Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Віктимологічна характеристика злочинів, що вчинюються з необережності

Необережна злочинність - це сукупність необережних злочинів, що вчинені в державі або регіоні за певний період. Необережні зло­чини вчинюють у багатьох сферах суспільного життя. Шкода від та­ких злочинів (кількість травмованих і матеріальні збитки) дуже вели­ка й перевищує шкоду від умисних злочинів. Необережні злочини переважно пов'язані з порушенням певних правил поведінки, біль­шість з яких зафіксовані й регламентовані у відповідних законах та підзаконних нормативних актах, а також з порушенням правил пове­дінки в побуті.

Віктимна поведінка щодо необережних злочинів виявляється в багатьох сферах людської діяльності:

- експлуатація машин, механізмів та інших джерел підвищеної небезпеки на виробництві;

- експлуатація транспортних засобів, що є джерелами підви­щеної небезпеки;

- будівельні, вибухові, гірські роботи;

- транспортування і збереження енергоносіїв;


 




- роботи в природному середовищі, пов'язані з небезпекою його забруднення, псування тощо;

- виготовлення медикаментів, лікування людей, ветеринарна допомога;

- службова чи інша професійна діяльність, яка може призвести до суспільно небезпечних наслідків через прийняття помилкових рішень;

- експлуатація джерел підвищеної небезпеки побутового харак­теру,

З урахуванням цього можна виділити такі види віктимної пове­дінки, що пов'язані з порушенням відповідних правил:

- безпеки використання машин і механізмів у народному госпо­дарстві;

- провадження робіт, які вимагають особливої уваги;

- безпеки експлуатації транспортних засобів;

- безпеки при виробництві й передачі енергії, транспортуванні і збереженні енергоносіїв;

- екологічної безпеки;

- медичної безпеки;

- побутової безпеки;

- безпеки виконання посадових і професійних обов'язків, крім передбачених вище випадків;

- майнової безпеки.

У загальній структурі злочинності необережна злочинність ста­новить приблизно 15%. Структура необережних злочинів така: по­рушення правил безпеки дорожнього руху та експлуатації транс­порту - до 80%, порушення правил охорони майна, службова не­дбалість - близько 10%, порушення правил охорони праці й техніки безпеки - 5%, необережні злочини проти особи - 4%. Окремі не­обережні злочини мають високу латентність.

Щорічно у світі в дорожньо-транспортних подіях гине понад півмільйона людей, ще п'ять мільйонів отримують травми чи калі­цтва. На жаль, Україна вносить до світової статистики досить ваго­му частку, яка значно перевищує аналогічні показники інших країн.

До дорожньо-транспортних злочинів належать:

- порушення правил дорожнього руху та експлуатації транс­портних засобів (ст. 286 Кримінального кодексу України);

- випуск в експлуатацію технічно несправних транспортних за­собів (ст. 287 Кримінального кодексу України);


 

- порушення правил, норм і стандартів, що стосуються убезпе­чення дорожнього руху (ст. 288 Кримінального кодексу України);

- порушення пішоходом, велосипедистом, їздовим, ремонтни­ком тощо правил, які забезпечують безпечну роботу автотранспор­ту (ст. 291 Кримінального кодексу України)

Починаючи з 2001 року в Україні різко збільшується кількість ДТП. За порушення правил безпеки дорожнього руху у 2002 році було порушено 9220 кримінальних справ, у 2003 році,- 11 635, у тому числі, таких, що спричинили смерть потерпілого в 2002 році -2646, у 2003 році - 3044 злочини1. Як видно, темп приросту злочи­нів, пов'язаних з порушенням правил дорожнього руху у 2003 році, становить 26,2%, кількість дорожньо-транспортних злочинів, унас­лідок яких настала смерть потерпілого, збільшилася на 15%. Отже, майже кожний четвертий злочин, що пов'язаний з порушенням пра­вил дорожнього руху, призводить до смерті потерпілого. Цей по­казник у 5-7 разів вищий, ніж в Австрії, Німеччині, Португалії, Швеції, та у 2-3 рази більше, ніж в Угорщині, Данії, Фінляндії, Франції2.

Найбільш характерними видами дорожньо-транспортних при­год є такі:

- зіткнення транспортних засобів - 29,8%;

- перекидання транспортних засобів - 17,6%;

- наїзд транспортних засобів на перешкоду - 5,2%;

- наїзд транспортних засобів на пішохода - 36,8%;

- наїзд транспортних засобів на велосипедиста - 2,9%;

- падіння пасажирів - 1,5%;

- інші події - 1,6%.

Показники аварійності залежать і від інтенсивності експлуатації транспорту і Якщо автомобілем не користуються і він не бере участь у дорожньому русі, то за його допомогою не буде вчинено наїзд або зіткнення. Саме ступенем інтенсивності експлуатації автомобілів і мотоциклів пояснюється той факт, що в липні-серпні дорожньо-транспортних випадків з вини водіїв індивідуальних транспортних засобів було в 6 разів більше злочинів, ніж у січні-лютому.

! Див.: Експре-інформація про стан злочинності на території України за

2002 рік.- К.: Департамент інформ. технологій МВС України, 2003.- С. 2-4.
Інформаційний бюлетень про стан злочинності на території України за

2003 рік.- К.: Департамент інформ. технологій МВС України, 2004.- С. 3-1.
2 Див.: Вісник Державтоінспекції МВС України.- 2004.- № 6.- С. 2.


 




За часом доби найменшу кількість дорожньо-транспортних зло­чинів вчиняють у період з 3 до 6 год, найбільшу - з 16 до 22 год (у цей час вчинюється 50,0% злочинів зазначеної категорії від усіх вчинених протягом доби).


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  5. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  6. Автокореляційна характеристика системи
  7. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  8. Аналіз юридичних складів злочинів, що пов’язані з порушенням чинних на транспорті правил та в пошкоджені магістральних трубопроводів
  9. Анатомо-біомеханічна характеристика положень і рухів тіла
  10. Аплікація як вид образотворчої діяльності дошкільнят, його характеристика.
  11. Архітектура СЕП та характеристика АРМ-1, АРМ-2, АРМ-3
  12. Афіксальні морфеми. Загальна характеристика




Переглядів: 611

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 15 | Віктимологічна детермінація злочинів, що вчинюються з необережності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.