Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Транспортний маркетинг і його значення при формуванні попиту на вантажні перевезення

У зв'язку з розвитком ринкових відносин у нашій країні концепція марке­тингу одержує усе більше поширення у здійсненні виробничо-збутової діяль­ності підприємств і організацій різних сфер економіки, у т.ч. і на транспорті. Посилення конкуренції між видами транспорту і деяка невизначеність (недетермінованість) динаміки скорочення матеріальних ресурсів вимагають широ­кого використання маркетингових принципів формування попиту на вантажні перевезення І на залізничному транспорті.

Транспортний маркетинг визначають як систему організації і керування діяльністю транспортних підприємств, компаній І фірм по наданню транспорт­них послуг користувачам транспорту на основі комплексного вивчення транс­портного ринку та попиту на транспортну продукцію з метою створення най­кращих умов її реалізації для суб'єктів ринку.

Основними принципами маркетингу по формуванню попиту на вантажні перевезення є:

- ретельне вивчення транспортного і товарного ринків і вимог (запитів)
клієнтури по обсягу перевезень і якості транспортного обслуговування; орієн­тація транспортного виробництва на максимальне задоволення інтересів клієн­тури;

- забезпечення інноваційної спрямованості транспортного виробництва на основі досягнень НТП, створення умов для максимального пристосування ви­робництва до вимог ринку, до структури попиту на перевезення, виходячи з довгострокової перспективи;

- планування і прогнозування, тобто передбачення ситуації на ринку з орієнтацією діяльності транспортного підприємства на позитивний кінцевий результат;

- інформування потенційних користувачів про транспортні можливості і вплив на них за допомогою реклами й інших засобів стимулювання попиту на перевезення з метою залучення їх до послуг конкретного транспортного під­приємства.

На основі цих принципів з метою формування конкретних розмірів попи­ту на вантажні перевезення працівники транспорту здійснюють:

- маркетингове обстеження економіки районів тяжіння залізниць за допо­могою опитувальних анкет, спостережень і вивчення статистичних і прогноз­них матеріалів;

- аналіз результатів обстеження, заявок, контрактів і договорів на переве­зення, сегментування транспортного ринку, вибір цільових сегментів І визна­чення ємності транспортного ринку;

- планування і прогнозування перевезень вантажів по обраних сегментах з обліком перевізної і пропускної спроможності залізниць;

- розробку заходів щодо підвищення якості транспортного обслуговуван­ня і впровадження нових видів транспортних послуг;

- аналіз витрат на перевезення і розробку гнучкої тарифної політики;

- удосконалювання інформаційних технологій, розвиток рекламної діяль­ності і засобів стимулювання для успішного виконання планів-прогнозів пере­везень вантажів по обсягу, напрямкам і номенклатурі перевезених вантажів;

- моніторинг поточного виконання планів перевезень і своєчасне реагу­вання на динаміку транспортного ринку з метою забезпечення беззбитковості І фінансово-економічної стабільності роботи транспортних підприємств.

Таким чином, видно, що маркетингове формування попиту на вантажні перевезення - це багатоаспектний процес визначення реальних потреб відпра­вників вантажу в перевезенні вантажів.

Його кінцевим результатом є розробка планів перевезень вантажів, що розрізняються по термінах (часу) дії.

Використання маркетингових принципів формування попиту дозволяє підвищити конкурентоздатність залізниць за рахунок більш ретельного облі­ку вимог користувачів до якості обслуговування, застосування взаємовигідних знижок до тарифів, надання визначених пільг клієнтурі і т.п.

Так, у період значного спаду обсягів перевезень у попередньому десяти­літті, УЗ проводила гнучку тарифну політику, кількаразове зниження тарифів І введення численних знижок на оплату перевезень у контейнерах (до 50%), на перевезення паливно-сировинних і лісових вантажів на відстань понад 3000 км. У період 1997-1998 рр. було проведено загальне зниження залізнич­них вантажних тарифів майже на 20%, незважаючи на триваючу інфляцію і ріст цін на продукцію, що використовується транспортом. Це зниження, поряд з іншими факторами, призвело до визначеної стабілізації в економіці і до пе­релому динаміки обсягів перевезень вантажів у бік росту.

Велике значення на формування попиту на вантажні перевезення роблять міжгалузеві угоди УЗ і залізниць з вугільними, енергетичними, металургійни­ми й іншими галузями, місцевими адміністраціями і промисловими об'єднаннями І підприємствами про взаємні зобов'язання по обсягах переве­зень, ціновим і тарифним питанням і т.п.

 

Питання для самоперевірки

1. Розкажіть про історичні аспекти розвитку вантажних перевезень на залізницях України.

2.Які основні показники вантажних перевезень Ви знаєте?
3. Як розраховується обсяг перевезених вантажів?

4. Яка різниця між вантажообігом нетто та брутто?

5. Яка різниця між експлуатаційним та тарифним вантажообігом?

6.З якою метою планують показники вантажних перевезень?

7.Які основні методи планування вантажних перевезень застосовуються?

8.Показники використання для планування вантажних перевезень.

9. Що Ви знаєте про особливості сучасної системи планування вантажних перевезень?

10.Що таке транспортний маркетинг?

11.Перерахуйте принципи транспортного маркетингу?

12.На що орієнтується транспортний маркетинг?

 


Читайте також:

  1. CMM. Визначення моделі зрілості.
  2. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  3. I визначення впливу окремих факторів
  4. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  5. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  6. II. Фактори, що впливають на зарплату при зарубіжних призначеннях
  7. ISO 15504. Призначення і структура стандарту
  8. IІI розділ. Аналіз стану маркетингового середовища підприємства
  9. Iсторичне значення революції.
  10. Ne і ne – поточне значення потужності і частоти обертання колінчастого вала.
  11. Ocнoвнi визначення здоров'я
  12. S Визначення оптимального темпу роботи з урахуванням динаміки наростання втоми.




Переглядів: 3339

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні показники вантажних перевезень | ЛЕКЦІЯ 5

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.