Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Результати оцінювання характеристик сайтів туристичних підприємств

№ пор. Характеристики сайта Середньо зважена експертна оцінка
Каталог підприємства
1.1 Наявність і розгалуженість рубрикатора 0,6
1.2 Наявність пошуку за ключовими словами 0,16
1.3 Достатній обсяг інформації про учасника каталогу 0,83
1.4 Зручна навігація і привабливий дизайн 0,58
1.5 Висока швидкість завантаження сторінок 0,67
1.6 Наявність цінової пропозиції 0,58
Новини
2.1 Актуальність новин 0,83
2.2 Висока інформативність 0,67
2.3 Унікальність 0,3
2.4 Можливість підписки на розсилання новин по І-мейлу 0,5
2.5 Привабливість дизайну і зручність навігації 0,58
2.6 Висока швидкість завантаження сторінок 0,58
Дизайн і зручність використання ресурсу
3.1 Висока якість художнього оформлення 0,75
3.2 Зручність навігації по ресурсу 0,58
3.3 Оригінальність дизайнерських рішень 0,67
Різні рейтинги
4.1 Наявність інформації про знижки, акції та програми лояльності 0,75
4.2 Висока оперативність зміни інформації 0,67
4.3 Можливість віртуальної подорожі 0,75
4.4 Наявність оголошень вакантних посад 0,3

Примітка: 1 – відповідь «так»; 0 – відповідь «ні»; 0,5 – «неповною мірою».

 

Важливий критерій оцінювання сайтів туристичних підприємств – пріоритетність його функцій, які можуть коливатися від рекламування підприємства до забезпечення комунікацій між персоналом підприємства. Основними функціями сайтів вважають рекламу підприємства (86%) і турів (86%), інформування про діяльність підприємства (79,1%) та бронювання турів (72,1%). Найменш ефективний сайт із підбору персоналу (11,6%) та забезпечення комунікацій між персоналом підприємства (18,6%). Не змогли визначитися з пріоритетністю функцій сайта 2,3% експертів. Результати опитування експертів щодо функцій сайта провідних українських туристичних підприємств наведено на рис. 3.6. Найбільш пріоритетними функціями веб-сайта з точки зору рекламної цінності є навігація сайта, швидкість завантаження, якість обслуговування (дод. В. 1.4).

Виділяються такі властивості веб-сайта, орієнтованого на посередників туристичного ринку:

- загальна інформація про туристичний напрям для менеджерів і співробітників;

- детальні відомості для відповідей на питання клієнтів;

- транспортний зв’язок;

- послуги офіційних туристичних інформаційних бюро;

- доступ до повної бази даних туристичного продукту;

- бронювання в режимі он-лайн для усього асортименту туристич­них продуктів;

- спеціальні пропозиції, які посередники можуть запропонувати клієнтам;

- бланк замовлення друкованих видань;

- довідник турагентів із системою пошуку за послугами, які надаються;

- послуги для підприємств туристичного бізнесу з розміщення реклами і просування своїх послуг посередникам;

- контактні реквізити співробітників, інформація про послуги, підтримка;

- інформація про участь у туристичних ярмарках, виставках і корпоративних заходах;

- опис нових продуктів або ініціатив;

- доступ до фотографій і мультімедійних матеріалів у цифровому форматі [117].

 

Рис. 3. 6. Результати опитування експертів щодо пріоритетності функцій сайтів туристичних підприємств

 

У світовій практиці веб-сайт використовується як для рекламування окремих суб’єктів туристичної діяльності, так і для реклами туристичних можливостей країн. В Інтернеті представлені туристичні ресурси більшості країн світу. Невеликі країни створюють веб-сайти, які складаються з декількох сторінок рекламного характеру. Інші розробляють повноцінні сервери з великою кількістю інформації про туризм як сферу бізнесу.

Головними факторами відбору для аналізу веб-сайтів є: географічний регіон, типи міст, регіональний та національний характер. При цьому веб-сайт повинен бути зрозумілим і простим та мати такі властивості:

- посилання на домашню сторінку на кожній сторінці сайта – це особливо важливо для великих сайтів, які мають багато сторінок та внутрішніх зв’язків. Посилання на домашню сторінку дозволяє корис­тувачу повернутися до початкового пункту, якщо він захоче отримати інформацію з іншого розділу сайта;

- перелік основних розділів сайта на кожній сторінці – допоможе користувачу заощадити багато часу, оскільки він зможе відразу опинитись у потрібному розділі. Введення такої послуги значно полегшує користування сайтом;

- інструмент пошуку – також заощаджує час, дозволяє користувачу здійснити пошук за ключовим словом та впевнитися в наявності необхідної інформації специфічного характеру на веб-сайті;

- веб-сайт декількома мовами – до веб-сайта звертається все більше людей, для яких англійська мова не є рідною. Ось чому дуже важливо, щоб сторінки сайта можна було прочитати декількома іноземними мовами.

Веб-сайти туристичних організацій та асоціацій надають, на відміну від сайтів туристичних підприємств, туристичну інформацію загального характеру (туристичні новини тощо), а також перелік туристичних фірм та їхніх послуг. Таким чином, вони рекламують не одну туристичну фірму, а всіх бажаючих.

Аналізуючи рекламні кампанії суб’єктів туристичної діяльності в Інтернеті, встановлено, що їхню ефективність можна оцінити за такими критеріями:

- збільшення чисельності відвідувачів сайта – для визначення використовують лічильники на його сторінках, для цього можна скористатися загальновідомими сервісами: Mail.ru, HotLog.ru, Spy Log.ru, Livelntemet.ru. Це лічильники, що спеціалізуються на збиранні статистичних даних: з яких сайтів і пошукових систем прийшли відвідувачі, скільки сторінок у середньому переглядають, які розділи сайта найбільш популярні тощо;

- підвищення упізнання та іміджу. Визначається через кількість показів реклами і кількість унікальних користувачів, які її бачили (широта охоплення аудиторії), кількість показів усього або в середньому кожного (глибина охоплення аудиторії), розмір, місце розміщення, якість виконання банеру і зміст рекламних матеріалів;

- збільшення кількості продажів, частки ринку. Визначається через підвищення відвідуваності сайта, зростання продажів через сайт, за кількістю відвідувачів, які скористалися дисконтною карткою на сайті; посиленням зворотнього зв’язку;

- вплив на конкурентів. Виявити вплив реклами на конкурентів можна, використовуючи через інформацію про відвідування сайта конкурента, його рекламну стратегію в Інтернеті, іншу доступну інформацію.

Одна із підфункцій комунікаційної політики – участь суб’єктів туристичної діяльності у виставково-ярмаркових заходах. Участь у них та ярмарках є одним із видів просування туристичного продукту на ринок. Щороку в Україні та світі проводяться десятки внутрішніх та міжнародних туристичних виставок (ярмарок). За даними Держкомстату України, кількість проведених виставкових заходів за останні два роки зросла в 1,01 раза (табл. 3.4).

Таблиця 3.4

Виставкові заходи [121]

Показники 2004 р. 2005 р 2006 р. 2007 р. 2008 р. 2009 р.
Кількість окремих суб’єктів виставкової діяльності – всього
із них:            
організатори виставок
виставкові центри
Кількість проведених виставкових заходів – усього 1 019 1 088 1 174 1 076
із них:            
Виставки
Ярмарки
Загальна забудована площа організаторів виставок, тис. м2 1 231 1 836 1 267
Загальна виставкова площа виставкових центрів, тис. м2
Кількість учасників виставкових заходів 72 006 66 376 74 082 74 937 82 453 68 745
Кількість відвідувачів виставкових заходів, тис. осіб 10 101 9 834 11 891 11 006 13 309 10 629

 

У 2009 р. найбільше проведено міжрегіональних та національних виставкових заходів, відповідно 47% і 32% у загальній їх кількості (див. рис. 3.7). Незначний відсоток займають міжнародні виставки, тільки 12%.

Із загальної кількості проведених заходів в Україні в 2003 р. відбулося 13 туристичних виставок (ярмарок), 2004 р. – 23; 2005 p., 2006 р. – по 21 заходу; 2007 ц. - 31; 2008 р. – 39; 2009 р. – 38 [35]. Найбільше таких спеціалізованих виставок пройшло в м. Києві (тільки за 2007-2009 pp. – 59), м. Запоріжжі (9).

Виставково-ярмаркова діяльність - підприємницька діяльність у сфері виставкових послуг, яка здійснюється з метою сприяння становленню та розвитку торговельно-економічного, науково-технічного та інвестиційного співробітництва, що забезпечує прямий зв’язок та розвиток відтворювальних процесів у суспільстві. Це система професійних інформаційних, рекламних, технічних, господарських, економічних, технологічних і управлінських дій численних, зацікав­лених у цій діяльності юридичних і фізичних осіб, що спонукаються потребами виробництва, розподілу, обміну або споживання, в основу яких покладено підготування, проведення та завершення виставок, салонів, технопарків, ярмарків, презентацій і супутніх їм заходів, які передують чи випереджають пряму роздрібну торгівлю та забезпе­чують безперервний взаємозв’язок і розвиток відтворювальних процесів у суспільстві [65].

Розподіл виставкових заходів, проведених у 2009 p., за статусом (%)

 

Рис. 3.7. Структура виставкових заходів, проведених у 2009 р.

 

Виставково-ярмаркова діяльність підприємства – дії товаровиробника по розширенню ринків збуту своєї продукції або послуг, що сприяють соціально-економічному розвитку та пропаганді досягнень у сфері економіки, науки і техніки територіального утворення господарюючих суб’єктів, де вони зареєстровані. Це цілеспрямований інформаційно-презентаційний вплив підприємства-експонента на учасників конкретного ринку, на якому працює підприємство шляхом представлення товарів та послуг, які демонструють потенціал підприємства, стратегію його бізнесу в спеціалізованому місці із дотриманням міжнародних вимог.

За результатами досліджень міжнародної організації CENTREX, основною метою участі у виставках є:

• просування нової торговельної марки на ринок – 14%;

• обмін досвідом – 14%;

• відображення ситуації на ринку і розстановки сил – 16%;

• налагодження і зміцнення партнерських зв’язків – 27%;

• наявність професійної аудиторії серед відвідувачів – 29% [88].

93% керівників підтверджують, що виставки залишаться ефективним інструментом їх бізнесу на найближчі 5-6 років. Однак затрати учасників виставок нерідко не скуповуються через слабкий маркетинг, а тому один із напрямів розв’язання цієї проблеми – проведення віртуальних виставок, відмінною ознакою яких є безперервність режиму проведення, що компенсує відсутність особистих зустрічей з потенційними партнерами та споживачами.

Інтернет-виставки (віртуальні виставки) – захід умовно необмежений у часі та просторі, який реалізується за допомогою Інтернет-ресурсу, в межах якого його організатор надає можливість його учасникам (експонентам) на корисній або безкорисній основі розмістити в мережі Інтернет на сайті виставки текстову інформацію, графічні, аудіо- та відеозображення експонентів, які розповідають про учасника Інтернет-виставки, його діяльність, товарах, послугах, що виробляє, технологіях, а відвідувачам виставки на безкорисній основі ознайомитися з інформацією та експонентами, що представлені учасниками виставки.

Дослідження організації Forrester Research щодо основних переваг віртуальних виставок засвідчили, що 81% респондентів (учасників он-лайнових виставок) зазначили більш широке маркетингове охоплення, 23% –збільшення обсягів продажу і 15% – доступ до галузевої інформації [124, с. 378].

Участь в Інтернет-виставках має цілий ряд переваг порівняно з традиційними:

• економія коштів на оформленні стенда, рекламі, транспортуванні;

• цілодобовий доступ до інформації про компанію;

• відсутність територіальних меж;

• швидке встановлення партнерських відносин з регіональними клієнтами;

• оперативне внесення змій у розділи стенда тощо [69].

Створення власних розділів у глобальній мережі великими українськими виставковими організаціями дозволить з більшою ефективністю здійснювати просування туристичного продукту як на внутрішній, так і міжнародний ринки.

Зв’язки з громадськістю (Public Relation – PR) – одна із маркетингових функцій, яка дуже тісно пов’язана з ресурсами Інтернет.

Словосполучення public relation уперше у широкий вжиток було введено президентом США Т. Джеферсоном, який так називав людей, які відповідали за управління громадською думкою.

PR - це спектр програм, метою яких є просування і/або захист образу (іміджу, престижу) компанії чи окремих виробів. Це мистецтво взаєморозуміння; мистецтво спілкування, переконання і, як наслідок, взаєморозуміння. Іншими словами, це мистецтво поведінки в інформаційному середовищі [62].

Зв’язки з громадськістю – одна з функцій управління, що сприяє встановленню та підтриманню певних взаємовідносин між організацією та її громадськістю [107].

Ефективність взаємовідносин між суб’єктом туристичної діяльності та громадськістю в сучасних умовах можливо забезпечити через активне використання різноманітних IT. У зв’язку з цим основними тенденціями ринку IT, які породжують необхідність використання PR-інструментів є: поява більш поінформованої категорії споживачів, які прагнуть отримувати інформацію з різних джерел; фрагментація споживачів – розсіювання уваги по більш вузьких сегментах; зміна ставлення споживачів до брендів.

Такі тенденції сприяють зростанню популярності електронного PR, або PR в Інтернеті. PR в Інтернеті – це цілий комплекс заходів, які необхідно здійснити для того, щоб отримати позитивні відгуки про компанію або сайт [137].

Можна виділити такі складові електронного PR: новини та їх розсилання або відправлення прес-релізів електронною поштою в провідні спеціалізовані інформаційні і тематичні видання; публікації на WWW на своєму сайті і поза ним. Це доступна форма встановлення контактів і підтримання зв’язку з споживачами; дискусії в мережі, які можуть проводитися на форумах, у новинних групах і листках розсипки; засоби візуальної ідентичності – об’єкти, які асоціюються в аудиторії з конкретною фірмою, місцем, людиною (логотип, стиль, елементи оформлення) [62]. При цьому дуже важливим є дизайн сайта, його оригінальність і неповторність, оскільки саме сайт – початковий засіб PR в Інтернеті.

Окрім вищезазначених, можна виділити ще й інші способи. «Сарафанне радіо» – повідомлення за допомогою електронної пошти, ICQ, MSN або інших програм, що пересилається знайомим користувачам, які пересилають його іншим [137]. Вірусний маркетинг – варіант «сарафанного радіо», відрізняється розсиланням продуманих, творчо оформлених новин, пропонує переглянути відеоролик, відвідати незвичайний сайт і т. д. Чим креативніше повідомлення, тим вища ймовірність того, що воно буде розіслано далі. Написання статей, які будуть цікаві та корисні потенційним і вже існуючим клієнтам, і розміщення їх на веб-сайті. Крім того, виділяються такі складові PR в Інтернеті:

- обмін посиланнями з іншими ресурсами;

- просування сайта на лідируючі позиції в каталогах і рейтингах;

- створення тематичних сайтів;

- організація чатів і конференцій з відомими спеціалістами;

- проведення конкурсів.

Останнім часом з’явилися нові можливості PR - Інтернет-щоденники (блоги), в яких споживачі, висловлюючи свою думку про товари, послуги, компанії тощо, створюють інформаційний потік, на який підприємства не мають засобів впливу. Це дуже впливові інформаційні канали, оскільки підприємства розміщують тут інформацію до того, як вона з’явиться на інших каналах.

Важливим інструментом ведення сучасного туристичного бізнесу є брендинг, оскільки він забезпечує стійку перевагу споживачів туристичного продукту, лояльність до продукту і можливість отримати преміум-ціни. Бренд – «невідчутний» набір характеристик продукту (назва, ціна, історія, репутація і спосіб рекламування) в поєднанні з враженням, яке він справляє на споживача, і обіцяними йому автором бренда певними перевагами [33].

Брендинг – це єдиний комплекс методів і заходів, спрямованих на розроблення товарної марки, формування елементів корпоративної культури та фірмового стилю, просування товарної марки на ринок, а також управління нею та фірмовим стилем у мінливих умовах ринку [38]; процес створення й управління брендом, який включає рекламні заходи, основною метою яких є формування у споживача певного образу рекламованої торговельної марки, компанії, товару, послуги [33].

З появою Інтернету з’явилось нове поняття – Інтернет-бренд (і-бренд). Інтернет дає можливість у режимі реального часу отримати дані щодо становлення споживачів до бренда, побудувати систему їх переваг. Характеристики, властиві бренду, мають і оф- та он-лайнові туристичні продукти:

- атрибути бренда – основні асоціації, які виникають у споживача при його сприйнятті;

- сутність бренда – характеристика, ідея, вирішальний аргумент для вибору споживачем саме цього бренда;

- індивідуальність – сукупність характеристик неповторності бренда;

- імідж – унікальний асоціативний ряд, який формується в уяві споживача.

- Принципові відмінності Інтернет-бренда:

- враження від бренда – пов’язане з можливостями мережі утри­мувати різноманітність тих чи інших асоціативних образів;

- фактори успішності – мережа забезпечує зручність і простоту в роботі, містить значні обсяги інформації, надає можливість індивіду­ального настроювання;

- зміст і зовнішній вигляд – Інтернет дає можливість більш детально ознайомитися зі змістом бренда, при цьому зовнішній вигляд відіграє вторинну роль, допомагаючи, як правило, краще сприймати інформацію;

- значення маркетингу і реклами – в Інтернет-проектах найбільші вкладення здійснюються в маркетинг і рекламу. Традиційні туристичні підприємства витрачають 5-15% своїх доходів на маркетинг, а власники Інтернет-брендів до 25%. Інтернет-бренди на сучасному етапі – це один із ефективних і потужних засобів забезпечення конкурентоспроможності підприємств на туристичному ринку;

- лідерство на ринку – у мережі стати лідером можна просто збільшуючи кількість та покращуючи якість сервісів Інтернет-порталів;

- лояльність споживачів – полягає у формуванні враження про і-бренд у споживача за дуже короткий період. Важливим для власника і-бренда є формування у користувача першого позитивного враження, тобто лояльного ставлення;

- швидкість взаємодії – пошук і подальше ознайомлення з ресурсом в Інтернеті відбувається значно швидше: достатньо набрати адресу або переміщатися посиланнями;

- динамічність – в он-лайновому просторі для того, щоб вижити, і-бренд має постійно розвиватись, позиціонуючись на різних ринках;

- глобальність – і-бренд не має меж, оскільки у віртуальному просторі фізичні параметри, географічні та часові межі не беруться до уваги. Він обмежується тільки способами комунікацій з користувачами [33].

Інтернет-бренди можна розподілити на категорії, представлені в табл. 3.5, та класифікувати як: інсайд-бренд (бренд бізнесу, який будується виключно в мережі) і аутсайд-бренд (у створенні і просуванні якого Інтернет використовується як додатковий інструмент). У своїй побудові бренди проходять певні етапи, які умовно можна визначити як формування обізнаності аудиторії про бренд (упізнання, визначення аудиторії користувачів, визначення змісту бренда і формування лояльності споживачів, позиціонування бренда) та зміцнення його позицій.

Таблиця 3.5


Читайте також:

  1. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  2. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  3. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  4. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  5. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  6. IV група- показники надійності підприємства
  7. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  8. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  9. VI. Оформлення маршрутної документації на проведення туристичних походів та експедицій
  10. VII. Нахождение общего решения методом характеристик
  11. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  12. XV. Фінансові результати від первісного визнання та реалізації сільськогосподарської продукції та додаткових біологічних активів




Переглядів: 622

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Інформаційні технології у реалізації маркетингових функцій | Категорії Інтернет-брендів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.