МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Розгляд повідомлень однієї держави - учасниці про те, що інша держава - учасниця не виконує своїх договірних зобов'язань.Особливість - виключно договірний характер, тобто передбачена в ряді міжнародних конвенцій з прав людини. Першу форму становить обов'язкова процедура, що встановлена в Міжнародній конвенції про ліквідацію всіх форм расової дискримінації, Європейській конвенції про захист прав людини та основних свобод. Африканській хартії прав людини і народів. Наприклад, у ст. 49 Африканської хартії зазначається: «... якщо держава - учасниця цієї Хартії вважає, що інша держава - учасниця порушила положення Хартії, вона може передати питання відразу в Комісію, направивши повідомлення Голові, Генеральному секретареві Організації африканської єдності і державі, якої це повідомлення стосується».Європейська конвенція про захист прав людини також передбачає розгляд міждержавних спорів щодо дотримання державами - учасницями своїх зобов'язань. Так, згідно зі ст. 33 Конвенції будь-яка договірна сторона може передати на розгляд Суду питання про будь-яке порушення положень Конвенції та протоколів до неї, яке, як вона вважає, було допущене іншою договірною стороною. Другу форму становить факультативна процедура, що встановлена в Міжнародному пакті про громадянські і політичні права, Конвенції проти катувань та інших жорстоких, нелюдських або таких, шо принижують гідність, видів поводження і покарання, Американській конвенції про права людини. Уяву про факультативну клаузулу (тобто можливість держави - учасниці за власним бажанням добровільно погоджуватися на таку процедуру) дає ст. 41 МПГПП. Відповідно до цієї статті «держава, яка бере участь у цьому Пакті, може в будь-який час заявити, що вона визнає компетенцію Комітету одержувати і розглядати повідомлення про те, що якась держава - учасниця твердить, що інша держава - учасниця не виконує своїх зобов'язань за цим Пактом.Повідомлення, передбачені цією статтею, можуть братися і розглядатися тільки в тому разі, коли їх подала держава - учасниця, яка зробила заяву про визнання для себе компетенції цього Комітету. Комітет не приймає ніяких повідомлень, коли вони стосуються держави - учасниці, яка не зробила такої заяви». Сутність цієї процедури полягає в тому, що відповідний контрольний орган уповноважений розглядати заяви держав лише у тому випадку, коли їх подала держава - учасниця, яка зробила заяву про визнання для себе компетенції цього органу проти держави - учасниці, яка зробила таку ж заяву.
|
||||||||
|