Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема: Видатний вітчизняний педагог К.Д.Ушинський (1824-1870рр)

Біля джерел середньовічної культури й феодалізму Західній Європі стояли дві соціальні системи: греко-римська, антична, і варварська, германська. Обидві знаходилися в стані глибокого занепаду й перетворення. Наслідком їх зустрічі і стало народження середньовічного світу.

Суттєво вплинула на становлення й розвиток духовної середньовічної культури християнська церква. Церква певний час була охоронницею знань. Зацікавлена в професійній підготовці своїх служителів, вона бере на себе обов’язки навчання тих, хто вирішує присвятити себе Богу—спочатку виникають церковні і монастирські школи, а потім і університети. Уся система освіти в епоху класичного Середньовіччя контролювалася церквою, але потреба в освічених людях поступово починає усвідомлюватися у всіх прошарках суспільства.

Важлива частина середньовічної культури створювалася в містах. Специфічно міським явищем є університет.

Прагнення до поєднання духовно-стихійного й інтеллектуально-упорядкованогонайхарактернійша риса піздньосередньовічної культури. Людина поступово переходить від середньовічної вертикалі (Людина-Бог) до ренесансної горизонталі (Людина-Людина).

 

 

 

Лекція 7

Тема: Видатний вітчизняний педагог К.Д.Ушинський (1824-1870рр)

План:

1. Життя, педагогічна діяльність та світогляд К.Д.Ушинського.

2. Теоретичне обґрунтування педагогіки

3. Педагогічні погляди К.Д.Ушинського:

а) теоретичне обґрунтування педагогіки;

б) Принцип народності виховання;

в) дидактичні погляди;

4. Вимоги до вчителя і його підготовки

Література:

1. Грищенко М.М. Ушинський К.Д. (до 150-ти річчя з дня народження). –К., 1984.

2. Дроб’язко П.І. Українська національна школа: витоки і сучасність. –К., 1997.

3. Каптерев П.Ф. История русской педагогики//Педагогика., 1996. -№ 2.

4. Ушинский К.Д. Вибрані педагогічні твори в 2-х томах. –К., 1983.

Статті законспектувати:

5. «Рідне слово»

6. «Про народність у громадському вихованні».

7. «Праця у її психологічному і виховному значенні».

8. «Про користь педагогічної літератури».

9. «Проект учительської семінарії»

 

1) Костянтин Дмитрович Ушинський народився 2 берез­ня 1824 р. у м.Тулі. в сім’ї дрібнопомісного дворянина. Його батько – Дмитро Григорович – багато років перебував на військовій службі, ветеран Вітчизняної війни 1812 р., за станом здоров’я в чині підполковника пішов у відставку й працював службовцем у різних установах. Мати Любов Степанівна за походженням українка з родини відомого укр..письменника Василя Васильовича Капниста. Саме вона прищепила синові любов до України, вона керувала початковим навчанням сина, ввела його у світ українства. Дитячі й ранні юнацькі роки – у маєтку батька, в урочищі Покрови дна поблизу Новгород-Сіверського Чернігівської губернії. Гімназію закінчив у місті Новгород-Сіверському. На формування особистості майбутнього вчено­го великий вплив мала російсь­ка словесність до якої його до­лучав тодішній директор Ф.І.Тимківський (майбутній професор і ректор Харківського університету).

У 1840 році він вступає до Московського університету па юридичний факультет. У 1844 році, 21-річним юнаком, Ушин­ський блискуче закінчує універ­ситет і отримує запрошен­ня посісти місце професора у Демидівському ліцеї м..Ярославля. Проте перед тим, як приступити до виконання своїх професорсь­ких обов'язків, К.Ушинський ще два роки провів у Московському університеті, готуючись до магістерського екзамену.

У 1846-1849 рр. К.Ушинський працює в Ярославському юридичному ліцеї професором камеральних наук; звільнений за демократичний напрям лекцій.

Тривалий час працював у Міністерстві внутрішніх справ – робота не задовольняла його ні морально, ні матеріально.

Влітку 1851 р.перебуваючи у службовому відрядження на Чернігівщині він одружився з подругою свого дитинства Надією Семенівною Дорошенко (донька укр..дворянина, належав хутір Богданівна в Глухівському повіті Черн.губ.)

У 1854 році К.Ушинський дістає посаду викладача російської мови та інспектора класів у Гатчинському сирітському інституті, де працював до січня 1859 р. Тут широко проявилися його органі­заторські і педагогічні здібності.

У 1857-1858 рр. в "Журнале для воспипшнии К.Ушинський опублікував статті "Про користь педагогічної літератури", "Три елементи школи", "Про народність у суспільному вихованні", "Шкільнареформа в Північній Америці" ти ін.

Наприкінці 1859р. – призначають на посаду інспектора Смольного інституту шляхетних дівчат. Ушинський перетворив його найпристойний навч.заклад, бо там панували мертвотна атмосфера і зашкарублість. Він запропонував новий навч.план, додатковий дворічний пед.клас. одночасно продовжував активну літературну і громадську роботу, працював редактором "Журнала Министерства народного просвещения",в якому в 1860-1862 рр. опублікував статті: "Праця в її психічному і виховному значенні", "Неді льні школи", "Питання про народні школи", "Рідне слово, "Проект учительської семінарії".

Працюючи у Гатчині і Смольному інституті, а також перебуваючи за кордоном, він часто приїздить на Україну до своєї сім’ї, яка проживала на хуторі Богданівка (його сім’я: дружина, сини Володимир, Костя, Павло і доньки Віра, Надія).

Зміни, які він вніс у навчально-виховний процес Смольного інституту, привели до ускладнення його стосунків з керів­ництвом (доноси в царський двір начальниці та її помічників – звинувачували у вільнодумстві, зажадали пояснень. Він, майже не встаючи, дві доби писав відповідь, а коли закінчив її, кров полилася у нього горлом, і наступного дня він звівся з постелі посивілим.). Незабаром його увільнили від керівництва журналом а в березні 1862 році К.Ушинський змушений був залишити роботу в Смольному інституті. Побоюючись громадського суду за погане ставлення до К.Ушинського, Міністерство освіти відрядило його на 5 років за кордон у відрядження з метою його лікування, та для вивчення досвіду жіночої освіти.

У 1861 та 1864 він написав і видав чудові підручники для поча­ткового навчання дітей в елементарних школах та сім'ях "Дитячий світ" (1861) і "Рідне слово" (1864), а також хрестоматію і методи­чні посібники до них.

Вивчав стан початкової освіти у Швейцарії (книга «Рідне слово»), підготував до друку 2 томи праці « Людина як предмет виховання».

У середині 1867 року Ушинський повертається на Батьківщи­ну, жив на Україні зі своєю сім’єю.

Влітку 1870 року поїхав лікуватися до Криму, у вересні повернувся додому, а вдома його чекала звістка, що його старший син Павло (18 років) поїхав з друзями на полювання і сам себе поранив і помер. Після цього з родиною переїздить до Києва

У жовтні 1870р. знову їде на лікування до Криму, по дорозі застуджується на запалення легенів і помирає в Одесі в готелі Північний. Помер за робочим столом о другій годині ночі 3 січня 1871 р. Правлячи рукопис Педагогічної антропології.


Читайте також:

  1. А) Теоретичне обґрунтування педагогіки
  2. Аксіологічний підхід до вивчення педагогічних явищ.
  3. Англійська педагогіка XVII ст. Педагогічна концепція Дж.Локка
  4. Аспекти фізичного виховання, його засоби в українській етнопедагогіиі
  5. Багато уваги приділяється підготовці засідань педагогічних рад.
  6. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  7. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  8. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  9. Бар’єри, які заважають ефективності педагогічного спілкування.
  10. Боротьба українських козаків проти турецько-татарської агресії. П.Сагайдачний - видатний військовий та політичний діяч України.
  11. В історико-педагогічному дослідженні
  12. В. О. Сухомлинський — прекрасний педагог, добротворець




Переглядів: 1004

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Підсумок | Прожив 47 років. Похований в Києві на території Видубицького монастиря.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.