Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Правовий статус банків

ТЕМА 7. Правове регулювання банківської діяльності та кредитно-розрахункових відносин

Третейський суд для вирішення конкретного спору – «ad hoc».

На постійнодіючій основі.

Різниця між цими судами полягає в тому, що при передачі спору на розгляд «ad hoc» сторони повинні самостійно визначити порядок та процедуру розгляду спору, і після винесення рішення у справі суд «ad hoc» припиняє своє існування.

Постійнодіючі третейські суди можуть бути відкритими, закритими, спеціалізованими та універсальними.

Третейський суд, який розглядає спори, що надходять від різних сторін, належить до категорії відкритих. Третейський суд, що вирішує суперечки лише між членами однієї організації – це закритий третейський суд.

Якщо регламентом третейського суду визначено певне коло справ, які належать до його компетенції, то це спеціалізований третейський суд. Якщо він розглядає будь-які спори, то це універсальний суд.

Постійнодіючий третейський суд діє згідно з положенням ст. 8 Закону. Постійнодіючі третейські суди можуть утворюватись та діяти при зареєстрованих відповідно до чинного законодавства України в таких організаціях:

1. Всеукраїнських громадських організаціях.

2. Всеукраїнських організаціях роботодавців.

3. Фондових і товарних біржах.

4. Торгово-промислових палатах.

5. Всеукраїнських асоціаціях кредитних спілок.

6. Центральній спілці споживчих товариств України.

7. Об’єднаннях асоціацій суб’єктів підприємницької діяльності – юридичних осіб, зокрема банків.

Постійнодіючі третейські суди не можуть утворюватись та діяти при органах державної влади та органах місцевого самоврядування. Постійнодіючі третейські суди підлягають державній реєстрації відповідно до ст. 9 Закону.

Залежно від правового статусу засновника третейського суду (якщо це всеукраїнське об’єднання громадян) реєстрацію проводить Міністерство юстиції України. Якщо це регіональне об’єднання громадян, то реєстрацію проводить головне управління Міністерства юстиції АР Крим, обласні, Київське та Севастопольське міське управління юстиції впродовж 15 днів з дня подання заяви.

Постійнодіючі третейські суди не є юридичними особами, їх засновують у формі структурного підрозділу і перебувають вони на балансі своїх засновників. Засновник визначає форму, цілі та межі діяльності постійнодіючого третейського суду. Майно формується за рахунок засновників.

 

 

 

 

7.1. Правовий статус банків.

7.2. Правове регулювання кредитних відносин.

7.3. Правове регулювання розрахункових відносин.

 

 

 

Банківську діяльність здійснюють установи зі спеціальним правовим статусом – банки. Відповідно до Закону України від 07.12.2000 р. «Про банки і банківську діяльність» (далі – Закону), ГК України банки – це фінансові установи, функціями яких є залучення у вклади грошових коштів громадян і юридичних осіб та розміщення зазначених коштів від свого імені, на власних умовах і на власний ризик, відкриття та ведення банківських рахунків громадян та юридичних осіб.

Банківська система України складається з Національного банку України та інших банків, у тім числі філій іноземних банків, що створені й діють на території України відповідно до Закону України «Про банки і банківську діяльність».

І. НБУ – центральний банк держави. Головна функція якого – забезпечити стабільність грошової одиниці України – гривні. Правовий статус НБУ визначено Законом України від 20.05.1999 р. «Про Національний банк України».

Функції НБУ:

1) відповідно до розроблених Радою НБУ Основних засад грошово-кредитної політики визначає та проводить грошово-кредитну політику;

2) монопольно здійснює емісію національної валюти України та організує її обіг;

3) виступає кредитором останньої інстанції для банків і організує систему рефінансування;

4) визначає для банків правила проведення банківських операцій, бухгалтерського обліку і звітності, захисту інформації, коштів і майна;

5) організовує створення та методологічно забезпечує систему грошово-кредитної і банківської статистичної інформації та статистики платіжного балансу;

6) визначає систему, порядок і форми платежів, у тім числі між банками;

7) визначає напрями розвитку сучасних електронних банківських технологій, організовує, координує та контролює створення електронних платіжних засобів, платіжних систем, автоматизації банківської діяльності та засобів захисту банківської інформації;

8) здійснює банківське регулювання та нагляд;

9) веде Державний реєстр банків, проводить ліцензування банківської діяльності та операцій у передбачених законами випадках;

10) здійснює сертифікацію аудиторів, які проводитимуть аудиторську перевірку банків, тимчасових адміністраторів та ліквідаторів банку;

11) складає платіжний баланс, здійснює його аналіз і прогнозування;

12) представляє інтереси України в центральних банках інших держав, міжнародних банках та інших кредитних установах, де співробітництво відбувається на рівні центральних банків;

13) здійснює відповідно до визначених спеціальним законом повноважень валютне регулювання, визначає порядок здійснення операцій в іноземній валюті, організовує і здійснює валютний контроль за банками та іншими фінансовими установами, які отримали ліцензію НБУ на здійснення валютних операцій;

14) забезпечує накопичення та зберігання золотовалютних резервів і здійснення операцій з ними та банківськими металами;

інші функції відповідно до законодавства.

Національний банк для забезпечення виконання покладених на нього функцій проводить такі операції:

- надає кредити комерційним банкам для підтримки ліквідності за ставкою не нижче ставки рефінансування НБУ та в порядку, визначеному НБУ;

- надає кредити Фонду гарантування вкладів фізичних осіб під заставу цінних паперів за ціною не нижче індексу інфляції терміном на 5 років;

- проводить дисконтні операції з векселями і чеками в порядку, визначеному НБУ;

- купує та продає на вторинному ринку цінні папери у порядку, передбаченому законодавством України;

- відкриває власні кореспондентські та металеві рахунки у закордонних банках і веде рахунки банків-кореснондентів;

- купує та продає валютні цінності з метою монетарного регулювання;

- зберігає банківські метали, а також купує та продає банківські метали, дорогоцінні метали та камені та інші коштовності, пам’ятні та інвестиційні монети з дорогоцінних металів на внутрішньому і зовнішньому ринках без квотування і ліцензування;

- розміщує золотовалютні резерви самостійно або через банки, уповноважені ним на ведення валютних операцій, виконує операції з золотовалютними резервами України з банками, рейтинг яких за класифікацією міжнародних рейтингових агентств відповідає вимогам до першокласних банків не нижче категорії А;

- приймає на зберігання та в управління державні цінні папери й інші цінності тощо.


Читайте також:

  1. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  2. Адміністративно-правовий захист об’єктів інтелектуальної власності
  3. Адміністративно-правовий захист права інтелектуальної власності
  4. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  5. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  6. Адміністративно-правовий статус іноземців та осіб без громадянства.
  7. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України
  8. Адміністративно-правовий статус об'єднань громадян
  9. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  10. Активні операції банків
  11. Активні операції комерційних банків
  12. Аналіз динаміки та структури банківських доходів




Переглядів: 532

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вирішення господарських спорів третейськими судами | Керівними органами НБУ є Рада НБУ та Правління НБУ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.