МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Препарат ДозаМетоксифлуран (пентран).
ХАРАКТЕРИСТИКА ІНГАЛЯЦІЙНИХ ЗАСОБІВ
Більш широке розповсюдження отримали неінгаляційні анестетики, до яких відносяться: l похідні барбітурової кислоти (гексенал, тіопентал натрію); l небарбітурати – кетамін, оксибутират натрію, віадрил, сомбревін, альтезін, етомідад, пропофол. Дози препаратів, що використовуються при анестезії у дітей l Тіопентал натрію 5-6 мг/кг для індукції l Пропофол 2-5 мг/кг для індукції l Оксибутират натрію 75-100 мг/кг l Кетамін 2-3 мг/кг – д/в 3-5 мг/кг – д/м для “седації” 8-10 мг/кг – д/м для наркозу 8-10 мг/кг – ректально Сукцинілхолін 1-2 мг/кг (2 мг/кг до 1-го року) Тубокурарин 0,5 мг/кг Ардуан 0,1-0,05 мг/кг Атракуріум 0,5 мг/кг Панкуроніум 0,1 мг/кг Векуроніум 0,1 мг/кг Фентаніл 2-5 мкг/кг Сібазон 0,2-0,5 мг/кг Розглянемо основні етапи проведення загальної анестезії. l підготовчий, який в свою чергу складається з періоду віддаленої і безпосередньої підготовки хворих до наркозу і операції; l ввідний наркоз; l основний наркоз або період підтримки наркозу; l виведення з наркозу або пробудження; ранній після наркозний період. Період віддаленої підготовки буває тільки у хворих перед плановими операціями. Він використовується анестезіологом для знайомства з хворим з метою: l виявити всю повноту патології пацієнта, як основну, так і супутню; l назначивши лікування, ліквідувати супутню патологію, а якщо це неможливо, перевести її в стан стійкої ремісії; l визначити ступінь операційного ризику згідно спеціальних схем і таблиць, про сказано вище; l провести вибір методу анестезії; l провести психо-профілактичну роботу з хворим чи його родичами. ПЕРЕДОПЕРАЦІЙНА ОЦІНКА ВАЖКОСТІ СТАНУ ТА СТУПЕНЯ АНЕСТЕЗІОЛОГО-ОПЕРАЦІЙНОГО РИЗИКУ Американським Товариством анестезіологів прийнята п”ятиступенева градація хворих по тяжкості стану – шкала ASA (American Society of Anesthesiologists): l Клас 1. – хворі, у яких захворювання локалізовано і не викликає соматичних розладів (практично здорові), тобто хворі без порушення життєвоважливих функцій; l Клас 2. – хворі з легкими чи помірними розладами, які в незначній степені порушують життєдіяльність організму без виражених зрушень гомеостазу; l Клас 3. – хворі з тяжкими соматичними розладами, які значно порушують життєдіяльність організму, але можуть бути компенсованими в результаті лікування; l Клас 4. – хворі з тяжкими соматичними розладами (декомпенсовані захворювання), які створюють серьозну небезпеку для життя і вимагають постійного заживання лікарських препаратів; l Клас 5. – хворі, стан яких настільки тяжкий, що можна чекати їх смерті в наступні 24 год не залежно від того, надається їм медична допомога чи ні. Оцінка анестезіолого-операційного ризику (АОР) у дітей (В.М.Балагін, 1987). Є 5 ступеней, загальних для планових і ургентних хворих, кожний з яких відповідає певній сумі балів: l - 1-а ступінь (незначний ризик) - 3 бали; l - 2-а ступінь (помірний ризик) - 4-5 балів; l - 3-я ступінь (середній ризик) - 6-7 балів; l - 4-й ступінь (значний ризик) - 8-10 балів; l - 5-й ступінь (надзвичайний ризик) - > 10 балів. Фактори АОР у дітей (по Балагіну В.М.)
Премедикація або безпосередня медикаментозна підготовка. l Вона призначається з метою: - зняти відчуття страху, - потенціювати майбутній ефект наркотичних середників і - запобігти можливим ускладненням під час наркозу. До складу премедикації в обов”язковому порядку повинні бути включені фармакологічні препарати як мінімум ;-х груп: l наркотичні або ненаркотичні аналгетики (морфін, промедол, омнопон, фентаніл, трамал); l нейроплегіки або великі транквілізатори (піпольфен, діпразин, дроперідол, аміназин); l антигістамінні (димедрол, супрастин, діазолін); l периферичні М-холінолітики (атропін, метацин). l Премедикація призначається індивідуально, виходячи з психічного та фізичного стану дитини. Ввідний наркоз – це той вид наркозу, який використовується для виключення свідомості хворого, щоб уникнути стадії збудження і зменшити кількість ускладнень на початку анестезії. У дітей він частіше всього буває або сильними інгаляційними анестетиками (фторотан, галоман), або неінгаляційними при умові їх введення д/м, у дорослих – це д/в наркоз любим неінгаляційним наркотиком. l Основний наркоз підтримується як інгаляційним, так і неінгаляційними анестетиками, або їх комбінаціями в залежності від виду оперативного втручання і стану хворого. Клініка наркозу: l І стадія – аналгезії поділяється на 3 рівні: l 1-й рівень – від початку дії наркотика до появи часткової аналгезії; l 2-й рівень – від початкової до повної аналгезії; l 3-й рівень – від повної аналгезії до амнезії, тобто до втрати свідомості. l ІІ стадія – збудження – більше виражена при використанні інгаляційних анестетиків, у фізично міцних людей, а також у пацієнтів з шкідливими звичками (вживання алкоголю). В цій стадії спостерігається: l - психо-моторне збудження, l - порушення ритму дихання, l - тахікардія, підвищення АТ, та тонусу м”язів, l - розширення зіниць, l - гіперсалівація, l - невимушені рухи очних яблук. Поступово ці явища зникають і хворий переходить в ІІІ стадію ІІІ стадія – хірургічна l Стадія ІІІ1 – поверхневий наркоз або припинення рухів очних яблук – хворий переходить - до спокійного сну, - нормалізується дихання і показники геодинаміки, - звужуються зіниці, зберігається їх реакція на світло, - очні яблука поступово припиняють колоподібні рухи і фіксуються по сагітальній лінії або дещо ексцентрично. - зберігаються рогівковий і глоточний рефлекси, а також тонус м”язів. В цій стадії можна виконувати невеликі операції, болючі маніпуляції, коли не є обов”язковиою міоплегія (розслаблення м”язів). l Стадія ІІІ2 - виражений наркоз або зникнення рогівкового рефлексу – спокійний сон, - нормальні показники дихання і кровообігу, - вузькі зіниці при ослабленій їх реакції на світло, - зникають гортанні і глоточні рефлекси, - поступово починає знижуватись тонус м”язів і в першу чергу кінцівок, в меншій мірі тулуба. В цій стадії можливі всі операції на кінцівках, деякі операції на органах черевної порожнини. l Стадія ІІІ3 – глибокий наркоз або зникнення реакції зіниць на світло – починає проявлятися токсична дія ефіру: - внаслідок розслаблення м”язів живота і грудної клітки дихання стає поверхневим, діафрагмальним, - знижується АТ, - зіниці поступово розширюються і перестають реагувати на світло, - рогівка підсихає, - розслаблюються всі смугасті м”язи. В цій стадії оперують великі, травматичні операції на органах черевної порожнини, малого тазу, промежини, прямій кишці. l Стадія ІІІ4 – передозування – проведення наркозу в цій стадії недопустиме тому, що вона легко переходить в l ІУ стадію – агональну, коли наростаючі порушення дихання і кровообігу переходять в їх зупинку, що означає наступлення клінічної смерті. l Слід відмітити, що при припиненні введення в організм наркотичних речовин або зменшенні їх концентрації, стадії переходять одна в другу в такій же послідовності і з тією ж клінічною картиною, тільки в зворотній послідовності. Період пробудження починається від моменту припинення подачі наркотичних середників і до повного відновлення свідомості хворого. У важких хворих період виходу з наркозу може бути сповільненим і тривати декілька годин або навіть діб.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|