Студопедия
Контакти
 


Тлумачний словник

Реклама: Настойка восковой моли




Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства

Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері торгівлі

 

Особливість торговельної діяльності полягає у тому, що вона повинна бути максимально наближена до місця проживання і виробничої діяльності людей, тобто об'єкти торгівлі розташовуються безпосередньо у населених пунктах чи місцях

відпочинку.

Згідно із Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" надзвичайно важливу роль в управлінні торговельною діяльністю та її регулюванні відіграють й органи місцевого самоврядування. Сільські, селищні та міські ради затверджують програми соціально-економічного розвитку відповідної адміністративно-територіальної одиниці, встановлюють відповідно до законодавства правила торгівлі на ринках. Вони мають як власні (самоврядні), так і делеговані їм місцевими державними адміністраціями повноваження.

Власними самоврядними повноваженнями є:

1. управління об'єктами торговельного обслуговування, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населення;

2. організація місцевих ринків, ярмарків, сприяння розвитку всіх форм торгівлі;

3. встановлення зручного для населення режиму роботи підприємств торгівлі та громадського харчування, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.

До делегованих повноважень належать, зокрема, здійснення відповідно до закону контролю за:

1. дотриманням цін і тарифів;

2. заходів щодо розширення та вдосконалення мережі підприємств торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування;

3. додержанням законодавства щодо захисту прав споживачів;

4. належною експлуатацією та організацією обслуговування населення підприємства торгівлі та громадського харчування, побутового обслуговування населення;

5. прийняття рішень про скасування даного ними дозволу на експлуатацію об'єктів у разі порушення екологічних, санітарних правил, інших вимог законодавства.



Интернет реклама УБС

Крім цього, районні і обласні ради в сфері торгівлі затверджують програми соціально-економічного розвитку відповідного району, області, правила торгівлі на колгоспних ринках.

Підприємство торгівлі— це самостійний суб'єкт господарської діяльності, зареєстрований у встановленому законом порядку, що здійснює торговельну діяльність на основі власного статуту та відповідно до законодавства України. Підприємство торгівлі є юридичною особою з належними йому майновою відокремленістю, організаційною єдністю, здатністю мати права та обов'язками і виступати від свого імені, бути позивачем та відповідачем в суді. Згідно Закону України "Про захист прав споживачів", продавець— це підприємство, установа, організація або громадянин-підприємець, які реалізують товари за договором купівлі-продажу.

Діяльність торговельних підприємств регулюється низкою актів законодавства України, важливішими серед яких є: закони України "Про підприємства в Україні", "Про підприємництво", "Про захист прав споживачів", постановами Кабінету Міністрів України "Про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності", "Про порядок заняття торговельною діяльністю і правила торговельного обслуговування населення", "Про правила торгівлі у розстрочку", "Про правила продажу продовольчих товарів" та ін.

Суб'єкти господарської діяльності здійснюють торговельну діяльність після їх державної реєстрації як суб'єктів підприємницької діяльності, а у випадках, передбачених законодавчими актами, за наявності у них ліцензії на торгівлю окремими видами товарів. Державна реєстрація суб'єктів підприємницької діяльності здійснюється відповідно до статті 8 Закону України "Про підприємництво"та Порядку державної реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності, затверд­женого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 1998 р. № 740. Торгівля окремими видами товарів відповідно до Законів України "Про підприємництво", "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" "Про лікарські засоби", "Про якість та безпеку харчових продуктів і продовольчої сировини" та інших законодавчих актів здійснюється на підставі ліцензій.

Підприємства торгівлі як суб'єкти господарської діяльності всіх форм власності повинні забезпечити:

1. відповідність виробничого приміщення (місця) чи будівлі для здійснення торговельної діяльності необхідним екологічним і санітарно-гігієнічним умовам, а технічного стану приміщення (місця), будівлі та устаткування, які будуть використані для торговельної (торговельно-виробничої) діяльності, — вимогам нормативних документів щодо зберігання, виробництва та продажу відповідних товарів, а також охорони праці;

2. постійний розвиток матеріально-технічної бази підприємств, оснащення їх сучасною технікою і обладнанням;

3. застосування прогресивних форм торговельного обслуговування населення; наявність на видному місці в торговельному приміщенні асортиментного переліку товарів, чинних санітарних і ветеринарних правил, правил продажу товарів та іншої необхідної нормативно-технічної документації та дотримання встановлених у них вимог;

4. продаж товарів громадянам чистою вагою і повною мірою.

 

Суб'єкт господарської діяльності самостійно вирішує питання забезпечення торговельних приміщень торговельно-технологічним обладнанням (холодильним, піднімально-транспортним, ваговимірювальним, реєстратором розрахункових операцій тощо) відповідно до існуючих нормативів.

Підприємство торгівлі зобов'язане забезпечити згідно із статтями 18 та 19 Закону України "Про захист прав споживачів"надання споживачам необхідної, доступної та достовірної і своєчасної інформації про товари, а також на вимогу споживачів — додаткової інформації про наявність сертифіката відповідності, документи, що підтверджують якість та ціну товару.

Суб'єкт господарської діяльності зобов'язаний реалізовувати товари за наявності цінника на товар (прейскуранта) у грошовій одиниці України і на вимогу покупця надати йому повну інформацію про виробника, основні споживчі якості та безпеку товару і його ціну, забезпечити належний рівень обслуговування.

У випадках порушення законодавства підприємства торгівлі несуть встановлену законодавством юридичну відповідальність (адміністративну та цивільно-правову).

 


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  3. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Автопідприємства вантажних автомобілів
  6. Адміністративно-правовий захист об’єктів інтелектуальної власності
  7. Адміністративно-правовий захист права інтелектуальної власності
  8. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  9. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  10. Адміністративно-правовий статус іноземців та осіб без громадянства.
  11. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України
  12. Адміністративно-правовий статус об'єднань громадян




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організаційно-правові засади державного регулювання у сфері торгівлі | Лекція 7

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:


 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.