Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Приклади.

1.Всі квіти (М) - рослини (Р). Троянда (S) - квітка (М). Троянда (S) - рослина.

2. Всі вужі (Р) - плазуни (М).

Ця тварина (S) не є плазуном (М). Ця тварина (S) не є вужем(Р).

3. Всі вуглеці (М) - прості тіла (Р). Всі вуглеці (М) - електропровідні (S).

Деякі електропровідники (S) - прості тіла (Р).

4. Всі кити (Р) - ссавці (М). Жоден ссавець (М) не є рибою (S). Жодна риба (S) не с китом (Р).

Загальні правила фігур:

I фігура Більше посилання має бути загальною, менша - стверджувальною.

II фігура Більше посилання загальне і одне з посилань, а також висновок заперечувальні.

ІІІ фігура Менше посилання має бути стверджувальним, а висновок - окремим.

IV фігура Загальностверджувальних висновків не дає.

Дедуктивні висновки дозволяють виводити з істинних по­силань при дотриманні відповідних правил істинні висновки. Індуктивні висновки звичайно дають нам не достовірні, а лише правдоподібні заключення. Повною індукцією називається та­кий висновок, у якому загальний висновок про всі елементи класу предметів робиться на основі розгляду кожного елемента цього класу. Щоб використовувати повну індукцію, потрібно: по пер­ше, точно знати число предметів та явищ, що належить розгля­нути, по-друге, впевнитись, що ознака притаманна кожному елементу цього класу.

Неповна індукція застосовується у тих випадках, коли: по-перше, неможливо розглянути всі елементи класу явищ, що нас Цікавить; по-друге, якщо число об'єктів нескінченне, або скінченне, але досить велике; по-третє, розгляд знищує об'єкт (наприклад,«Всі дерева мають корені»). Тоді розглядаються не всі предмети та явища, а висновок робиться про всі.

В залежності від способів обгрунтування висновку непов­на індукція поділяється на три види:

1.Індукція через просте перелічування, перерахування (популярна індукція), коли на основі повторення ознак у низки однорідних предметів робиться загальний висновок про притаманність цієї ознаки всім предметам та явищам. На основі популярної індукції довгий час вважали, що всі лебеді білі, поки в Австралії не зустріли чорних. Народні прикмети (ластівки низько літають - бути дощу, червоний захід сонця – завтра буде вітер) виведені на основі популярної індукції.

2. Індукція через аналіз та відбір фактів, коли вивчаються планомірно відібрані, найбільш типові предмети, Так обчислюють середню урожайність поля, судять про якість великих партій товару, перевіряють схожість насіння тощо. При цьому проводять різні види виборки: стихійну, квотну, вірогідну та інші.

3. Наукова індукція - висновок, у якому на основі пізнання необхідних ознак або необхідного зв'язку частини предметів класу робиться загальний висновок про всі предмети цього класу. Така індукція дає достовірний висновок.

Аналогія - це висновок про притаманність предмету певної ознаки (тобто властивості або відношення) на основі подібності в ознаках з пішим предметом. У формі такого висновок здійснюється приписування предмета властивості або перене­сення відносин. Завдяки аналогії здійснюється перенос інфор­мації з одного предмета (моделі) на інший (прототип). Поси­лання належать до моделі, висновок - до прототипу.

Залежно від характеру інформації, що переноситься з моделі на прототип, аналогія поділяється на два види: аналогія власти­востей і аналогія відносин. Залежно від ступеня достовірності висновки за аналогією можна поділити на три види: 1) сувора аналогія, що дає достовірний висновок; 2) несувора аналогія, що дає вірогідний висновок; 3) хибна (вульгарна) аналогія, що дає неправдивий, хибний висновок.




Переглядів: 549

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Висновок | Логічні основи аргументації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.