Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ


Стаття 1 Закону України «Про інформацію»[6] визначає інфор-
мацію як документовані або публічно оголошені відомості про події
та явища, що відбуваються в суспільстві, державі та навколишньо-
му природному середовищі. Проте одна й та сама інформація може
по-різному усвідомлюватися окремими індивідуумами залежно від
здібностей, навичок і мотивації. Ті працівники, які здатні краще
і швидше використовувати загальнодоступну інформацію, мають
суттєву перевагу в умовах інформаційного суспільства.

Така здатність до сприйняття, усвідомлення та ефективного ви-
користання доступної інформації визначає компетентність пев-
ного працівника, а знання охоплюють всю сукупність здібностей,
навичок і відомостей, що використовуються індивідуумом для вирі-
шення конкретних завдань, а також дозволяють чітко обирати необ-
хідну інформацію, правильно її інтерпретувати й ефективно вико-
ристовувати у своїй творчій діяльності. Інтелектуальний капітал
визначає сукупність знань, яка має економічну цінність і викори-
стовується у різних сферах діяльності з метою одержання доходів.
Саме інтелектуальний капітал підприємств, установ та організацій
дає їм можливість проводити ефективну інноваційну політику, за-
безпечуючи тим самим довгострокову конкурентну перевагу.

Таким чином, поява інтелектуальної власності як економічної
категорії цілком пов'язана з науково-технічною революцією, сут-
ність якої полягає в зміні ролі людини в процесі виробництва і спо-
живання. А в умовах постіндустріальної економіки та інформацій-
ного суспільства усі передові країни роблять упор на збільшення
частки інтелектуальної складової у собівартості випущеної продук-
ції, а інтелектуальна власність сьогодні стає одним з найважливіших
стимуляторів розвитку суспільства.

1.2. Визначення і поняття об'єктів інтелектуальної власності

Термін «інтелектуальна власність» виник у процесі тривалої
практики юридичного закріплення за певними особами їхніх прав
на результати інтелектуальної діяльності у сфері науки, виробни-
цтва, мистецтва і літератури. У найширшому розумінні інтелекту-
альна власність означає закріплені законом права, які є результатом

інтелектуальної діяльності в цих сферах. У загальновживаному розу-
мінні «інтелектуальна власність» - це права на результати розумової
діяльності людини в науковій, художній, виробничій та інших сферах,
які є об'єктом цивільно-правових відносин у частині права кожного
володіти, користуватися і розпоряджатися результатами своєї інте-
лектуальної, творчої діяльності, які, будучи благом нематеріальним,
зберігаються за його творцями і можуть використовуватися іншими
особами лише за узгодженням з ними, крім випадків, визначених за-
конодавством. Тобто об'єктом права інтелектуальної власності
можуть бути лише нематеріальні об'єкти, які є результатом творчої ін-
телектуальної діяльності. Причому самі процеси розумової діяльності
знаходяться за межами дії норм права. Однак результати діяльності,
що має елементи творчості, стають об'єктами правового впливу.

У Конституції України розмежовуються поняття інтелектуальної
і творчої діяльності як різні види розумової діяльності, адже не вся-
ка розумова діяльність є творчою. Наприклад, учні загальних шкіл
хоча й займаються розумовою діяльністю, але ця діяльність не є
творчою, оскільки в більшості випадків вона спрямована лише на
споживання вже одержаних певних творчих результатів. Інтелекту-
альна ж діяльність відрізняється від простої творчої діяльності тим,
що її результатом є об'єкт правової охорони, тобто об'єкт інтелек-
туальної власності. А оскільки поняття творчої діяльності значно
ширше від поняття інтелектуальної діяльності, кількість результатів
творчої діяльності значно більше від кількості об'єктів інтелекту-
альної власності. Так, в Україні не можуть отримати правової охоро-
ни такі об'єкти творчої діяльності, як математичні методи, методи
організації та управління об'єктами господарювання тощо.

Таким чином, об'єктами інтелектуальної власності, яким
надається правова охорона, можуть бути результати творчої, інте-
лектуальної діяльності, що відповідають вимогам чинного законо-
давства.

Відповідно до міжнародних норм результати інтелектуальної
діяльності поділяються на дві основні категорії: твори літератури
і мистецтва та технічні витвори. Отже, і творча діяльність поділя-
ється на літературно-художню та науково-технічну творчість, кожна


З/


Тема 1. Система інтелектуальної власності


Читайте також:

  1. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  2. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  3. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  4. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  5. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  6. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  7. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  8. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  9. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  10. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  11. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ
  12. АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ




Переглядів: 546

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ | АВТОРСЬКІ ПРАВА ТА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ВЛАСНІСТЬ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.