МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||
Критерії конструктивного розв’язання конфліктуКоли ми зустрічаємося з фактами бійки учнів у класі, фізичних покарань учителем, виснажливих суперечок в учительському колективі, ми розуміємо, що тут – нездатність упоратися із ситуацією, невміння передбачити сумні наслідки, неготовність до управління стосунками. Якщо ми не управляємо конфліктом, він розвивається деструктивним шляхом. Ось як можуть розвиватися стосунки у типовій ситуації „Чергування”: - Ти сьогодні чергуєш. - Я чергував учора. - Ні, не чергував. - Чергував. - Почергуєш ще раз. - Не буду. Я піду. - Ні, не підеш. - (залишає клас). - Це деструктивний шлях. Він руйнівний. Як результат: розв’язку проблеми немає, клас може залишитися неприбраним. Стосунки перериваються або ж, як у даному випадку, заходять у глухий кут: учень отримав урок невиконання вимоги вчителя, він може й надалі орієнтуватися лише на власні інтереси. Вчитель залишився із трьома проблемами: хто буде прибирати клас, як надалі працювати з цим учнем і що робити із невдоволенням собою після розмови. Коли ми управляємо конфліктом, він розвивається конструктивним шляхом. Повернемося до ситуації „Чергування”: - Ти сьогодні чергуєш. - Я чергував учора. - А ти не помиляєшся? - Ні, я чергував. - Почергуй, будь ласка, і сьогодні, а наступного разу підеш раніше. - Добре (чергує).
Конструктивний шлях розвитку конфлікту – плідний шлях: конфлікт вирішується, відносини розвиваються. Конструктивний шлях вирішення конфлікту має три головні мети (13, с.466): 1. розв’язання конфлікту, тобто знаходження рішення, яке б улаштувало обидві сторони і зняло внутрішню напругу; 2. збереження власної гідності так, щоб потім не було соромно за свою поведінку; 3. продовження стосунків з партнером. Небажання перетворити його у ворога. Конструктивний шлях розв’язання конфлікту приносить задоволення обом сторонам, деструктивний – невдоволення, сварку, пошук нових аргументів, щоб довести свою правоту. Показники того, що ми розв’язали ситуацію правильно, як вважають Корнеліус Х. і Фейр Ш., будуть такі.:
Якщо конфлікт розв’язується неправильно, наслідки його такі:
Як бачимо, критерій правильно розв’язаної конфліктної ситуації – налагодження стосунків і взаємне збагачення обох сторін. ВИСНОВКИ: 1. Конфлікт пропонує нам обставини, де стикаються інтереси. Подальший розвиток залежить від внутрішнього світу керівника. 2. Конструктивне розв’язання конфлікту визначається такою поведінкою менеджера, який, не змінюючи мету, змінює програму її досягнення і шукає нові шляхи взаємодії. Педагог також змінюється сам, працюючи на позитивних емоціях у пошуку, аналізі й досягненні результату.
Читайте також:
|
||||||||||||
|