МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ХІД УРОКУ1. Актуалізація опорних знань - Що таке цитата? - Які види цитат ви знаєте? - Як оформляється на письмі той чи інший вид цитат? - Які розділові знаки ставляться при прямій мові? 1. Повідомлення нового матеріалу Одним з різновидів передачі прямої мови є діалог (полілог). Діалог (гр. "dia"– двоє, "logos"– слово) – розмова двох. Полілог (гр. "роli"– багато, "logos"– слово) – розмова багатьох. На письмі діалог передається системою нового ряду, тобто кожна репліка пишеться без лапок, з великої літери і з нового ряду, а перед нею ставитися тире. Наприклад: – От знайдибіда, авантюрист шмаркатий! Ванько! Вилазь зараз же! Бо такого втру маку – тиждень чухатимешся! Ми лежимо в густих бур'янах, уткнувшись носами у землю, й не дихаємо. – Вилазь, убоїще, бо гірше буде! Ти ж мене знаєш! – Знаю, знаю, – ледь чутно зітхає мій друг і нарешті подає голос. – Діду! – жалібно озивається він. – Ви одійдіть за хату, ми виліземо. Бо ж ви битиметесь! Діалог може також передаватися системою лапок і писатися в одному ряду. Тоді кожна репліка береться в лапки, а між ними ставитися тире. "Вони ще мені умови ставлять, вишкварки! Ану вилазьте!" – 'Та ми ж не хотіли, ми ж хотіли метро. Таке, як у Києві." – "Я вам покажу метра! Я вам такого метра дам, що..." 2. Закріплення нового матеріалу Вправа 1. Записати текст у вигляді діалогу. Пояснити розділові знаки. 1. Лясков і досі стовбичив за спиною Яковенка. – Тобі чого? – спитав той. – Нудьгую, – позіхнув Лясков. – Ніколи не хотілося йти на пост, а тепер побіг би позачергово. – Я думав – ти розумніший, – Яковенко повільно склав книжку, лягай спи... А на пост піду я. 2. – Саво, синку! – сказав тривожним шепотом. – Я йду до міста, до Михайла! Уважай на худобу. – Що вам бог дав? Вчора не казали ви ще нічого! – відповів заспаний Сава. – Та що з того, що не казав? Так прийшло, що мушу йти. Я боюся, що з ним сталося щось недобре! – Та що б мало йому статися? – обізвався хлопець неохоче. Вправа 2. Записати діалог системою лапок. Пояснити розділові знаки: 1. “У мене був собака, що чесну людину пізнає і не зачепить, а злодія відразу роздере!” – “Добрий собака!” – “Але я його продав.” – “Чому?” – “Бо вже на мене почав кидатися.” (УНТ) 2. “А хто ваш улюблений поет?” – питала Віра. – “Не знаю. Хіба треба мати улюбленого? І неодмінно одного?” – “Ну, – Віра знов червоніла, – а людину ж собі вибираєш одну... ” 3. Перевірка засвоєних знань: – Що являє собою діалог? – Які системи запису діалогу ви знаєте? – Як він (діалог) оформлюється на письмі? 4. Домашнє завдання: скласти діалог на етичну тему. Зразок оформлення залікового виховного заходу Читайте також:
|
||||||||
|