МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Методичні порадиВідповідаючи на перше питання, наголошуємо на : важливості вивчення історії України, адже знання правдивої рідної історії забезпечує національну ідентифікацію, бажання жити в Україні, сприяє розумінню необхідності володіння державною мовою, дотримання конституційних та правових норм. Саме історія виховує шанобливе ставлення до минулих поколінь, до культури та традицій українського народу. - предметом курсу «Історія України» є історія нашої країни та народу від найдавнішого часу до сьогодення, основні історичні події становлення державності України - обговорюємо проблему походження українців, головні етапи формування українського народу, процеси формування української нації, причинно-наслідкові зв’язки історичних подій - міркуємо, що означає поняття «український народ», виділяємо основні ментальні характеристики українського етносу - що для Вас означає усвідомлювати себе українцем, у чому полягає особиста відповідальність за долю держави та українського народу ! Щорічно 9 серпня відзначають Міжнародний день корінних народів світу, встановлений резолюцією Генеральної Асамблеї ООН у 1992 році. За підрахунками Організації нині у світі проживає близько 300 мільйонів представників корінних народів, які спілкуються понад 5 тисячами своїх етнічних мов. Етнонаціональну культуру України складають українська нація та інші корінні народи України – кримські татари, кримчаки і караїми.
- з’ясовуємо походження й застосування назв «Русь», «русин», «Україна» (вперше вжито у 1187 р.), «українець»; чи має підстави Росія використовувати Термін «Русь» для означення власної історії - коли сформувалися український народ, українська мова, українська держава - що таке національна пам’ять, чому загарбники перекручували історію
- пояснюємо основні функції історії – пізнавальну – забезпечує знання основних етапів становлення української державності, ключових сторінок національно-визвольних змагань українського народу ; виховну – виховує повагу до державних символів, української мови, шанобливе ставлення до традицій українців та представників інших національностей, що проживають в Україні, забезпечує усвідомлення необхідності дотримання конституційних і правових норм держави; патріотичну – формує готовність служити Батьківщині своєю працею та стати на захист державних інтересів України. Зауважуємо, що патріотизм – це звичайний стан повсякденного життя людини, який виявляється не тільки під час надзвичайних ситуацій
! На думку М.Грушевського, сучасних повідних спеціалістів, зокрема, проф. Л.Залізняка, про українців можна говорити вже з 4 ст. н.е. У другому питанні слід розглянути : - появу першої пралюдини на території нашої Батьківщини близько 1 млн. років тому , найдавніші археологічні знахідки з первісних стоянок біля с. Королевого на Закарпатті, Мізин на Десні, Кирилівська у Києві тощо - еволюцію пралюдини – архантроп – неандерталець – кроманьйонець (останки вперше виявлені 1868 р. у Франції - головні заняття первісних людей – полювання та рибальство ! Україна – одна з найбагатших на пам’ятки кам’яного віку країн Європи.
Третє питання семінару потребує такої послідовності : - епоха неоліту з її т.зв. «неолітичною революцією» мала головний наслідок – винайдення хліборобства, поява якого поряд із скотарством визначила майбутнє людства - своєрідні природні умови призвели до формування на території України двох осередків відтворюючого господарства – лісостепового – землеробського та степового – скотарського - трипільська культура (назва – умовна) – найвідоміша серед землеробських, сучасниця цивілізацій Шумеру та Ст. Єгипту, виявлена українським археологом – аматором В.Хвойкою у 1896 р. біля с. Трипілля на Київщині - трипільці опанували простори від Дністра до Дніпра, досягли територій сучасної Волині та степового Причорномор’я, проіснували на наших землях упродовж 5 – 3 тис. до н.е. ! Трипільська культура остаточно утвердила відтворююче господарство на території українського лісостепу. Трипільці вплинули на матеріальну та духовну культуру племен Сх. Європи, а на думку деяких учених, були етнічними пращурами українців. У четвертому питанні аналізуємо : - початок залізного віку на території України, безпосередньо пов’язаний з появою кіммерійців (9 – 7 ст. до н.е.) , які першими з-поміж мешканців степу навчилися виробляти та належно застосовувати залізо - кіммерійці – перший народ на наших теренах, ім’я якого є автентичним і який дослідники називають кочовим. Згадки про них знаходимо в ассирійських і грецьких джерелах, напр. – найдавніша згадка міститься в «Одіссеї» Гомера, найдокладніша – у праці Геродота (5 ст. до н.е.) - основні заняття кіммерійців – конярство та військові походи - скіфи – підкорили кіммерійців у 6 ст. до н.е., утворивши єдину кочову орду, заснували Велику Скіфію, що стала першим державним утворення на території України - державу очолювали царі з необмеженою владою, Геродот виділив царських скіфів, скіфів – кочівників, орачів, землеробів - основні заняття – скотарство та військові походи - свідченням могутності є т.зв. «царські кургани» - Солоха, Гайманова Могила, Чортомлик, Товста Могила, що відображають світобачення скіфів - сармати прийшли у причорноморські степи у 3 ст. до н.е., жили племенами, кожне з яких мало свою назву - як і скіфи, сармати були скотарями – кочовиками, організовували військові походи, джерела твердять про близькість їх життя та побуту - у 3 ст. н.е. германські племена готів та нових кочовиків – тюркомовних гунів припинили володарювання сарматів у причорноморських степах ! Співіснування місцевого населення зі скіфами – іранцями дало помітні наслідки. Назви найбільших річок України – Дніпро, Дністер, Дунай, Донець – мають іранський корінь «дон», що означає «вода». У нашій мові є слова іранського походження – Бог, цар, меч, собака тощо.
Читайте також:
|
||||||||
|