МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тема: Морфологія бактерій. Виготовлення препаратів з бактеріальних культур. Простий спосіб забарвлення.1.1. Актуальність теми. В мікробіологічній діагностиці інфекційних хвороб одним із перших використовують мікроскопічне дослідження матеріалу від хворого. Виявлення в ньому мікроорганізмів та вивчення їх морфології дозволяє орієнтовно визначити збудника і надалі провести чітку ідентифікацію за допомогою інших методів мікробіологічної діагностики. Морфологічні ознаки бактерій можна вивчати за допомогою мікроскопічного методу дослідження, тобто методу, який включає в себе роботу по виготовленню мазка з патологічного матеріалу або культури мікроба та його забарвлення, з наступним мікроскопічним дослідженням. Можливе вивчення морфології збудника і в нативному стані, але в більшості випадків використовують забарвлені або контрастовані препарати.
1.2. Цілі вивчення теми. Вміти провести мікроскопічне дослідження культур бактерій.
1.2.1. Мета загальна. Вміти використовувати морфологічні властивості бактерій для диференціації їх в мікроскопічній діагностиці інфекційних захворювань.
1.2.2. Мета конкретна: 1. Вміти приготувати мазки-препарати із бактеріальних культур, зафіксувати їх. 2. Вміти пофарбувати препарат простим способом. 3. Вміти розпізнати основні форми бактерій, морфологічні групи.
1.3. Забезпечення вихідного рівня знань-умінь: 1. Вміти визначити вимоги до препаратів для мікроскопічного дослідження (кафедра гістології). 2. Вміти вибрати спосіб мікроскопії, виходячи з величини досліджуваного об’єкта (заняття №1). 3. Вміти використовувати імерсійну систему світлового мікроскопа (заняття №1).
1.3.1. Завдання. Приклад. Вивчаючи форми бактерій, для мікроскопії зафарбованих препаратів використовують імерсійну систему світлового мікроскопа. Чому необхідно користуватись нею? Відповідь. При імерсійній мікроскопії об’єктив занурюють в олію, показник заломлення світла якої близький до показника заломлення скла. В цьому випадку потік світла, що вийшов за межі предметного скла, не розсіюється і промені, не змінюючи свого напрямку, потрапляють в об’єктив. Крім того, імерсійний об’єктив має вищу роздільну здатність.
1.4. Зміст навчання: 1. Вивчення основних форм бактерій. 2. Виготовлення препаратів із культури бактерій на щільному середовищі. 3. Фарбування простим методом. 4. Виявлення бактерій в препараті мікроскопічним методом. 5. Визначення морфологічних форм.
1.4.1. Граф логічної структури змісту. Світ бактерій → поділ на морфологічні групи → вивчення морфології бактерій мікроскопічним методом.
1.4.2. Перелік теоретичних питань. 1. Основні морфологічні групи бактерій. Форми та розміри клітин, їх розташування в полі зору. 2. Правила роботи в мікробіологічній лабораторії. 3. Етапи приготування мазка-препарата із бактеріальних культур. 4. Класифікація фарб, які використовуються в мікробіологічній практиці. 5. Прості методи забарвлення мікробіологічних препаратів.
1.4.3. Джерела навчальної інформації. Література теоретична основна: К.Д. Пяткін, Ю.С. Кривошеїн. Мікробіологія. В.Ш. 1992, ст. 20-27 А.А. Воробьев и соавт. Микробиология. М. Медицина, 1994, стр. 16-18, 26-30 В.Д. Тимаков и соавт. Микробиология. М., Медицина, 1993, стр. 21-28 Крок-1. Загальна лікарська підготовка. Київ, Медицина, 2005 Л.Б. Борисов и соавт. Медицинская микробиология, вирусология, иммунология. М. Медицина, 1994, стр. 25-31 Г.К. Палій і співавт. Мікробіологія, вірусологія, імунологія, інфекційні хвороби. Література теоретична додаткова: А.А. Воробьев. Медицинская микробиология, вирусология и иммунология. М., МИА, 2004, стр. 29-35 А.И. Коротяев, С.А. Бабичев. Медицинская микробиология, иммунология и вирусология. С.Петербург. Спецлит., 2002, стр. 18-33 В.И. Покровский. Медицинская микробиология. ГЭОТАР-МЕД, М., 2002, стр. 28-31, 47-54. И.Л. Дикий и соавт. Микробиология. Харьков, изд. Укр ФА, 1999, стр. 18-19, 26-27 В.И. Покровский, О.К. Поздеев. Медицинская микробиология. ГЭОТАР Медицина, Москва, 1998, стр. 17 К.М. Векірчик. Мікробіологія з основами вірусології. К., Вища школа, 1973. ст. 23-24 Література практична основна: Л.Б. Борисов и др. Руководство к практическим занятиям по микробиологии. М., 1984, стр. 20-24 С.І. Климнюк і співавт. Практична мікробіологія. Тернопіль, "Укрмедкнига", 2004, ст. 19-27 Література практична додаткова: М.Н. Лебедева. Руководство к практическим занятиям по медицинской микробиологии. М., Медицина, 1973, стр. 22-36 В.В. Тец Руководство к практическим занятиям по медицинской микробиологии, вирусологии и иммунологии. М., Медицина, 2002, стр. 16-22 Л.Г. Бранцевич и соавт. Микробиология. Практикум. К., Вища школа, 1987, стр. 77-98 Ф.К. Черкес. Руководство к практическим занятиям по микробиологическим исследованиям. М., Медицина, 1980, стр. 14-23 К.Д. Пяткин и соавт. Руководство к практическим занятиям по медицинской микробиологии. М., Медицина, 1969, стр. 17-25 А.Ю. Вершигора та інші. Практичний посібник з медичної мікробіології. К., 1963, стор. 26-30
1.5. Орієнтовна основа дії. Культура бактерій → виготовлення та фіксація мазка → фарбування мазка простим методом → мікроскопічне дослідження мазка з використанням імерсійної системи → виявлення бактерій за морфологією → вивчення форми, розташування бактерій → визначення морфологічних груп в препаратах.
1.7. Короткі методичні вказівки для роботи студентів на лабораторному занятті. Використовуючи техніку виготовлення препаратів з агарової культури, приготувати мазки з культури стафілокока та кишкової палички, зафіксувати їх в полум’ї пальника і пофарбувати простим способом. Для фарбування мазків стафілокока використовувати генціанвіолет за Синьовим, кишкової палички – фуксин Пфейффера. За допомогою імерсійної системи промікроскопувати мазки, мікроскопічну картинку замалювати в протокольному зошиті. Дати морфологічну характеристику культурам, яку дозволяє простий спосіб фарбування. Зробити висновок про його диференційні можливості. Після завершення роботи привести робоче місце в порядок і завершити вивчення морфології бактерій дослідженням різних морфологічних груп в демонстраційних препаратах. Замалювати мікроскопічну картинку, зробити висновки.
1.7.1. Методика проведення заняття. - Інструктаж студентів з техніки безпеки при роботі з газовим паяльником з відміткою у відповідному журналі. - Контроль вихідного рівня знань. - Контроль знань теми, що вивчається. - Самостійна робота студентів по освоєнню методик виготовлення мазка і фарбування простим способом. - Мікроскопічне дослідження виготовлених та демонстраційних мазків. Вивчення морфології бактерій та диференціації їх на морфологічні групи. - Оформлення протоколу.
Автор: доцент, кандидат медичних наук Мруг Валентина Максимівна
Читайте також:
|
||||||||
|