МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тема: Видатний вітчизняний педагог К.Д.Ушинський (1824-1870рр)Біля джерел середньовічної культури й феодалізму Західній Європі стояли дві соціальні системи: греко-римська, антична, і варварська, германська. Обидві знаходилися в стані глибокого занепаду й перетворення. Наслідком їх зустрічі і стало народження середньовічного світу. Суттєво вплинула на становлення й розвиток духовної середньовічної культури християнська церква. Церква певний час була охоронницею знань. Зацікавлена в професійній підготовці своїх служителів, вона бере на себе обов’язки навчання тих, хто вирішує присвятити себе Богу—спочатку виникають церковні і монастирські школи, а потім і університети. Уся система освіти в епоху класичного Середньовіччя контролювалася церквою, але потреба в освічених людях поступово починає усвідомлюватися у всіх прошарках суспільства. Важлива частина середньовічної культури створювалася в містах. Специфічно міським явищем є університет. Прагнення до поєднання духовно-стихійного й інтеллектуально-упорядкованого — найхарактернійша риса піздньосередньовічної культури. Людина поступово переходить від середньовічної вертикалі (Людина-Бог) до ренесансної горизонталі (Людина-Людина).
Лекція 7 Тема: Видатний вітчизняний педагог К.Д.Ушинський (1824-1870рр) План: 1. Життя, педагогічна діяльність та світогляд К.Д.Ушинського. 2. Теоретичне обґрунтування педагогіки 3. Педагогічні погляди К.Д.Ушинського: а) теоретичне обґрунтування педагогіки; б) Принцип народності виховання; в) дидактичні погляди; 4. Вимоги до вчителя і його підготовки Література: 1. Грищенко М.М. Ушинський К.Д. (до 150-ти річчя з дня народження). –К., 1984. 2. Дроб’язко П.І. Українська національна школа: витоки і сучасність. –К., 1997. 3. Каптерев П.Ф. История русской педагогики//Педагогика., 1996. -№ 2. 4. Ушинский К.Д. Вибрані педагогічні твори в 2-х томах. –К., 1983. Статті законспектувати: 5. «Рідне слово» 6. «Про народність у громадському вихованні». 7. «Праця у її психологічному і виховному значенні». 8. «Про користь педагогічної літератури». 9. «Проект учительської семінарії»
1) Костянтин Дмитрович Ушинський народився 2 березня 1824 р. у м.Тулі. в сім’ї дрібнопомісного дворянина. Його батько – Дмитро Григорович – багато років перебував на військовій службі, ветеран Вітчизняної війни 1812 р., за станом здоров’я в чині підполковника пішов у відставку й працював службовцем у різних установах. Мати Любов Степанівна за походженням українка з родини відомого укр..письменника Василя Васильовича Капниста. Саме вона прищепила синові любов до України, вона керувала початковим навчанням сина, ввела його у світ українства. Дитячі й ранні юнацькі роки – у маєтку батька, в урочищі Покрови дна поблизу Новгород-Сіверського Чернігівської губернії. Гімназію закінчив у місті Новгород-Сіверському. На формування особистості майбутнього вченого великий вплив мала російська словесність до якої його долучав тодішній директор Ф.І.Тимківський (майбутній професор і ректор Харківського університету). У 1840 році він вступає до Московського університету па юридичний факультет. У 1844 році, 21-річним юнаком, Ушинський блискуче закінчує університет і отримує запрошення посісти місце професора у Демидівському ліцеї м..Ярославля. Проте перед тим, як приступити до виконання своїх професорських обов'язків, К.Ушинський ще два роки провів у Московському університеті, готуючись до магістерського екзамену. У 1846-1849 рр. К.Ушинський працює в Ярославському юридичному ліцеї професором камеральних наук; звільнений за демократичний напрям лекцій. Тривалий час працював у Міністерстві внутрішніх справ – робота не задовольняла його ні морально, ні матеріально. Влітку 1851 р.перебуваючи у службовому відрядження на Чернігівщині він одружився з подругою свого дитинства Надією Семенівною Дорошенко (донька укр..дворянина, належав хутір Богданівна в Глухівському повіті Черн.губ.) У 1854 році К.Ушинський дістає посаду викладача російської мови та інспектора класів у Гатчинському сирітському інституті, де працював до січня 1859 р. Тут широко проявилися його організаторські і педагогічні здібності. У 1857-1858 рр. в "Журнале для воспипшнии К.Ушинський опублікував статті "Про користь педагогічної літератури", "Три елементи школи", "Про народність у суспільному вихованні", "Шкільнареформа в Північній Америці" ти ін. Наприкінці 1859р. – призначають на посаду інспектора Смольного інституту шляхетних дівчат. Ушинський перетворив його найпристойний навч.заклад, бо там панували мертвотна атмосфера і зашкарублість. Він запропонував новий навч.план, додатковий дворічний пед.клас. одночасно продовжував активну літературну і громадську роботу, працював редактором "Журнала Министерства народного просвещения",в якому в 1860-1862 рр. опублікував статті: "Праця в її психічному і виховному значенні", "Неді льні школи", "Питання про народні школи", "Рідне слово, "Проект учительської семінарії". Працюючи у Гатчині і Смольному інституті, а також перебуваючи за кордоном, він часто приїздить на Україну до своєї сім’ї, яка проживала на хуторі Богданівка (його сім’я: дружина, сини Володимир, Костя, Павло і доньки Віра, Надія). Зміни, які він вніс у навчально-виховний процес Смольного інституту, привели до ускладнення його стосунків з керівництвом (доноси в царський двір начальниці та її помічників – звинувачували у вільнодумстві, зажадали пояснень. Він, майже не встаючи, дві доби писав відповідь, а коли закінчив її, кров полилася у нього горлом, і наступного дня він звівся з постелі посивілим.). Незабаром його увільнили від керівництва журналом а в березні 1862 році К.Ушинський змушений був залишити роботу в Смольному інституті. Побоюючись громадського суду за погане ставлення до К.Ушинського, Міністерство освіти відрядило його на 5 років за кордон у відрядження з метою його лікування, та для вивчення досвіду жіночої освіти. У 1861 та 1864 він написав і видав чудові підручники для початкового навчання дітей в елементарних школах та сім'ях "Дитячий світ" (1861) і "Рідне слово" (1864), а також хрестоматію і методичні посібники до них. Вивчав стан початкової освіти у Швейцарії (книга «Рідне слово»), підготував до друку 2 томи праці « Людина як предмет виховання». У середині 1867 року Ушинський повертається на Батьківщину, жив на Україні зі своєю сім’єю. Влітку 1870 року поїхав лікуватися до Криму, у вересні повернувся додому, а вдома його чекала звістка, що його старший син Павло (18 років) поїхав з друзями на полювання і сам себе поранив і помер. Після цього з родиною переїздить до Києва У жовтні 1870р. знову їде на лікування до Криму, по дорозі застуджується на запалення легенів і помирає в Одесі в готелі Північний. Помер за робочим столом о другій годині ночі 3 січня 1871 р. Правлячи рукопис Педагогічної антропології. Читайте також:
|
||||||||
|