МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Ефективність системи менеджменту – це показник, який характеризується співвідношенням витрат на здійснення управлінських функцій і результатів діяльності організації.З даного визначення випливає, що основними складовими ефективності управління є витрати на управління і результати діяльності, які в більшості випадків мають вартісний вираз і можуть бути чітко зафіксовані, що полегшує оцінку ефективності. До витрат, які несуть керівники в процесі управлінської діяльності належать: 1. Витрати на оплату праці: · заробітна плата керівників та спеціалістів; · заробітна плата технічного і обслуговуючого персоналу; · премії і доплати управлінцям; 2. Витрати на техніку управління: · носії інформації та предмети управлінської праці; · засоби обробки інформації та оснащення процесів управління; · знання, умови праці тощо; 3. Витрати на організацію і забезпечення управління: · науково-дослідні роботи і наукова організація управлінської праці; · підготовка і підвищення кваліфікації менеджерів; · заходи щодо вдосконалення управління; 4. Накладні витрати: · службові відрядження і пересування; · комунікаційні і канцелярські витрати; · інші витрати (на проведення ділових зустрічей тощо). Що ж стосовно результату діяльності організації, то тут можуть бути використані такі показники: обсяг реалізованої продукції, обсяг виробленої продукції, сума прибутку, рівень рентабельності і т.д.
4. Показники ефективності управління
Найбільш поширеним показником ефективності управління є відношення загального або кінцевого результату виробництва до сукупних витрат на управління: , (17.2) де – ефективність управління; – кінцевий результат отриманий підприємством; – витрати на управління. Цей показник може набувати різного змісту, залежно від того, яка величина виступає у якості загального результату діяльності підприємства. Ще одним показником, який демонструє економічну ефективність є продуктивність праці. З цієї позиції в управлінні виділяють відношення загального результату виробництва до кількості працівників апарату управління: , (17.3) де – кількість управлінського персоналу. Крім названих показників ефективності системи менеджменту, які відображають загальну ефективність всієї організації, існують показники, які покликані відображати ефективність структурних підрозділів чи окремої функції, яка реалізовується в межах підприємства. З огляду на це в процесі визначення ефективності системи менеджменту використовують якісні показники: 1. Рівень керованості: , (17.4) де – норма керованості, – фактична кількість підлеглих у керівника; 2. Коефіцієнт раціональності структури: , (17.5) де , – кількість підрозділів в апараті управління фактично і відповідно до нормативів; 3. Ступінь централізації управлінських функцій: , (17.6) де – кількість прийнятих рішень при виконанні даної функції на вищих рівнях управління, – загальна кількість прийнятих рішень при виконанні даної функції на всіх рівнях управління; 4. Співвідношення кількості лінійного та функціонального персоналу: , (17.7) де – кількість лінійних керівників, – кількість працівників функціональних служб; 5. Ступінь формалізації праці менеджерів: , (17.8) де – кількість працівників, праця яких організована на основі нормативних документів, – загальна кількість управлінців; 6. Коефіцієнт цілеспрямованості структури управління: , (17.9) де , – кількість адміністративно-управлінського персоналу, зайнятого вирішенням спеціальних проблем і всього управлінського апарату; Читайте також:
|
||||||||
|