Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Пам'ятай і дотримуйся правил диспуту.

1. Перш ніж сперечатися, подумай, що є темою диспуту.

2. Сперечайся чесно і щиро. Не спотворюй і не перекручуй думок і слів свого товариша.

3. Починаючи суперечку, зрозуміло і повно вислови свої су­дження і положення, які маєш захищати або правильність яких маєш доводити.

4. Пам'ятай, що переконливим доказом, кращим засобом заперечення є точні й аргументовані факти.

5. Доводячи і заперечуючи, говори зрозуміло, просто, чітко, точно.

6. Не готуй попередніх записів текстів свого виступу.

7. З великою повагою стався до думок своїх співрозмовників.

8. Якщо довели помилковість твоїх суджень, думок, май мужність визнати правоту "противника".

9. Не перебивай виступу "противника" на півслові. Доче­кайся, коли він висловить свою думку і тоді починай полеміку.

10. Хай тебе завжди супроводжує почуття толерантності у взаєминах з учасниками диспуту.

11. Закінчуючи виступ, підбий підсумки, сформулюй висновки.

12. У ході суперечки концентруй увагу не на особистості сво­го "противника", а на сутності його думок.

13. Чітко дотримуйся встановленого регламенту.

14. Висловлюючи власні думки, не ховайся за щитом визна­них авторитетів. Цитати з їхніх наукових праць не додадуть власного розуму.

15. Говори не від імені абстрактного колективу, а лише від себе.

16. Головна зброя в диспуті — аргументи, факти, докази, логіч­на послідовність. Міміка, жести, вигуки не замінять головного.

17. Якщо не маєш власної думки або приховуєш її, краще не бери участі в суперечці.

Керівник диспуту бере на себе велику відповідальність за його успіх. Він має уважно слухати тих, хто виступає, фіксувати думки учасників, спрямовувати їх у потрібне русло, намагатися, щоб виступи опонентів не виходили за межі диспуту чи кон­кретного питання, відчувати настрій кожного учасника, стиму­лювати інтелектуальну активність вихованців, вчасно і логічно доцільно генерувати важливі ідеї, думки, слідкувати за логіч­ною послідовністю диспуту.

Починати диспут доречно зі вступного слова ведучого, в яко­му він ще раз називає тему, основні аспекти проблеми, що роз­глядається. Щоб залучити вихованців до цікавої розмови, вар­то повідомити їм цікавий факт, певну життєву ситуацію, яка вимагає належної дії розуму.

Ведучий не повинен задовольнятися виступами лише "ак­тивних" учасників. Є вихованці, які через особливості прояву свого темпераменту (флегматик, меланхолік) соромляться ви­ступати, борються із ваганнями, їм буває важко подолати гальмівні процеси. Тому треба час від часу запрошувати таких учнів до висловлювання думок щодо того чи іншого питання, проблеми, підбадьорювати їх у цих судженнях.

Керівника диспуту має вирізняти тактовність, делікатність, толерантність. Не варто обривати висловлювання учасників на півслові чи дорікати їм за судження, навіть якщо вони помил­кові. Головне — цінувати самостійність і активність думки, сміливість оприлюднити і відстояти її.

Ведучий в кінці диспуту має зробити загальні підсумки, по­дякувати всім за вияв активності, самостійності у судженнях, особливо виділити найцінніші положення і проблеми, щодо яких вдалося дійти згоди в думках і судженнях, закликати учнів до подальших роздумів навколо порушених питань. Буває, що час диспуту затягнувся, учні виявляють значну активність, не всі питання розглянули. За згоди учасників можна запропонувати продовжити розмову іншого дня.

Під час диспуту можна вдаватися до так званих емоційних пауз і послухати пісню, вірш. Але ці паузи не мають переводи- \ ти думки учасників на інший рівень, відволікати від головної проблеми.

Чільне місце у системі позакласної виховної роботи загаль­ноосвітніх навчально-виховних закладів посідають колективні творчі справи (КТС). Класний керівник є головним організато­ром підготовки і проведення колективних творчих справ.

Методика організації колективних творчих справ є резуль­татом багаторічних творчих пошуків педагогів. Певним чи­ном систематизував, дав наукове обґрунтування цій методиці дослідник І.П. Іванов1.

Колективна творча справа — це вияв життєво-практичної соціальної турботи про поліпшення загального життя. Це су­купність певних дій, спрямованих на загальну користь і радість. Тому це — справа, до того ж колективна, оскільки в її плану­ванні, підготовці, проведенні, обговоренні беруть участь усі чле­ни колективу. Крім того, це творча справа, тому що на кожній стадії здійснення усі вихованці разом з вихователем мають змогу виявити свої творчі можливості у пошуку засобів, ме­тодів, прийомів, які б забезпечили успіх.

Колективні творчі справи є важливим фактором розв'язан­ня виховних завдань.

1. Виховні завдання, які висуваються педагогами у процесі КТС, розв'язуються непомітно: члени колективу визначають ці завдання і вони стають для них вимогами до самих себе.

2. У процесі КТС одночасно розв'язується багато виховних завдань морального, фізичного, трудового, розумового, естетич­ного рівнів.

3. КТС розвивають у єдності три сторони особистості: пізна­вально-світоглядну (знання, переконання, погляди, ідеали), емо­ційно-вольову (почуття, прагнення, інтереси, потреби), дійову (вміння, навички, здібності, риси характеру).

4. Участь вихованців у підготовці та проведенні КТС якнай­краще сприяє їх залученню до активної соціальної діяльності, а отже, створює оптимальні умови для оволодіння соціальним




Переглядів: 481

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Робота класного керівника з організації та проведення позакласної виховної роботи | ДОСВІДОМ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.