МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ОКР “Бакалавр”, спеціальність «Агрономія»Міністерство аграрної політики та продовольства України ВІННИЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ АГРАРНИЙ УНІВЕРСИТЕТ Агрономічний факультет Кафедра землеробства, Грунтознавства та агрохімії Практикум З дисциплін “Земельний кадастр”, “Землевпорядкування та земельний кадастр” Для студентів спеціальності 6.090101 «Агрономія» денної та заочної форм навчання
Навчальний посібник
Вінниця 2015
Практикум з дисциплін “Земельний кадастр”, “Землевпорядкування та земельний кадастр” для студентів спеціальності 6.090101 «Агрономія» денної та заочної форм навчання, Вінниця, 2015. – 179 с.
Укладач:к.с.-г.н., доцент Цицюра Я.Г.
Рецензенти:
Рекомендовано науково-методичною радою Вінницького національного аграрного університету (протокол №___ від «___»__________2015 р.)
Зміст
Анотації дисциплін Земельний кадастр Мета і завдання дисципліни Місце і роль дисципліни в системі підготовки фахівців ОКР “Бакалавр”, спеціальність «Агрономія»
Мета - при підготовці фахівців із спеціальності "Геодезія, картографія та землеустрій" є засвоєння студентами теоретичних основ земельного кадастру, складу та змісту його складових частин, процедури отримання необхідних відомостей і документів про правовий режим земель, розподіл їх за категоріями та серед власників землі та землекористувачів, організація обліку кількості і якості земель, встановлення порівняльної народногосподарської цінності земель, запровадження процедури отримання земельно-кадастрової інформації в процесі проведення проектних робіт, спеціальних обстежень та розвідувань, вивчення правових, методичних, технічних, організаційних і практичних аспектів ведення Державного земельного кадастру. Завдання - дисципліни полягає у забезпеченні оволодінні студентами знаннями щодо концептуальних положень, поставлених в основу створення та функціонування Державного земельного кадастру, зокрема: • гарантії держави на право власності і право користування землею; • класифікація земель за земельними угіддями та облік кількості земель; • забезпечення даних щодо якості земель та їх обліку, накопичення інформації про кількість та місце розташування особливо цінних продуктивних земель, динаміки вмісту гумусу в ґрунтах орних земель, характеристики сільськогосподарських угідь за механічним складом грунтів, засоленістю, солонцюватістю, кислотністю, перезволоженістю, кам'янистістю, дефляційнонебезпечністю, еродованістю, розподілом земель за крутизною схилів; • забезпечення порівняльної оцінки ґрунтів за природними властивостями, які мають сталий характер та істотно впливають на урожайність сільськогосподарських культур, що вирощуються в конкретних природно-кліматичних умовах; • проведення кадастрового зонування території, в тому числі території населених пунктів; • здійснення економічної оцінки, що дає порівняльну характеристику землі як природного ресурсу і головного засобу виробництва у сільському та лісовому господарстві та просторового базису за показниками, що характеризують продуктивність земель, ефективність їх за окупністю затрат і дохідністю з одиниці площі; • проведення грошової оцінки земель як нормативної, так і експертної , для економічного регулювання земельних відносин, визначення розміру земельного податку, укладання цивільно-правових угод відповідно до чинного законодавства України; • проведення моніторингу земель • забезпечення органів місцевого самоврядування, місцевих державних адміністрацій, податкових органів, банків, інших підприємств, установ, організацій, а також громадян відомостями про природний, господарський стан та правовий режим земель з метою організації раціонального їх використання і охорони, регулювання земельних відносин, землеустрою, обґрунтування розмірів землеволодінь та землекористувань, справляння плати за землю. Для вивчення дисципліни "Земельний кадастр" необхідним є попереднє засвоєння основ геодезії і картографії, ґрунтознавства та вищої математики (зокрема розділу варіаційної статистики). В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати: - закономірності функціонування землі як природного ресурсу і засобу виробництва; - питання теорії державного земельного кадастру; - постановку і організацію земельно кадастрових робіт; - земельно кадастрову документацію; - способи і прийоми створення повноцінної планово-картографічної основи для складання проектів землевпорядкування шляхом підбору, коректування і утворення матеріалів топографо-геодезичних, агрогосподарських і спеціальних вишукувань та обстежень; - діюче земельне законодавство по земельному кадастру і використанню земель; вміти: - виконувати весь комплекс робіт по основному і поточному земельному кадастру в підприємствах, організаціях, закладах, районі (місті), області і республіці в цілому, включаючи роботи з державної реєстрації землеволодінь, обліку кількості і якості земель, бонітування ґрунтів і економічної оцінки земель; виконувати роботи по юридичному оформленню документів на право володіння і користування землею; складати земельні баланси району, міста, області, держави; - прийомами ведення основного і поточного земельного кадастру; прийомами одержання, обробки, аналізу і систематизації земельно-кадастрових даних; сучасними засобами використання обчислювальної комп’ютерної техніки; передовими методами теорії і практики державного земельного кадастру. Вивчення дисципліни "Земельний кадастр" має дати можливість студентам оволодіти теоретичними знаннями і практичними навиками з питань державної реєстрації правовстановлюючих документів на земельні ділянки, обліку кількості і якості земель, бонітування грунтів, зонування території населених пунктів, економічної і грошової оцінки земель, засвоїти вимоги методик щодо одержання, обробки і аналізу земельне - кадастрової інформації, вивчити інші аспекти розвитку земельного кадастру, особливо сучасний його стан в умовах незалежної України. Отримання знань студентами в умовах поглиблення економічної, аграрної та земельної реформи, що потребує постійного забезпечення земельно-кадастровою інформацією органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, зацікавлених підприємств, установ і організацій, а також громадян достовірними відомостями про землю для вирішення таких завдань: • визначення розміру плати за землю залежно від її продуктивності, або функціонального використання і місця розташування, земельних поліпшень та механізму економічного стимулювання і охорони земель; • виявлення і доцільного використання усіх резервів і можливостей земельних ресурсів з метою підвищення рівня суспільного виробництва; • розподілу земельних ресурсів за міжгалузевим принципом, виходячи із пріоритету використання особливо цінних продуктивних земель у сільському господарстві та визначенні втрат сільського господарствапри вилученні продуктивних земель для несільськогосподарських потреб; • визначення цінності земель у складі природних ресурсів і ресурсного потенціалу агропромислового комплексу; • визначення розмірів стягнень за порушення земельного законодавства за результатами Державного контролю за використанням і охороною земель та їх моніторингом; • економічного регулювання земельних відносин при передачі земель у власність, спадщину, під заставу, при даруванні, купівлі-продажу та оренді земельних ділянок; • проведення об'єктивного аналізу рівня використання земель і господарської діяльності сільськогосподарських підприємств, розміщення і спеціалізації сільськогосподарського виробництва та планування обсягів виробництва сільськогосподарської продукції з урахуванням еколого-економічної придатності земель для вирощування сільськогосподарських культуру, • економічного та екологічного обґрунтування проектів землеустрою у частині формування і впорядкування землеволодінь і землекористувань юридичних і фізичних осіб. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|