Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Рольова модель команди

Склад команди визначається досвідом і рівнем колективу, особливостями проекту, застосовуваними технологіями і рівнем цих технологій. «Класичний» варіант складу команди входять такі позиції [10]:

 

Менеджер проекту - головна дійова особа, що володіє знаннями і навичками, необхідними для успішного управління проектом. його основні функції:

- Підбір і управління кадрами

- Складання та виконання плану проекту

- Керівництво командою

- Забезпечення зв'язку між підрозділами

- Забезпечення готовності продукту

 

Проектувальник - це функція проектування архітектури високого рівня і контролю її виконання. У невеликих командах функція розподіляється між менеджером і розробниками. У великих проектах це може бути цілий відділ. Основними функціями проектування є:

- Аналіз вимог

- Розробка архітектури та основних інтерфейсів

- Участь у плануванні проекту

- Контроль виконання проекту

- Участь в підборі кадрів

 

Розробник - роль, відповідальна за безпосереднє створення кінцевого продукту. Крім власне програмування (кодування) в його функції входить:

- Контроль архітектурних і технічних специфікацій продукту

- Підбір технологічних інструментів і стандартів

- Діагностика і дозвіл всіх технічних проблем

- Контроль за роботою розробників документації, тестування, технологів

- Моніторинг стану продукту (ведення списку виявлених помилок)

- Підбір інструментів розробки, метрик і стандартів. контроль їх використання.

 

Тестувальник - роль, відповідальна за задоволення вимог до продукту (функціональних і не функціональних). У функції тестувальника входить:

- Складання плану тестування. План тестування складає один з елементів проекту і складається до початку реалізації (розробки) проекту. Час, що відводиться в плані на тестування може бути порівнянно з часом розробки.

- Контроль виконання плану. Найважливіша функція контролю - підтримка цілісності бази даних зареєстрованих помилок. У цій базі реєструється: хто, коли і де виявив, опис помилки, опис стану середовища; статус помилки: пріоритет, хто дозволяє; стан помилки: висить, в розробці, дозволена, проблеми Ця база повинна бути доступна всім, т.к. в тестуванні беруть участь всі члени команди.

- Розробка тестів. Сама трудомістка частина в роботі тестувальника. Тестування повинне забезпечити повну перевірку функціональності при всіх режимах роботи продукту.

- Автоматизація тестування включає автоматизацію складання тестів, автоматизацію пропуску тестів і автоматизацію обробкирезультатів тестування. З причини важливості автоматизації тестування, іноді вводять нового учасника - інженера з автоматизації.

- Вибір інструментів, метрик, стандартів для організації процесу тестування.

- Організація Бета тестування - тестування майже готового продукту зовнішніми тестерами (користувачами). Цю важливу процедуру треба продумати й організувати у разі розробки коробкового продукту.

 

Інженер з якості. В сучасному уявленні розглядається три аспекту (рівня) якості:

- якість кінцевого продукту - забезпечується тестуванням,

- якість процесу розробки (теза: для підвищення якості продукту треба підвищить якість процесу розробки),

- якість (рівень) організації (теза: для підвищення якості процесу треба підвищити якість організації робіт).

 

В деяких випадках функції інженера з якості покладаються на тестувальника. Насправді вони ширші - два наступних рівня якості. Тут наведені функції, відмінні від функції тестувальника:

- Складання плану якості. План якості включає всі заходи щодо підвищенню якості (на всіх рівнях). Має довготривалий характер. План тестування - його оперативна складова.

- Опис процесів. Опис процесів є їх формалізацією. При описі вводяться метрики процесу, що впливають на якість продукту.

- Оцінка процесів включає реєстрацію ходу виконання процесів і оцінку значень встановлених метрик процесів. Виявлення «слабких» місць і вироблення рекомендацій щодо поліпшення процесів.

Поліпшення процесів - перевизначення процесу, автоматизація частини робіт, навчання персоналу.

Підвищення якості процесів вимагає участі всіх дійових осіб. Прийняте рішення має бути обґрунтоване, всім зрозуміло і всіма прийнято. При підвищенні якості організації робота по поліпшенню процесів проводиться за певною схемою. На кожному кроці підвищення рівня організації робіт виділяються ключові процеси і виконуються роботи по поліпшенню цих процесів.

Технічний письменникабо розробник користувальницької (та іншої) документації як частини програмного продукту. функціями технічного письменника є:

- Розробка плану документування, який включає склад, терміни підготовки та порядок тестування документів.

- Вибір і розробка стандартів і шаблонів підготовки документів

- Вибір засобів автоматизації документування

- Розробка документації

- Організація тестування документації

- Участь в тестуванні продукту. Технічний письменник весь час працює з продуктом (його готовими версіями) і виступаючи від імені користувача бачить всі недоліки і невідповідності.

 

Технолог розробки ПЗ забезпечує виконання наступних завдань:

- Підтримка моделі ЖЦ - створення служб і структур з підтримки працездатності прийнятої моделі ЖЦ ПЗ. У підтримці моделі ЖЦ приймають участь всі. Але контроль покладено на технолога.

- Створення і супровід середовища зборки продукту. Функція особливо важлива на завершальних етапах розробки або при використанні моделі прототипування. У такій ситуації збірка буде проводитися досить часто (в деяких випадках - щодня). середа зборки повинна бути підготовлена заздалегідь, збірка повинна проводитися швидко і без збоїв. З урахуванням збірки версій це не проста задача.

- Створення і супровід процедури установки з тим, щоб кожна зборка встановлювалася автоматично з урахуванням версії і конфігурацій середовищ.

- Управління вихідними текстами - супровід і адміністрування системи управління версіями вихідних текстів.

 

Виділені позиції не обов'язково представлені конкретними людьми. це список основних функціональних ролей у команді (рольова модель команди). У малих командах ролі можуть поєднуватися. У великих - виділятися групи або відділи (відділ проектування, відділ тестування, відділ контролю якості, відділ підготовки документації, ...).

Склад команди визначається також типом виконуваних робіт: на замовлення або коробкове виробництво (продукт на ринок). Інженерний психолог і інженер по маркетингу потрібні в останньому випадку.

Слід зазначити, що рольові моделі проектних команд можуть бути самими різноманітними. Нижче приведена рольова модель команди, рекомендована в методології MSF (Microsoft Solution Framework) [11]. Ця модель заснована на шести рольових кластерах, кожен з яких має свою мету, області компетенції та функції:

 

Управління продуктом (product management). Мета: вдоволені замовники.

Компетенції. Маркетинг. Бізнес-віддача (бізнес-пріоритети). представлення інтересів замовника. планування продукту

Функції. Виступає в ролі представника замовника. формує загальне бачення / рамки проекту. Організовує роботу з вимогами замовника. розвиває сфери застосування в бізнесі. Формує очікування замовника. визначає компроміси між параметрами "можливості продукту / час / ресурси". Організовує маркетинг, PR та євангелізацію. Розробляє, підтримує і виконує план комунікацій.

 

Управління програмою (program management). Досягнення результату в рамках проектних обмежень.

Компетенції. Управління проектом. Вироблення архітектури рішення. Контроль виробничого процесу. Адміністративні служби.

Функції. Управляє процесом розробки з метою отримання готового продукту у відведені терміни. Формулює специфікацію продукту і розробляє його архітектуру. Регулює взаємовідносини і комунікацію всередині проектної групи. Стежить за тимчасовим графіком проекту і готує звітність про його стан. Проводить у життя важливі компромісні рішення. Розробляє, підтримує і виконує зведений план і календарний графік проекту. Організовує управління ризиками.

 

Розробка (development). Мета: створення продукту відповідно до специфікацією.

Компетенції. Технологічне консультування. проектування і здійснення реалізації. Розробка додатків. Розробка інфраструктури.

Функції. Визначає деталі фізичного дизайну. оцінює необхідні час і ресурси на реалізацію кожного елементу дизайну. розробляє або контролює розробку елементів. Підготовляє продукт до впровадження. Консультує команду з технологічних питань.

 

Тестування(test). Мета: схвалення випуску продукту тільки лише після того, як всі дефекти виявлені і улагоджені.

Компетенції. Планування тестів. Розробка тестів. Звітність за тестами.

Функції. Забезпечує виявлення всіх дефектів. Розробляє стратегію і плани тестування. Здійснює тестування.

 

Задоволення споживача (user experience). Мета: підвищення ефективності користувача, збільшення споживчої цінності продукту.

Компетенції. Забезпечення технічної підтримки. Навчання. Ергономіка. Графічний дизайн. Інтернаціоналізація. Загальнодоступність (забезпечення можливості роботи для користувачів з обмеженими фізичними можливостями).

Функції. Представляє інтереси споживача в команді. Організовує роботу з вимогами користувача. Проектує і розробляє системи підтримки продуктивності. Визначає компроміси, які стосуються зручності використання та споживчим якостям продукту. Визначає вимоги до системі допомоги і її зміст. Розробляє навчальні матеріали та здійснює навчання користувачів.

Управління випуском (release management). Мета: безпроблемне впровадження і супровід продукту.

Компетенції. Інфраструктура. Супровід. Бізнес-процеси. управління випуском готового продукту.

Функції. Представляє інтереси відділів поставки та обслуговування продукту. Організовує постачання проектної групи. Організовує впровадження продукту. Виробляє компроміси в керованості і зручність супроводу продукту. Організовує супровід та інфраструктуру поставки. організовує логістичне забезпечення проектної групи.

 

Питання для контролю знань

 

1. Рольова модель команди, принципи подудови команди

2. Менеджер команди та його роль

3. Проектувалник команди та його роль

4. Розробние та його роль

5. Тестувальник та його роль

6. Інженер я скості продукту та його роль

7. Технічний письменник та його роль

8. Технолог програмних продуктів та цого роль.


 

Лекція №9

Тема: Організаційна модель команди.

Мета: Вивчення моделей організації команд.

Перелік питань, що розглядаються на лекції:

1. Фактори впливу на організаційну модель команди.

2. Типи організаційних моделей

3. Адміністративна модель

4. Модель Хаосу

5. Модель з відкритою архітектурою.

 


Читайте також:

  1. CMM. Модель технологічної зрілості. Зрілі і незрілі організації.
  2. G2G-модель електронного уряду
  3. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  4. V – модель
  5. Абстрактна модель
  6. Абстрактна модель
  7. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  8. Американська модель соціальної відповідальності
  9. Аналіз динаміки ринку, модель життєвого циклу
  10. Англійський економіст У. Бріджез пропонує модель організаційних змін за такими напрямками.
  11. Англо-американська модель
  12. Англо-американська модель




Переглядів: 778

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
SQI: 34 компетенції IT менеджера | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.