Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Learn and set out the dialogue. Make your own dialogue on the same subject.

John: Well, Peter, at the moment you are having your practical training in the Laboratory of Solid State Devices. Is that right?
Peter: Yes, that’s it.
John: Just tell me one thing: Are you quite satisfied with the results of your practical training? Was it first class?
Peter: Yes. My impressions are very favourable. That’s where they do some of the best work on electronics. There are excellent research facilities and a very interesting research programme to fulfill. Surely it can suit any individual needs.
John: Great. What about the staff?
Peter: In fact, it’s staffed at all levels with very competent and enthusiastic people. They try to give you every possible help.
John: That sounds fine. What are the main research fields of the lab personnel?
Peter: Dozens of promising ideas are under investigation, especially in the field of solid state materials and devices.
John: Could I ask you to be more specific about the problems studied in the Laboratory of Solid State Devices?
Peter: All right. The team under professor Borisenko is doing device reliability research. Their research findings are very interesting indeed. A very large group of researchers are engaged in studying several problems in the field of nano- and optoelectronics.
John: I see. And what are your interests?
Peter: I am interested in all sorts of problems concerned with miniaturization and microminiaturization of electronic devices. I want to make electronic devices smaller, cheaper and more powerful. I’m interested in microelectronics.
John: Well, Peter, I think I’ve got the picture. Thanks a lot for having explained everything so concisely.
Peter: It’s been a pleasure. Bye, John.

 

15. Use the following situation to start a short talk:

You are visiting an exhibition on robotics. You are going to write an article for you university newspaper. Try to get as much information as possible about the history of robotics.

 

Think of a situation where the following proverbs can be used. Discuss them with your partner. Give their Russian equivalents.

a Time and tide wait for no man.
b Where there's a will there's a way.
c Necessity is the mother of invention.
d Be slow to promise and quick to perform.

SECTION III

Reading

 

Starter activity. Read the text “Achievements of World Science”. Try to understand it and then do the tasks that follow.


Читайте також:

  1. A practice what they learn day after day
  2. A. Make up short dialogues expressing your opinion, agreeing or disagreeing. Use the prompts given below.
  3. A. Read the dialogue and reproduce it in Indirect Speech.
  4. A. Sarah and Ken are having an argument. Read what Sarah says and complete the dialogue with Ken’s answers from the box below. Then try to guess his last answer.
  5. Answer the questions to the dialogue.
  6. B. Read and translate the dialogue.
  7. C. Answer questions to the text. Make up a dialogue on the basis of this information.
  8. Complete the dialogue with the options (1, 2, 3, 4). Then act out the dialogue.
  9. Compose dialogues using the key words for the situations given below.
  10. CONDITIONING AND MOTOR LEARNING
  11. D. Make up short dialogues expressing lack of certainty and surprise. Use prompts given below.
  12. D. Say if the statements are false, right or there is no information on the subject.




Переглядів: 463

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Scan passage 2 and speak of the way how scientists utilize the existing knowledge in new scientific investigations. Give examples from the text and your own experience. | Achievements of World Science

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.