Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Розгляд проекту закону про Державний бюджет у першому читанні

Перше читання проекту закону про Державний бюджеі по чинається з доповіді Голови Комітету Верховної Ради з питаньбюджету про Висновки і пропозиції до проекту Закону.

Висновки і пропозиції голосуються в цілому. Якщо не пр і

те позитивне рішення, то голосування відбувається постатейно.

Схвалені Верховною Радою висновки і пропозиції гіршім.і ють статус Бюджетних висновків, схвалення яких вважається мри йняттям проекту Закону у першому читанні.


Відповіднодо Бюджетного кодексу проект закону про Дер­нім оюджет в першому читанні приймається не пізніше

' (МІ І МИ.

Підготовка проекту закону про Державний бюджет до іі.-о читання КМУ, після прийняття проекту в першому чи-п у ()«отижневий термін (до 3 листопаду) доопрацьовує про-іи пнжідпо до Бюджетних висновків.

Доопрацьований до другого читання проект Закону містить її і а показники, запропоновані Кабінетом Міністрів України в іому чиганні або схвален Бюджетними висновками Верхов-Iі іди України.

ЯкщоКабінет Міністрів /країни подає нові статті на роз-

кі ю них додається детал, не обґрунтування їх необхідності.

Пуги у випадках, коли основні макропоказники економі-

■ і соціального розвитку, покладені в основу проекту Держа-

и иіоджету, змінилися на час розгляду (з 15 вересня) в друго-

іі німі більш ніж на два відсотки.

і 'мисі Верховної Ради України з питань бюджету протягом пі (до 3 листопаду) готує висновки щодо розгляду проек-

і у У другому читанні.

(руге читання проекту закону про Державний бюджет

І І І'ПІІІІІ

Друге читання розпочинається з доповіді Міністра фінансів і |і ■ 111 ■ і і сівершується не пізніше 20 листопадароку, що передує іншому.

І .'іона Комітету Верховної Ради України з питань бюджету її.м іііісновки Комітету Верховної Ради України з питань щодо врахування Кабінетом Міністрів України Бюджет-і їй ікшків Верховної Ради України при підготовці проекту за­пік і Державний бюджет України до другого читання. Ні що Кабінет Міністрів подає проект бюджету, в якому пе-ііііічпіо дефіцит, то в першу чергу затверджується граничний ір и'фщиту Державного бюджету з подальшим постатейним Ніні 11 ям проекту бюджету. Державний бюджет може голосу-мі лому, якщо під час постатейного голосування до проек-Йюджету не було внесено істотних змін. Якщо поправки при-м іо перевищення граничного розміру дефіциту, Уряд може її іп му пати свої поправки з метою скорочення дефіциту, або


направити проект бюджету на доопрацювання в постійну коми по з питань бюджету.

В обов'язковому порядку в другому читанні затверджую м ся наступні показники:

- загальний обсяг дефіциту / профіциту;

- доходи і видатки Державного бюджету України;

- розмір мінімальної заробітної плати та рівень забезпеченії і
прожиткового мінімуму па наступний бюджетний період;

- обсяги міжбюджетних трансфертів;

- статті, що сприяють формуванню місцевих бюджетів.
Ці статті не підлягають розгляду у третьому читанні.

Усі інші статті, які не були прийнтгі у другому читанії і ш реносяться на розгляд у третьому читаніл.

Третє читання проекту закону про Державний бюджет України

Комітет Верховної Ради України із питань бюджеіу і<> 25 листопада доопрацьовує проект закону про Державним бю джет України і виносить його на розгляд Верховної Ради України у третьому читанні.

Третє читання починається з доповіді Голови Комітету Пер ховної Ради України з питань бюджету та співдоповіді Міністри фінансів України.

Проект закону про Державний бюджет голосується за ста! тями, не прийнятими у другому читанні, і в цілому.

Закон про Державний бюджет України приймається Верхоя ною Радою України до 2 грудня року, що передує плановому. І І|« > введення в дію закону про Державний бюджет на наступнії і і бю джетний період Верховна Рада приймає Постанову, проекі нкої готується Урядом.

Після прийняття проект Закону протягом двох тижнів роз глядається Президентом України. У разі його підписання Прози дентом України, закон набуває чинності.

Бюджетні призначення у випадку несвоєчасного прийнятні» закону про Державний бюджет України

У разі неприйняття Закону України про Державний бкуі до 2 грудня поточного року Верховна Рада України приймає По


про порядок фінансування невідкладних витрат до за-шїм шкону про Державний бюджет.

N цьому випадку Кабінет Міністрів України відповідно до ' І<> І.юджетного кодексу має право здійснювати витрати |> |>і миші о бюджету з наступними обмеженнями:

I ) витрати здійснюються тільки на цілі, що визначені одно-

. і копі про Державний бюджет України на попередній бю-іп 11 період і у проекті закону про Державний бюджет Украї-

к іуіший бюджетний період;

'і щомісячні витрати Державного бюджету не повинні пере-іі,11 и І /12 обсягу витрат, визначених законом про Державний

і України на попередній бюджетний рік; 1) позики здійснюються тільки з метою погашення основної ні ісржіїїшого боргу;

I1 чо прийняття закону про Державний бюджет фінансування
і і м,них витрат заборонено, крім випадків, пов'язаних з вве-
- їм надзвичайного стану, екологічної ситуації;

ні прийняття закону про Державний бюджет податки і и і пранляються відповідно до закону про Державний бюджет

па попередній бюджетний період та інших нормативно-

ні.\ актів.

Відповідно до положень Бюджетного кодексу прийняття

німого бюджету України на відповідний бюджетний період з

■ '. ./"'Є'»'"і/ дозволяється у разі наявності обгрунтованих джерел

иаіііія дефіциту.

ІІ/юфіцит бюджету затверджується виключно з метою по-іііпі основної суми боргу та на забезпечення збереження роз-оіюроіпої касової готівки.

Оборотна касова готівка - частина залишку коштів загаль-фомду відповідного бюджету, яка формується на початок миші о бюджетного періоду з метою покриття тимчасових ка-и\ («привів.

І Іісля набуття сили Закону Про Державний бюджет України,

н після підписання його Президентом, починається його ви-

іи і пі нсіма учасниками бюджетного процесу відповідно до їх

мпжеііь.

1.1 поданням осіб та органів, які мають право законодавчої > і міні, протягом бюджетного періоду до закону про Держав-Гноджег можуть бути внесені зміни і доповнення. Спочатку

...


вони розглядаються комісіями, до компетенції яких належаї і пропоновані зміни, а потім постійною комісією з питань бюдм яка готує відповідне рішення. Жодний закон, що впливім м > зменшення доходів або збільшення видатків бюджету поточні' року, не може бути прийнятий в цілому Верховною Радою, нкп відповідні поправки не будуть внесені до закону про Держаиііиіі бюджет на поточний рік.

4.6. Зміст Закону України „Про Державний бюджет України"

Закон України „Про Державний бюджет України" прийми ється щорічно і діє на протязі бюджетного року. Закон про Дер і и вний бюджет складається з шістьох частин:

I - Загальні положення (табл. 16).

II - Доходи Державного бюджету України.

III - Державний борг та фінансування Державного бюдя
України.

IV — Видатки та кредитування Державного бюджету У краї 1111

V - Взаємовідносини Державного бюджету України та мі(
цевих бюджетів.

VI — Прикінцеві положення.

Більш детальніше розглянемо зміст закону про Держаними бюджет на прикладі Законів на 2004 рік та 2005 рік.

І - Загальні положення

Таблиця їй Загальні положення Закону України про Державний бюджет

Статті Закону про Державний Показники, млн гри.

бюджет України 2004 рік 2005 рік

Доходи Державного бюджету

України, усього: 65215,7 106125,0

у тому числі:

- загального фонду, 51410,6 83509,3

- спеціального фонду 13805,0 22615,5

Видатки Державного бюджету,

усього: 72215,7 117394,(.

у тому числі: 58566,3

- загального фонду, 13649,4 94145,0

- спеціального фонду 2324'),' і


і*. Продовження таблиці

І* її іі <;і копу про Державний Показники, мли гри.

бюджет України 2004 рік 2005 рік

и и ікчісрнення кредитів 1764,9 2503,3

і ;ідання кредитів 2185,1 2362,5

І | >. 11111 ■ 11111 іі розмір дефіциту 7420,2 11128,9

І'чіі;і касова готівка 400 1770

II - Доходи Державного бюджету України

Укачані:

податкові та неподаткові джерела надходжень до загально-І" пі IV Державного бюджету;

іміпіі і! податковому законодавстві; особливості справляння ' ні пі

цжерела формування доходів спеціального фонду Держав-' і,кету.

III - Державний борг та фінансування Державного бюджету України (табл.17).

Таблиця 17 Показники державного боргу України

<і м 11 і Чакону про Державний Показники

бюджет України 2004 рік 2005 рік

Ір і іі розмір державного 1,32 млрд доларів 1.134 млрд доларів

чіпці.от боргу України США США

(18.257 млрд грн.)

ііііічіиїй розмір державного 8,86 млрд доларів 8.317 млрд доларів

ц н 11 кого боргу України США США

іід приватизації держав- 2,14 млрд грн. 6.985 млрд грн.

пімііііііа

І пкож в цієї частині Закону визначені:

надходження фінансування загального фонду Державного її ■ і у України;

джерела формування спеціального фонду Державного бю-і\ України у частині фінансування;

ІНШІ статті.


IV - Видатки та кредитування Державного бюджету України

Затверджені:

1) Бюджетні призначення головним розпорядникам ко N

Державного бюджету у розрізі відповідальних виконавців за біоджетними програмами:

Державна програма «Соціальний захист і соціальне заб< чення в Україні» - 25,01 млрд гривень(2004 рік - 12,6 млрд гривень), з них:

- пільги населенню на оплату субсидій - 4,15 млрд грш
(2004 рік -3,3 млрд гривень);

-допомога багатодітним та малозабезпеченим сім'ям 2,01 млрд гривень (2004 рік - 1,8 млрд гривень);

-соціальний захист Чорнобильців - 1,49 млрд гримомі (2004 рік -1,1 млрд гривень);

-компенсація втрат від знецінення грошових осаджені. 6,5 млрд. гривень (2004 рік - 0,5 млрд гривень);

-пільгові кредити молодим сім'ям - 0,22 млрд грш (2004 рік - 0,1 млрд гривень);

- інші виплати.

Державна програма „Охорона здоров'я населення України"3,61 млрд. гривень (2004 рік - 1,67 млрд гривень), з них:

- покращення діагностики онкологічних захворюмаш.
0,16 млрд гривень (2004 рік - 0,13 млрд гривень);

- безоплатний інсулін - 0,16 млрд гривень (2004 рій
0,13 млрд гривень);

- профілактика та лікування туберкульозу - 0,10 млрд гри
вень (2004 рік - 0,075 млрд гривень);

- профілактика СНІДу - 0,1 млрд гривень (2004 рік
0,04 млрд гривень) і т.д.

Державна програма „Освіта населення України" - 10,0 млр і гривень (2004 рік - 6,29 млрд гривень), з них пільгові кредит і одержання вищої освіти - 13,5 млн гривень (2004 рік - 13,5 м ін гривень).

Державна програма „Розвиток наукового та науконо технічного потенціалу України" - 2,03 млрд гривень (2004 рік1,46 млрд гривень).

Державна програма „Духовний розвиток України" 0,83 млрд гривень (2004 рік - 0,65 млрд гривень).


ржавнапрограма „Фізична культура і спорт в Україні" -і млрд гривень (2004 рік - 0,26 млрд гривень), інші програми. ') Витратирозвитку та споживання в складі Державного бю-

I) Щорічні суми разової матеріальної допомоги різним верс-і населення.

•І) Перелік захищених статей видатків загального фонду і■ і'і .німого бюджету за економічною структурою видатків. На рік (тверджені наступні захищені статті:

«їїшага праці працівників бюджетних установ; нарахування іроПітпу плату;

придбання медикаментів та перев'язувальних матеріалів; іабезпеченняпродуктами харчування; виплатапроцентів за державним боргом; і рапсферти населенню; і рапсферти місцевим бюджетам;

видаткина будівництво (придбання) житла для військовос-іоицін, реформування та розвиток Збройних Сил України; утилізаціюзвичайних видів боєприпасів; іабезпеченняінвалідів протезно-ортопедичними виробами, іішми пересування та реабілітації;

видаткина підготовку кадрів вищими навчальними закла-і І IV рівнів акредитації, фундаментальні і прикладні дослі-1111 м і а дослідно-конструкторські роботи.

5) І Іорядок списання коштів з рахунку державного бюджету і памп Державного казначейства.

<>) І Іорядок розрахунків з погашення зобов'язань держави по мігшім заощадженням громадян.

) Бюджетні призначення на централізовані заходи і програ-роірізі адміністративно-територіальних одиниць. К) І Іільги, компенсації і гарантії окремих категорій громадян. 9) Джерела формування спеціального фонду Державного

і у частині кредитування. Пі) Напрями спрямування коштів спеціального фонду бю-


V розділ - Взаємовідносини Державного бюджету України та місцевих бюджетів

Затверджені:

1) Джерела доходів загального фонду місцевих бюд>і

2) Обсяги міжбюджетних трансфертів.

3) Пропорції розподілу надходжень доходів до загалі її

фонду між Державним бюджетом України та відповідними мі< ці вими:

- до Державного бюджету - 40% (2004 рік - 50%);

- до бюджету Автономної Республіки Крим, обласного

джету - 10% (2004 рік - 12,5%);

- до бюджетів міст республіканського Автономної РесиуГі 11
ки Крим і обласного значення та бюджетів районів - 30% (2(НМ
рік-37,5%);

- до бюджетів міст Києва та Севастополя - 40% (2004 рік 10
бюджету міста Києва - 100%, міста Севастополя - 50%);

- 20 відсотків надходжень акумулюється на рахунку Дери >
вного казначейства України та розподіляється між зведеними Сщі
джетами Автономної Республіки Крим, областей, бюджетами мк'і
Києва та Севастополя виходячи із затверджених критеріїв з у|
ванням фактичного приросту вказаних доходів загального фон
поточному році до минулого бюджетного періоду.

4) Установлений рівень забезпечення прожиткового мінім)
му (гарантований мінімум) для призначення допомоги:

- відповідно до Закону України „Про державну доном■
сім'ям з дітьми" у сумі 90 гривень у розрахунку на одну оі
(2004 рік - 85 грн.);

- до законів України „Про державну соціальну доном
малозабезпеченим сім'ям" та „Про державну соціальну допомої \
особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам" для праці
тних осіб у сумі 80 гривень (2004 рік - 80 грн.), непрацездатний
осіб - 120 гривень (2004 рік - ПО гривень), інвалідів - 130 гри
вень (2004 рік - 115 гривень);

- інші державні соціальні виплати.

5) Порядок покриття Державним казначейством тимчасі і
касових розривів місцевих бюджетів.

6) Порядок надання позичок місцевим бюджетам.

7) Права місцевих органів по встановленню норм, інлі.і
окремим категоріям громадян.


8) Джерела формування спеціального фонду місцевих бю-і їй

VI - Прикінцеві положення:

І) Затверджені прожитковий мінімум на одну особу в розра-ім у па місяць у розмірі 382 гривні, а також окремо для тих, хто Підноситься до основних соціальних і демографічних груп насе-і' ним:

- дітей віком до 6 років - 335 гривень; її гей віком від 6 до 18 років - 422 гривні; працездатних осіб - 409 гривень; осіб,які втратили працездатність, - 300 гривень. ') Заборонені розрахунки з бюджетом у не грошовій формі, в міму числі шляхом взаємозаліку, застосування векселів, бартер­нії операцій.

і) Збір з купівлі-продажу валюти справляється з операцій і 111 н 11 і -і ір< ідажу безготівкової валюти в розмірі 1,5 відсотка.

11 ілСюрона на здійснення реструктуризації заборгованості юїмки) суб'єктів господарювання за податками, зборами, кре-

ІМП.

5) Питання грошової оцінки землі, ставки земельного подат-
нрепдпої плати, пільги по платі за землю.

6) Кошти, одержані від приватизації державного майна, та
інші надходження, пов'язані з приватизацією та кредитуванням
мі иірін'мств, зараховуються до державного бюджету у повному

н п

/) Питання з бюджетного законодавства: призупинення дії її ііх іакоиів, зміни в законодавчих актах.

8) Кошти державних цільових фондів обслуговуються орга-
и Державного казначейства України (у 2004 році - крім коштів

німого фонду).

9) Установити з 1 січня 2005 року розмір мінімальної заробі­
тки п 262 гривні на місяць, азі грудня 2005 року- 282 грив­
ні мі місяць. (2004 рік: з 1 січня - 205 гривень, з 1 липня -

рішень).

[наліз бюджетного процесу України за період з 1991 по /тьіі свідчить про те, що:

І Закон України про Державний бюджет вчасно був прийня-11 п.ки па 2004 рік (табл. 18).


2. Іноді майже відразу або пізніше після введення Закон)
України про Державний бюджет України з метою скорочення ии
датків застосовувався механізм секвестру видатків.

3. Існують значні розбіжності між показниками бюджету, що
обґрунтовувалися в проекті Кабінетом Міністрів України і міми.
які приймалися Верховною Радою України.

4. Макроекономічні показники, що були базою для бюджсі
них розрахунків, демонструють великий розрив між прогнозними
значеннями і фактичними:

- наприклад, до 1996 року відхилення за величиною ПІНІ
складали від 22 до 1000%,

- після 1999 року - відхилення в межах від 3 до 18 %.

5. Прийняття показників під тиском міжнародних фінанси
організацій, що дають Україні кредити, негативно впливає на про
цес формування бюджету держави.

Таблиця їв Фактичні датибюджетного процесу України

Надання проекту Держаного Прийняття Закону України
Роки бюджету на розгляд до Вер- „Про Державний бюдже і
ховної Ради України України"

1992 Грудень 1991 р.-червень ї 992 р. 18 червня 1992 р.

1993 18.03.1993-3.04.1993 р. 9 квітня 1993 р.

1994 15 січня 1994 р. 1 лютого 1994 р.

1995 7 березня 1995 р. 7 квітня 1995 р.

1996 4 грудня 1995 р. 22 березня 1996 р.

1997 14.09.1996-4.06.1997 р. 27 червня 1997 р.

1998 15 вересня 1997 р. 30 грудня 1997 р.

1999 15.09.1998-23.10.1998 р. 31 грудня 1998 р.

2000 15 вересня 1999 р. 17 лютого 2000 р.

2001 15 вересня 2000 р. 7 грудня 2000

2002 19 вересня 2001 р. 20 грудня 2001 р.

2003 24 вересня 2002 р. 26 грудня 2002 р.

2004 17 вересня 2003 р. 27 листопада 2003 р.

2005 14 вересня 2004 р. 23 грудня 2004 р.

2006 І 15 вересня 2005 р. |21 грудня 2005 р.


Питаннядля самоконтролю

І. Даніє визначення бюджетному процесу. Яким документом |и і ішмічітується бюджетний процес в Україні?

1 І к-рерахуйте основні законодавчі акти, які регламентують ііріии і.іцпо бюджетного процесу в Україні.

І І [азвітьучасників бюджетного процесу.

І Назвітьшість етапів загального процесу управління бю-

ІІІМ.

■ І І.і івіть задачі, які вирішує бюджетний процес.

б Якіфактори визначають якість бюджетного процесу на
ідіоговки проекту бюджету?

/ Якіфактори визначають якість бюджетного процесу на їли роиляду та затвердження бюджету?

N Якіфактори визначають якість бюджетного процесу на
іпкопаїшя бюджету?

9 Дайтевизначення бюджетного періоду.

І (і Назвітьосновні шляхи підвищення якості бюджетного ||

І І Дайтевизначення бюджетному плануванню.

І ' 11;ішіть основні задачі бюджетного планування.

І і І [ормативна база регулювання процесу бюджетного пла-

И ПІЧ

IIIІ азвіть основні принципи бюджетного планування.

І і іа якою схемою здійснюється бюджетне планування в піп?

І'' І Іа ііііть методи бюджетного планування.

І/ Недоліки методу коефіцієнтів, як методу бюджетного

, напни.

IX Характерні риси нормативного методу бюджетного пла­ні 11 м.

19 балансовий метод бюджетного планування.

!0 І Ірограмно-цільовий метод бюджетного планування, його пі п.

' І І Ісреваги програмно-цільового методу бюджетного пла-

ІІІІІН

.' Дайтевизначення терміну ,, бюджетна програма".

характерні риси бюджетної програми. ' І І [азвітьелементи формування бюджетної програми.

ТІ 1


25. Мета та задачі „ бюджетної програми".

26. Визначення напрямів діяльності та конкретних виконаі
ців, як елементів формування бюджетної програми.

27. Показники ефективності бюджетної програми.

28. Державний бюджет, його сутність.

29. Опишіть підготовчу роботу, яка передує складанню нров
кту бюджету.

30. Назвіть основні макроекоиомічні показники, які викорт
товуються при складанні проекту бюджету.

 

31. Які зміни, внесені Бюджетним кодексом в бюджетнії
процес, підвищили його якість?

32. Розкрийте зміст Постанови ВР України „Про основні ні
прями бюджетної політики України".

33. Опишіть організаційні заходи складання проекту бюджету.

34. Визначте етапи і терміни складання Державного бюджс і \
України.

35. Опишіть процес розгляду і затвердження Державного
бюджету України.

36. Які показники мають бути прийняті в обов'язковому поряд
ку при другому читанні проекту Державного бюджету України?

37. Які обмеження застосовуються при виконанні видаткової
частини бюджету у випадку невчасного прийняття ЗУ „Про Дер
жавний бюджет" на поточний рік?

38. Розкрийте зміст ЗУ„Про Державний бюджет".

39. У яких випадках затверджується дефіцит та профіти
Державного бюджету?

40. Дайте характеристику загальному та спеціальному фон г.
Державного бюджету.

Тестові завдання

1. Система прогнозних та програмних документів включає:

а) прогнози економічного та соціального розвитку України, Автоном
ної Республіки Крим, областей, районів та міст на середньо - та коротко
строковий періоди;

б) Державні програми економічного і соціального розвитку України
на короткостроковий період;

в) прогнози та програми розвитку окремих галузей економіки наі і
редньостроковий період;

г) усі відповіді вірні.


Іадачамибюджетного планування є: .і і визначенняреальної величини доходів;

(і) розробкаосновних напрямів державної фінансової політики; її) обгрунтованістьвитрат; і) іи.і попсованість бюджету.

* І [оказникипрогнозу економічного і соціального розвитку України Ію і косі роковий період використовуються для розроблення: 11 Цсржавноїпрограми економічного і соціального розвитку України; п) отратегічногоплану розвитку країни; и) для оцінки надходжень і формування показників Державного бю-

і рішім; і ) усівідповіді вірні.

і Цсржавнупрограму економічного і соціального розвитку України

іідпий рік затверджує:

.і) І [резидентУкраїни; в) Верховна Рада України;

пі Міністрфінансів України; г) Кабінет Міністрів України.

] Функціювзаємоузгодження проектів прогнозів економічного і со-і ні о розвитку України, Державної програми розвитку України на ко-гроковий період з проектом Державного бюджету на відповідний рік мки

Міністерствофінансів України;

б) Міністерство економіки та з питань європейської;
м) Кабінет Міністрів України;

г) усі відповідівірні.

Якістьбюджетного планування визначається наступними головни-■ і ■ м 111., і м и:

и чіткістюформулювання цілей та завдань, які необхідно державі піп і п її.і даному етапі розвитку;

в) іостовірністюта своєчасністю інформації, яка використовується в
леї ного планування;

пі методами,що застосовуються при плануванні бюджетних показни-

I') усі відповідівірні.

Шдіювіднодо якого принципу бюджетного планування забезпечу-

|іпіроблеііня взаємоузгоджених прогнозних і програмних документів

міного і соціального розвитку України, окремих галузей економіки

и \ адміністративно-територіальних одиниць на коротко- та серед-

' ініміі періоди:

■ 11 имостійності; в) рівності;

її) цілісності; г)об'єктивності.


8. Який принцип бюджетного планування забезпечує суб'єктів ш;|
приємницької діяльності інформацією, що необхідна для планування їх ИЛИ
сної виробничої діяльності:

а) цілісності; в) гласності;

б) рівності; г) самостійності.

9. Державна програма економічного і соціального розвитку України
повинна бути затверджена:

а) Указом Президента; в) Законом України;

б) Постановою Міністерства фінансів; г) Постановою КМУ.

10. Який з методів заснований на використанні норм і норматинія
установлених у відношенні як до детального, так і до узагальнюючих і
зників:

а) балансовий метод; в) метод прямого раху 111

б) нормативний метод; г) аналітичний метод?

11.Який метод бюджетного планування використовується при мо |<
люванні бюджетних показників і передбачає обчислення планових поки їїі И
ків на основі визначення впливу на них різноманітних чинників:

а) нормативний метод; в) балансовий метод;

б) аналітичний метод; г)програмно-цільовий метод1.'

12. Метод коефіцієнтів, що використовується при бюджетному и 1.1
нуванні, базується на використанні відповідних коефіцієнтів, що розрихи
вуються як:

а) співвідношення планових показників до досягнень минулою пі рі
оду;

б) співвідношення досягнень минулого періоду до планових поки іми
ків;

в) співвідношення планового і фактичного коефіцієнтів;

г) співвідношення досягнень минулого періоду і рівня інфляції.

13. До характерних рис балансового методу, що застосовується при
бюджетному плануванні, відносяться:

а) можливість виявлення бюджетних резервів;

б) сприяння економії бюджетних коштів;

в) перенос негативних явищ минулого періоду на планований;

г) відповідність між джерелами надходжень і джерелами витрімII
видами та по регіонах.

14. До характерних рис методу коефіцієнтів, що застосовується при
бюджетному плануванні, відносяться:

а) неможливість виявлення бюджетних резервів;

б) сприяння економії бюджетних коштів;

в) перенесення негативних явищ минулого періоду на планованим.


і і відповідністьміж джерелами надходжень та джерелами витрат за п реї іонами.

І ' Яка найголовніша характеристика має бути покладена в основу

шия бюджетної програми: ,і) орієнтованість на результат; 6) широкеохоплення тематики установи; и) часовеобмеження її виконання; і) конкретизація виконавців програми?

16 Прив'язка коду конкретної бюджетної програми до відповідного функціональної класифікації видатків бюджету використовується з

І) скнадання зведеного бюджету;

В) ідійсненнямакроекономічного аналізу;

|) формування державної політики у сферах економіки;

І І VII ВІДПОВІДІ ВІрнІ.

І / ()бов'язковимиелементами програмно-цільового методу бюджет-ишіиупання є:

.і) оцінка та експертиза програм;

б) аналіз співставлення видатків та досягнутих результатів; п) іабезпеченняефективності використання коштів бюджету; і) усі відповідівірні.

ІК. І Іішрями діяльності бюджетної програми повинні: .і) відповідатизавданням і функціям головного розпорядника бюдже-і "їм мі;:

і і) відображати шляхи, якими головний розпорядник прагне досягти и■) забезпечувати реалізацію бюджетної програми у межах коштів, ви-

і ия досягнення мети програми; і) усівідповіді вірні.

19. Відповідальними виконавцями бюджетної програми можуть бути:

а) головний розпорядник;

и) розпорядники коштів державного бюджету нижчого рівня, які ви-

бюджетні програми у системі головного розпорядника;

и) одержувачі коштів державного бюджету, які виконують бюджетні і рами у системі головного розпорядника; і ) усі відповіді вірні.

20, Відповідальний виконавець бюджетної програми визначається го-
им розпорядником бюджетних коштів:

І) на стадії виконання бюджету;

б) на с гадії затвердження бюджету;

и) на стадії складання проекту державного бюджету на наступний рік;


г) усі відповіді вірні.

21. У системі головного розпорядника не може бути відповідальніїч виконавців більше ніж:

а) одного; в) двох;

б) дев'яти; г) десяти.

22. Показники ефективності бюджетної програми:

а) можуть не бути порівнянними;

б) повинні підтверджувати віддачу вкладених коштів;

в) давати можливість визначити найбільш ефективні бюджетні про
грами;

г) усі відповіді вірні.

23. Розробляються показники ефективності бюджетної програми:

а) Міністерством фінансів;

б) Державним казначейством;

в) головним розпорядником коштів, що виконує програму;

г) розпорядником коштів нижчого рівня.

24. У результаті аналізу бюджетні програми поділяються на наступні
три групи:

а) програми, які можуть бути впроваджені через певний період чаї )

б) програми, виконання яких є недоцільними;

в) програми, які будуть впроваджуватися в запланованому періоді;

г) програми, які пропонуються до виконання.

25. Документ, що визначає суму коштів, необхідних для виконаним
бюджетної програми, законодавчі підстави її реалізації, мету, завдання, п.і
прями діяльності, відповідальних виконавців, результативні показники 1.1
інші характеристики, - це:

а) бюджетний запит; в) паспорт бюджетної програми;

б) бюджетна програма; г) кошторис.

26. Паспорт бюджетної програми формується на основі:

а) плану асигнувань;

б) бюджетних запитів головних розпорядників;

в) кошторису;

г) усі відповіді вірні.

27. Паспорт бюджетної програми, розроблений головним розпори і
ником бюджетних коштів, надається ним Міністерству фінансів для узго
дження:

а) у місячний строк після набрання чинності Законом про Державний
бюджет;

б) у двотижневий строк після набрання чинності Законом про Дер*.і
вний бюджет;


11 ) гижневий строк після набрання чинності Законом про Державний і І разом з набранням чинності Законом про Державний бюджет.

І [аспорт бюджетної програми затверджується спільним наказом: її) ) Ісржавного казначейства та відповідного головного розпорядника и і пі

"її .ніінсту Міністрів України та Міністерства фінансів;

пі Міністерства фінансів України та Державного казначейства;

і) Міністерства фінансів та відповідного головного розпорядника бю-

ІІІІІЧ іч ІВ.

19 Міністерство економіки в процесі підготовчої роботи до складан-'' м у Державного бюджету:

11 щійснює оцінку доходів Державного бюджету; "і иншіізує виконання показників за минулий рік; її) розробляє показники витрат до проекту зведеного і Державного

па наступний рік; і і аналізує програми соціально-скономічного розвитку країни в на-

II ' |К)ЦІ.

1 Існовні прогнозні макропоказники економічного і соціального України повинні бути розроблені Міністерством економіки до:

I1 І ні я; в) 15 червня;

пі І червня; г) 15 липня.

і Міністерство фінансів України на підставі основних макропоказ-икімічного і соціального розвитку України на наступний бюджет-

I11 < >' і і'іі аналізу виконання бюджету у поточному періоді:
і) ми іначає загальний рівень доходів бюджету;

і.к оцінку обсягу фінансування бюджету; п) ті іинчає загальний рівень видатків бюджету; і І усі відповіді вірні.

.'. І Іаціональний банк України розробляє та надає Кабінету Міністрів ні її Нерховній Раді України проект основних напрямів грошово-

чі політики не пізніше:

,і] І ір.шпя; в) 1 квітня;

"і І червня; г) 15 червня.

Н Головні розпорядники коштів, Державне казначейство України, |п і по фінансів України, органи вилучення та інші учасники бюдже-іфоцесу складають та аналізують звіти про виконання бюджету за ній рік н строк до:

травня; в) 15 червня;

"і І червня; г) 15 травня.


34. Відповідає за проведення бюджетної політики на наступ

джетний період і визначає бюджетні пріоритети при розробці держім ИН програм:

а) Верховна Рада України; в) Кабінет міністрів України;

б) Державне казначейство; г) Міністерство фінансів Укрі

35. Проект Основних напрямів бюджетної політики на наступний

джетний період не може містити пропозиції щодо:

а) граничного розміру дефіциту (профіциту) Державного Сжі.л
України у відсотках до прогнозного річного обсягу валового внутрішньої її
продукту;

б) частки прогнозного річного обсягу валового внутрішнього про
ту, що перерозподіляється через зведений бюджет України;

в) обсягів загального фонду Державного бюджету;

г) граничного обсягу державного боргу та його структури.

36. Парламентські слухання з питань бюджетної політики від(і
ються не пізніше:

а) 1 травня; в) 15 червня;

б) 15 вересня; г) 1 червня.

37. З доповіддю про Основні напрями бюджетної політики на ши
ний рік виступає:

а) Президент України;

б) Прем'єр-міністр України або за його дорученням Міністр фіїшш їм
України;

в) голова Комітету з питань бюджету;

г) Прем'єр-міністр України.

38. Розробляє проект закону про Державний бюджет України:

а) Кабінет Міністрів України;

б) Міністерство фінансів України;

в) Комітет Верховної Ради з питань бюджету;

г) Міністерство фінансів України разом з Державним казначейством
України.

39. Який орган відповідає за складання проекту закону про держаними
бюджет і визначає основні організаційно-методичні засади бюджетного
планування?

а) Комітет Верховної Ради України з питань бюджету;

б) Міністерство фінансів України;

в) Кабінет Міністрів України;

г) Державне казначейство України.

40. Розробляє і доводить до головних розпорядників коштів інстр) і 11 и
щодо підготовки бюджетних запитів:

а) Державне казначейство України;


б) Міністерство фінансів України;

її) Комітет Верховної Ради України з питань бюджету;

г) Кабінет Міністрів України.

41. Міністерство фінансів України на основі аналізу бюджетних запи-
і ні готує проект закону про Державний бюджет для надання його на роз-
I іімд Кабінетом Міністрів України до:

а) 15 вересня; в) 15 червня;

б) 15 серпня; г) 1 вересня.

42. Кабінет Міністрів України приймає Постанову про схвалення
Ііроск іу Закону і подає його у Комітет з питань бюджету до:

■) 15 вересня; в) 15 червня;

б) 15 серпня; г) 15 липня.

43. Комітет Верховної Ради України з питань бюджету разом із пред-
іиіміками Кабінету Міністрів України розглядає пропозиції народних де-
і 11 ш до проекту Закону про Державний бюджет не пізніше."

.і) 15 жовтня; в) 20 жовтня;

і>) 3 листопада; г) 20 листопада.

44. Проект закону про Державний бюджет, після прийняття до роз-
і\. розглядається народними депутатами на засіданнях Верховної Ради

і" пі пише:

в) 1 листопада; в) 1 жовтня;

о) І 5 жовтня; г) 15 листопада.

45. Відповідно до Бюджетного кодексу проект закону про Державний
і сі її першому читанні приймається не пізніше:

.і) 15 жовтня; в) 25 жовтня;

о) 20 жовтня; г) 3 листопада.

46. Друге читання проекту закону про Державний бюджет завершу-
і не пізніше:

.0 3 листопаду; в) 15 листопаду;

ч) 20 листопаду; г) 25 листопаду.

47. Третє читання проекту закону про Державний бюджет України
■и.ііп.ся на пізніше:

і) 20 листопада; в) 25 листопада;

<>) І грудня; г) 3 листопада.

48. Закон України „Про Державний бюджет" приймається Верховною
Ііно

.0 доЛ 5 грудня року, що передує плановому; б) ДО 20 грудня року, що передує плановому; и) до 1 грудня року, що передує плановому;

ОІО


г) до 31 грудня року, що передує плановому.

49. Проблеми з усунення негативних сторін проекту Державши '
джету необхідно вирішувати на стадії:

а) виконання бюджету;

б) бюджетного планування;

в) обліку виконання бюджету;

г) контролю за виконанням бюджету.

50. Державний бюджет набуває чинності Закону у випадку йог<

писання:

а) Президентом України;

б) Головою Верховної Ради України;

в) Прем'єр-міністром України;

г) Міністром фінансів.

51 Закон України про Державний бюджет складається з:

а) п'яти розділів; в) шести розділів;

б) сьомі розділів; г) чотирьох розділів.

Доповнити за змістом:

52. У Державній програмі економічного і соціального розвитку Укри
їни на наступний рік повинні бути відображені:

а) аналіз соціально-економічного розвитку країни за минулий і;

точний роки;

б) вплив очікуваних змін зовнішньополітичної та зовнішньо економі
чної ситуації на економіку країни;

53. Запровадження середньострокового бюджетного планування і.и
можливість:

а) підвищити відповідальність головних розпорядників бюджетних
коштів за ефективне та раціональне використання коштів;

б) посилити загальний бюджетний контроль;

в) ;

г)

54. До задач бюджетного планування належать:

а) забезпечення необхідних макроекономічних пропорцій розвитку
держави;

б) визначення реальних джерел і обсягів доходів на всіх рівня»
бюджетної системи;

55. До принципів бюджетного планування відносяться:
а) принцип наукової обґрунтованості;


б) оптимальна збалансованість між рівнем оподатковування і рівнем ми.них виплат; ■) < 'шість загальнодержавних і місцевих бюджетів;

г) ;

і)

56 і )сновними рисами бюджетної програми є:

л) іа споїм змістом бюджетна програма повинна відноситься до одно-

|ііну функціональної класифікації;

б) бюджетна програма повинна бути чіткою, конкретною і зрозумілою широкихмас;

і) ;

Г)

'' 1 Ьюджетна програма складається з наступних складових елементів: .і) мстата задачі бюджетної програми; б) ші шачення напрямів діяльності;

Г::::::::::::::::::::;

І,о основних прогнозних макропоказників економічного та соціа-и о рочиитку країни відносяться:

її обсягвалового внутрішнього продукту та національний дохід; б) показникизведеного балансу фінансових ресурсів;

::.=====.

11 І і обов'язковому порядку в другому читанні затверджуються на-

окашики:

,і) шгальний обсяг дефіциту / нрофіциту;

доходиі видатки Державного бюджету України;

і) ;

мі Дозахищених статей Державного бюджету відносяться: і) оплатапраці працівників бюджетної сфери; п) виплати відсотків по державному боргу; м) ірансферти населенню;

"

ОТІ


Чи вірно стверджувати?

61. „Економічна сутність бюджетного планування полягає в цсіітрплі
зованому розподілі та перерозподілі валового внутрішнього продукі
ланками бюджетної системи на основі загальнонаціональної програми
витку бюджетів різного рівня"

а) вірно; б) невірно.

62. „Державна програма, як елемент системи планування, ро'ірої
ється щороку та подається на розгляд до Верховної Ради України одночиї
з проектом Державного бюджету України на відповідний рік":

а) вірно; б) невірно.

63. „Бюджетне планування не пов'язано з показниками фінам,
планів підприємств, організацій та установ різних форм власності":

а) вірно; б) невірно.

64. „Паспорт бюджетної програми за змістом повинен відповіла 11
кону про Державний бюджет":

а) вірно; б) невірно.

65. „Одним з принципів бюджетного планування є принцип отими
льної збалансованості між рівнем оподатковування і рівнем капітальний
вкладень в економіку":

а) вірно; б) невірно.

66. „На всіх стадіях бюджетного процесу здійснюється оцінка ефі і
тивності використання бюджетних коштів":

а) вірно; б) невірно.

67. „Однією з задач бюджетного планування є забезпечення максими
льного рівня соціальних потреб населення":

а) вірно; б) невірно.

68. „Основою бюджетного планування є розроблений та затвср
ний план стратегії взаємовідносин з міжнародними фінансово-кредиіііпми
установами":

а) вірно; б) невірно.

69. „Принципи бюджетного планування не залежать від принц і

побудови бюджетної системи":

а) вірно; б) невірно.

70. „Процедура парламентських слухань з питань бюджетної поліпи И
на наступний рік не сприяє підвищенню ефективності бюджетного прощ
су":

а) вірно; б) невірно.


/І. „Друге читання проекту закону про Державний бюджет почина-ишовіді Міністра фінансів України":

■ і) вірно;б) невірно.

72. „Якщо Закон України „Про Державний бюджет" не прийнятий по, іін ірати здійснюються тільки на статті, що були передбачені в Зако-

г і на попередній бюджетний рік і можуть бути не передбачені в

і і і і іа поточний рік":

• Ошрно; б) невірно.

/ (. „У випадку прийняття Закону „Про Державний бюджет" на насту-

і п рік пізніше встановленого терміну, забороняється здійснення витрат

очні цілі":

.і) мірно;б) невірно.

І ,,1 Ірийняття Державного бюджету з дефіцитом відповідно до Бю-
іііііо кодексу з 2002 року не дозволяється":
о вірно;б) невірно.

/V „балансовий метод бюджетного планування дозволяє визначити
иодержавні пріоритети і розмір бюджетних коштів, необхідних для
11 державних програм":

■ і) вірно;б) невірно.

І Іа відміну від постатейного методу планування бюджету, яке пишалося тільки на рік, програмно-цільовий метод сприяє стратегіч-

і коду, тобто плануванню видатків бюджету на кілька років":
і) вірно;б) невірно.

//. „Перше читання проекту закону про Державний бюджет почина-
і і їїшоиіді Міністра фінансів":
11 вірно; б) невірно.

/.ч „Перше читання проекту закону про Державний бюджет почина-
іімюіііді Голови Комітету Верховної Ради з питань бюджету про Ви-
і и і пропозиції до проекту Закону":
|) вірно; б) невірно.

..('хвалені Верховною Радою висновки і пропозиції приймають Ііюджетних висновків, схвалення яких ще не вважається прийняттям

мкону у першому читанні":
і) вірно;б) невірно.

Грстє читання починається з доповіді Голови Комітету Верховної
піні ч питань бюджету та співдоповіді Міністра фінансів України":
11 вірно;б)невірно.


Тема 5. ОРГАНІЗАЦІЯ ВИКОНАННЯ ДОХІДНОЇ ЧАСТИНИ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ УКРАЇНИ

5.1. Організаційні основи виконання Державного (мол ' ■
ту України

5.2. Розпис Державногобюджету України


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  3. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  4. III. Виконання бюджету
  5. V. Робоче проектування та авторський нагляд.
  6. VII. Етап проектування
  7. VII. Етап проектування
  8. Автоматизація проектування напівзамовлених ВІС.
  9. Активний бюджетний дефіцитхарактеризу­ється спрямуванням коштів на інвестування еко­номіки, що сприяє зростанню ВВП.
  10. Актуальність проекту
  11. Актуальність проекту
  12. Актуальність проекту




Переглядів: 750

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Формування бюджетних програм | Бюджетна класифікація

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.064 сек.