«Про загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу», значний інтерес з цього приводу становить досвід країн Європи.
За ініціативою НАН України доручення щодо розроблення про- екту законодавчого акта з питань об'єктів інтелектуальної власно- сті, що створюються за рахунок бюджетних коштів, було внесено до Указу Президента України «Про заходи щодо охорони інтелектуаль- ної власності в Україні» від 27 квітня 2001 р. № 285/2001, а 26 липня 2003 р. законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про власність» було винесено Кабінетом Міністрів України на розгляд до Верховної Ради. Він викликав численні зауваження як з боку депута- тів, так і НАН України. У листі НАН України до комітетів Верховної Ради України з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій, з питань науки і освіти від 26 травня 2003 р. № 58/456-3 зазначалося, що проект Закону з дея- ких питань навіть погіршує існуючий стан справ з питання викори- стання об'єктів інтелектуальної власності. Так, він позбавляє Вер- ховну Раду України, Верховний Суд України та інші суди, Прокурату- ру України, НАН України, інших головних розпорядників бюджетних коштів набувати права інтелектуальної власності, зокрема, на бази даних, комп'ютерні системи обігу документів, наукові розробки, створення яких фінансується цими установами, що суперечить від- повідному світовому досвіду. Проект не визначає порядку набуття державою прав інтелектуальної власності. На відміну від положень Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» проект виключає з обов'язкових умов договори, які укладаються органами центральної виконавчої влади і зобов'язують сторони забезпечува- ти охорону прав на створені об'єкти інтелектуальної власності, що може призвести до суттєвих втрат для держави внаслідок непідтри- мання чинності охоронних документів.
Проектом передбачалося введення державної реєстрації майно- вих прав на об'єкти інтелектуальної власності та їх передачі іншим особам. У той же час чинним законодавством України вже перед- бачена реєстрація об'єктів промислової власності та договорів на їх