Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методичні поради

Відповідаючи на перше питання, наголошуємо на :

важливості вивчення історії України, адже знання правдивої рідної історії забезпечує національну ідентифікацію, бажання жити в Україні, сприяє розумінню необхідності володіння державною мовою, дотримання конституційних та правових норм. Саме історія виховує шанобливе ставлення до минулих поколінь, до культури та традицій українського народу.

- предметом курсу «Історія України» є історія нашої країни та народу від найдавнішого

часу до сьогодення, основні історичні події становлення державності України

- обговорюємо проблему походження українців, головні етапи формування

українського народу, процеси формування української нації, причинно-наслідкові

зв’язки історичних подій

- міркуємо, що означає поняття «український народ», виділяємо основні ментальні характеристики українського етносу

- що для Вас означає усвідомлювати себе українцем, у чому полягає особиста

відповідальність за долю держави та українського народу

! Щорічно 9 серпня відзначають Міжнародний день корінних народів світу, встановлений резолюцією Генеральної Асамблеї ООН у 1992 році. За підрахунками Організації нині у світі проживає близько 300 мільйонів представників корінних народів, які спілкуються понад 5 тисячами своїх етнічних мов.

Етнонаціональну культуру України складають українська нація та інші корінні народи України – кримські татари, кримчаки і караїми.

 

- з’ясовуємо походження й застосування назв «Русь», «русин», «Україна»

(вперше вжито у 1187 р.), «українець»; чи має підстави Росія використовувати

Термін «Русь» для означення власної історії

- коли сформувалися український народ, українська мова, українська держава

- що таке національна пам’ять, чому загарбники перекручували історію

 

- пояснюємо основні функції історії – пізнавальну – забезпечує знання основних етапів становлення української державності, ключових сторінок національно-визвольних змагань українського народу ; виховну – виховує повагу до державних символів, української мови, шанобливе ставлення до традицій українців та представників інших національностей, що проживають в Україні, забезпечує усвідомлення необхідності дотримання конституційних і правових норм держави; патріотичну – формує готовність служити Батьківщині своєю працею та стати на захист державних інтересів України. Зауважуємо, що патріотизм – це звичайний стан повсякденного життя людини, який виявляється не тільки під час надзвичайних ситуацій

 

 

! На думку М.Грушевського, сучасних повідних спеціалістів, зокрема, проф. Л.Залізняка, про українців можна говорити вже з 4 ст. н.е.

У другому питанні слід розглянути :

- появу першої пралюдини на території нашої Батьківщини близько 1 млн. років тому , найдавніші археологічні знахідки з первісних стоянок біля с. Королевого на Закарпатті, Мізин на Десні, Кирилівська у Києві тощо

- еволюцію пралюдини – архантроп – неандерталець – кроманьйонець (останки вперше виявлені 1868 р. у Франції

- головні заняття первісних людей – полювання та рибальство

! Україна – одна з найбагатших на пам’ятки кам’яного віку країн Європи.

 

Третє питання семінару потребує такої послідовності :

- епоха неоліту з її т.зв. «неолітичною революцією» мала головний наслідок – винайдення хліборобства, поява якого поряд із скотарством визначила майбутнє людства

- своєрідні природні умови призвели до формування на території України двох осередків відтворюючого господарства – лісостепового – землеробського та степового – скотарського

- трипільська культура (назва – умовна) – найвідоміша серед землеробських, сучасниця цивілізацій Шумеру та Ст. Єгипту, виявлена українським археологом – аматором В.Хвойкою у 1896 р. біля с. Трипілля на Київщині

- трипільці опанували простори від Дністра до Дніпра, досягли територій сучасної Волині та степового Причорномор’я, проіснували на наших землях упродовж 5 – 3 тис. до н.е.

! Трипільська культура остаточно утвердила відтворююче господарство на території українського лісостепу. Трипільці вплинули на матеріальну та духовну культуру племен Сх. Європи, а на думку деяких учених, були етнічними пращурами українців.

У четвертому питанні аналізуємо :

- початок залізного віку на території України, безпосередньо пов’язаний з появою кіммерійців (9 – 7 ст. до н.е.) , які першими з-поміж мешканців степу навчилися виробляти та належно застосовувати залізо

- кіммерійці – перший народ на наших теренах, ім’я якого є автентичним і який дослідники називають кочовим. Згадки про них знаходимо в ассирійських і грецьких джерелах, напр. – найдавніша згадка міститься в «Одіссеї» Гомера, найдокладніша – у праці Геродота (5 ст. до н.е.)

- основні заняття кіммерійців – конярство та військові походи

- скіфи – підкорили кіммерійців у 6 ст. до н.е., утворивши єдину кочову орду, заснували Велику Скіфію, що стала першим державним утворення на території України

- державу очолювали царі з необмеженою владою, Геродот виділив царських скіфів, скіфів – кочівників, орачів, землеробів

- основні заняття – скотарство та військові походи

- свідченням могутності є т.зв. «царські кургани» - Солоха, Гайманова Могила, Чортомлик, Товста Могила, що відображають світобачення скіфів

- сармати прийшли у причорноморські степи у 3 ст. до н.е., жили племенами, кожне з яких мало свою назву

- як і скіфи, сармати були скотарями – кочовиками, організовували військові походи, джерела твердять про близькість їх життя та побуту

- у 3 ст. н.е. германські племена готів та нових кочовиків – тюркомовних гунів припинили володарювання сарматів у причорноморських степах

! Співіснування місцевого населення зі скіфами – іранцями дало помітні наслідки. Назви найбільших річок України – Дніпро, Дністер, Дунай, Донець – мають іранський корінь «дон», що означає «вода». У нашій мові є слова іранського походження – Бог, цар, меч, собака тощо.

 


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  3. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  4. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  5. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  6. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  7. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  8. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  9. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  10. Завдання та методичні рекомендації до вивчення теми
  11. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
  12. Завдання, джерела інформації і методичні прийоми контролю




Переглядів: 394

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Підсумковий модуль зараховується, якщо при його виконанні студент набрав | Тема 2. Княжа доба в історії України ( 4 год. )

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.