МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Правоутворення - всі форми і засоби виникнення, розвитку і зміни права, у тому числі і правотворчість.Правотворчість - це правова форма діяльності держави з участю громадянського суспільства (в передбачених законом випадках) по встановленню (санкціонуванню), зміні, скасуванню юридичних норм. Правотворчість виражається у формуванні, систематизації, ухваленні і обнародуванні нормативно-правових актів. Правотворчість: стадії і види. Головне призначення правотворчості - встановлення нових правових норм. Зміна і скасування застарілих правових норм сприяє утвердженню нових і, отже, вони входять в його склад як допоміжні прояви правотворчості. Ознаки правотворчості: 1) здійснюється державою безпосередньо або з її попереднього дозволу, а також громадянським суспільством (народом) і його суб'єктами; 2) полягає в створенні нових норм права або в зміні і скасуванні діючих норм; 3) одержує завершення в письмовому акті-документі, який називається нормативно-правовим актом; 4) відбувається відповідно до правового регламенту, тобто з процедурою, яка встановлюється правовими нормами; 5) має конкретно-цільову і організаційну спрямованість. Правотворчість не можна зводити до законотворчості. Законотворчість є винятковою монополією представницьких найвищих органів держави (в Україні - Верховної Ради) або народу (громадянського суспільства) в передбачених законом випадках. Законотворчість - важлива складова частина правотворчості, що закінчується ухваленням законів. Результат правотворчості - всі нормативно-правові акти: закони, укази, розпорядження, рішення і ін. Вони з'являються на світ внаслідок складної діяльності вищих державних органів, органів місцевого самоврядування, комерційних і некомерційних організацій, трудових колективів. Правотворчість - один з важливих напрямів функціонування громадянського суспільства і держави, одна з правових форм їх діяльності. Її слід відрізняти від правоутворення. Правотворчість - поняття більш вузьке, ніж правоутворення, воно - частина правоутворення, його самостійна і вирішальна стадія (вищий рівень). Ініціативу, пропозицію про необхідність ухвалення того або іншого закону не можна вважати правотворчістю, хоча з ініціативи може початися правотворчість. Обговорення проекту конституції населенням - це не правотворчість, але може привести до неї. Правотворчість починається тоді, коли ухвалено державне рішення про підготовку проекту нормативно-правового акту, наприклад, закону. Головною відмінністю правотворчості від правоутворення є те, що творчість права здійснюється державними органами або з їх санкції, дозволу. Правотворчість - перш за все форма владно-вольової діяльності держави, формального нормативного закріплення міри свободи і справедливості, яка включає дослідження, узагальнення і систематизацію типових конкретних правовідносин, що виникають в громадянському суспільстві, і направлена на створення нормативно-правового акту. Правоутворення - форма виникнення і буття права в широкому правовому полі: до правотворчості, поряд з нею, у вигляді правотворчості, після правотворчості, в процесі реалізації права. Правоутворення відбувається і зовні правотворчості держави, в рамках громадянського суспільства - в правосвідомості, конкретних правовідносинах, правомірній поведінці, в правових теоріях, судових прецедентах і т.д. Правоутворення живить правотворчість новими правовими ідеями, правилами поведінки, конкретними рішеннями, угодами, які досліджуються, узагальнюються, систематизували державою, а потім формулюються в нормах права, зовні виражених в нормативно-правових актах. Можна виділити наступні рівні правоутворення: 1) гносеологічний - відображає процес виникнення і розвитку права у формі правосвідомості; 2) матеріальний - виражає формування права у вигляді конкретних правовідносин, правомірної поведінки; 3) інституційний - відображає існування права як системи правових норм. Останній рівень правоутворення є рівнем правотворчості. Стадії правотворчого процесу. Читайте також:
|
||||||||
|