіодеталі, побудовані на основі провідникових і
  9. Емпіричні формули. Побудова формули лінійної залежності методом найменших квадратів
  10. Загальна побудова організації контрольного процесу в умовах автоматизованої обробки інформації
  11. Загальна схема дослідження функції і побудова її графіка
  12. Зони ризику. Побудова кривої ризику.




Переглядів: 2011

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПІДГОТОВЧІ КРЕСЛЕННЯ | Домашнє завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.