Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






XIV. Make up sentences from the given words.

1. took, the children, from the cupboard, some cakes, after breakfast. 2. was, born, in the morning, at 2 o’clock, 2005, the baby, on 17th march. 3. have lived, England, for, in, five years, they. 4. sings, beautifully, that song, Jane, generally. 5. did, home late, why, so, come, you. 6. I, next, to going, London, a few, am, week, days, for. 7. don’t, question, please, again, that, ask. 8. usually, come, four o’clock, the students, noisily, out of class, at. 9. immediately, I, bed, got out of. 10. he, by, in the morning, the back door, the house, left. 11. ago, went, a fishing boat, two years, I, in, Ireland. 12. she, three o’clock, on Saturday, came in, at, in the morning. 13. ago, over, last, I, in June, two years, one afternoon, saw, him. 14. we, in the house, bottles, have got, of lemonade, only, a few. 15. my mother, go, the theatre, does, often, to, not. 16. that old man, you, what, can say, understand, hardly.

 

XV. Rewrite the sentences including the words in brackets.

Example: Have you been to England (ever)? Have you ever been to England?

 

1. Did you enjoy the party (both)? 2. He grows in his garden (orchids and lilies). 3. The delegates met yesterday (at 5 o’clock). 4. I was this morning (o’clock, there, at 3). 5. I am happy (always). 7. I rang up (my friend). 8. Give him for his services (five dollars). 9. He came home (every day, early). 10. Lets meet (at 5 o’clock, tomorrow, near the post office). 11. My mother read stories (me, often, when I was a little boy, on Sundays).

 

QUESTION FORMS

XVI. Put questions to these sentences:

Model: She’s French. – Is she French?

a. It’s raining. b. They are at school. c. They are learning English. d. You are tired. e. You were at home last night. f. I’m all right. g. He’s got blond hair. h. You can speak Danish.

XVII. Put questions to these sentences:

 


Читайте також:

  1. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  2. Choose any newspaper and complete the following sentences.
  3. Combine the following words into sentences.
  4. Compare the meanings of the given words. Define what semantic features are shared by all the members of the group and what semantic properties distinguish them from each other.
  5. Complete the given statements from the text
  6. Complete the sentences with the correct word in brackets.
  7. Complete the sentences.
  8. Compose sentences in English using the word-combinations from Ex. 8.
  9. Compose sentences with the words and word-combinations from Ex. 10.
  10. Compose sentences with the words and word-combinations from Ex. 8.
  11. Compose sentences with the words and word-combinations from Ex. 9.
  12. Discuss the advantages of CIM comparing traditional manufacturing and computer-integrated manufacturing. The schemes given below will be helpful.




Переглядів: 1134

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
THE ARTICLE. | Model: You like music. – Do you like music?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.