МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Логічні основи аргументаціїАргументація - спосіб міркування, що включає докази та спростування, в процесі якого з'являється впевненість в істинності тези та хибності антитези як у того, хто щось доводить, так і в опонентів; доводиться доцільність прийняття тези з метою вироблення активної життєвої позиції та реалізації певних програм дій, що випливають з положення, що доводиться. Поняття «аргументація» більш багате за змістом, ніж «доказ»: метою доказу є встановлення істинності тези, а метою аргументації - ще й обгрунтування доцільності прийняття цієї тези, підкреслення її важливого значення у даній ситуації. Доказ - це сукупність логічних прийомів обгрунтування істинності тези. Докази пов'язані з переконаннями, але не тотожні їм: докази повинні базуватися на даних науки та суспільно-історичної практики, переконання ж можуть бути основані на релігійній вірі, на забобонах, на неосвіченості людей у питаннях економіки та політики. Спростування - це логічна операція встановлення хибності або необгрунтованості раніше висунутих тез. Спростування повинно показати, що: по-перше, невірно побудований самий доказ (аргументи або демонстрація); по-друге, висунута теза хибна або не доведена. Існує три способи спростування: 1) спростування тези (пряме або опосередковане); 2) критика аргументів; 3) виявлення неспроможності, непереконливості демонстрації. Найбільш розповсюдженими логічними помилками, що зустрічаються в ході доведення або спростування, є наступні: І. Правила, що стосуються тези: 1.Теза повинна бути логічно визначеною, ясною і точною. 2. Теза повинна залишатися тотожною, тобто однією і тією самою на протязі всього процесу доведення або спростування. Помилки стосовно тези, що доводиться: 1. «Підміна тези», коли одну тезу навмисно або ненавмисно підміняють іншою і цю нову тезу починають доводити або спростовувати. 2. «Довід до людини», коли доказ самої тези підміняється посиланнями на особисті якості того, хто висунув цю тезу. 3. «Перехід в другий род». Є дві різновидності цієї помилки: а) «хто дуже багато доводить, той нічого не доводить» (якщо замість того, щоб довести, що ця людина не починала бійку першою, почнуть доводити, що вона взагалі не приймала участі в бійці, то не зможуть цього довести, адже ця людина дійсно билася і є цьому свідки); б) «хто дуже мало доводить, той нічого не доводить» (якщо, намагаючись довести, що ця тварина - зебра, ми доводимо, що вона смугаста, то нічого не доведемо, оскільки тигр - теж смугаста тварина).
|
||||||||
|