МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Пояснювальна запискаДисципліна «Екологія»(«Основи екології»), в основі якої лежить традиційна біологічна екологія, виросла в комплексну, складну, багатогранну інтегральну науку, завданням якої є пізнання взаємовідносин живої і неживої природи, впливу антропогенних факторів на функціонування екосистем; визначення шляхів ефективної коеволюції техносфери і біосфери. Специфіка сучасної екології полягає в тому, що вона із суто біологічної науки перетворилася на соціально-природничу науку, що передбачає осмислення всіх складових сучасних екологічних проблем, формування екологічного способу мислення, екологічної культури. Програма з дисципліни «Екологія» розроблена для вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації, які здійснюють підготовку молодших спеціалістів на основі базової загальної середньої освіти з урахуванням специфіки ступеневої підготовки фахівців у вищому навчальному закладі. Екологія в загальній системі підготовки спеціалістів ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації є самостійною, цілісною дисципліною. У зв’язку з цим метоюнавчального курсу стандартного рівня є забезпечення підготовки молодших спеціалістів знаннями основ теоретичної і практичної екології, оволодіння притаманними їй методами наукового дослідження для формування ключових компетентностей (таблиця 1).
Досягнення зазначеної мети забезпечується виконанням таких завдань: · формування світоглядних орієнтирів на основі нових екологічних концепцій; · формування знань та розуміння законів функціонування біосфери, що забезпечують її стійкість і цілісність; · усвідомлення причин сучасної екологічної кризи під впливом антропогенного фактору; · формування екологічної культури; · засвоєння правових напрямків екологічного захисту навколишнього середовища; · свідоме застосування в професійної діяльності правових важелів регуляції відносин між суспільством і природою; · виховання творчої особистості, яка має високий рівень екологічної культури, громадянську відповідальність, патріотизм; · виховання активної життєвої позиції по збереженню та відновленню природних багатств рідної країни. Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів: 1. Теоретичні аспекти екології 2. Практичні аспекти екології Згідно з вимогами освітньо-професійної програми для студентів усіх напрямів підготовки теоретичний змістовний модуль має подібну навчальну програму, за якою студенти повинні знати: · основи екології, об'єкт її вивчення та завдання; · екологічні закони, правила і принципи; · основні екологічні терміни; · поняття, складові і значення природного середовища; · загальні відомості про природні умови України; · поняття про біосферу; · демографічні проблеми і можливості біосфери; · складові і функціонування екосистем, біогеоценозів, їх місце в організації біосфери; · умови стійкості екосистем, біогеохімічні цикли; · вплив окремих факторів середовища та їх комплексів на здоров’я і життєдіяльність населення. Уміти: · пояснювати суть основних екологічних законів, принципи стійкості екосистем; · розрізняти ресурси та умови існування живих організмів; · вміти пояснювати значення нової екологічної філософії в особистому житті і майбутньому цивілізації; · пояснювати зв`язок між здоров`ям людини і екологічним станом довкілля; · працювати з усіма доступними джерелами знань, вміти самостійно здобувати інформацію, критично ставитись до тенденційної інформації; · користуватися науковою термінологією; · аргументовано відстоювати свою світоглядну та громадську позицію, толерантно ставитися до протилежних думок. В основу навчального змісту курсу екології покладено вивчення основ біологічної (теоретичної) екології, яка є загальною науковою базою та прикладної (практичної) екології. Зміст модулю «Практичні аспекти екології» різниться та визначається освітньо-професійною програмою підготовки молодшого спеціаліста кожної спеціальності коледжу. Програма змістовного модулю «Теоретичні аспекти екології» є універсальною для спеціальностей, які готуються у коледжі. Містить теми: 1. Сучасна екологія: предмет, завдання, структура. 2. Структура природного середовища. Біосфера. Визначене структурування навчального матеріалу надає можливість розробити універсальний навчальний посібник щодо організації самостійної роботи з основ теоретичної екології, розрахований на студентів усіх напрямів підготовки.
Зміст дисципліни Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|