Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Words to remember

Eater:good, poor, light, heavy/hearty, fast, slow, finicky, choosy, picky, fastidious, gourmet, hungry, thirsty.

Kinds of meals:meal, feast, picnic, barbecue, banquet, buffet.

Phrases to remember

To have/enjoy a good appetite; to eat with relish; to eat with gusto; to eat a big/small/scanty dinner; to eat in/with moderation; to make do with a cup of tea; to have regular meals; to have a substantial/square meal; to disguise the natural taste of ingredients; to content oneself with a cup of tea; to eat to one’s heart’s content; to make tea; to wait for the tea to brew; hot/lukewarm/stone-cold tea; to wash down a sandwich with a cup of tea.

 

Exercise 2

Fill in the necessary prepositions:

- Would you like dinner now?

- Yes, I’m starving. I’m a hearty eater. I like people who have a good appetite, who eat … relish and gusto. I can’t say I enjoy a hurried meal or eating … the move, … the go. I like to take my time … it. Taking the doctor’s advice … consideration, I never eat … excess, because I know that eating … excess does people harm. I eat … (...) moderation. When I happen to put … weight (when I’m overweight) I go … a diet. When … a diet, I live either … vegetables or milk or fruit alone. I lose weight very quickly. Generally I try to stick … the rule: eat simply.

- What kind of meals do you have?

- I have regular meals. I eat regularly. … the morning I make do … a snack (a sandwich washed ... … a cup of strong tea). … 11a.m. I have an apple. … the daytime I enjoy a substantial (square) meal (a good meal). When I’m thirsty I have a glass … fruit juice. … the evening I content myself … a light supper (small … quantity) of bread and cheese or leftovers. I eat them if they’re still edible (fresh, not stale or unfit ... eating). I’m a fussy eater. But I agree that hunger is the best relish.


Читайте також:

  1. A) COLLOQUIAL WORDS
  2. Analyze the meanings of the italicized words. Identify the result of the changes of the connotational aspect of lexical meaning in the given words.
  3. Archaic, obsolete and historic words
  4. Combine the following words into sentences.
  5. Compare the meanings of the given words. Define what semantic features are shared by all the members of the group and what semantic properties distinguish them from each other.
  6. Complete with the words from the text. Translate them into Ukrainian.
  7. Compose sentences with the words and word-combinations from Ex. 10.
  8. Compose sentences with the words and word-combinations from Ex. 8.
  9. Compose sentences with the words and word-combinations from Ex. 9.
  10. D) compound-shortened words (contracted compounds),
  11. Divergences in the semantic structure of words
  12. Exercise 1. Remember the active vocabulary.




Переглядів: 442

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Pleased | Exercise 3

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.