Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Вправа 3. Для кожного поняття або цитати з наведених нижче знайдіть прізвище їх автора.

 

1. “Купці не доставляють ніякого продукту, а тільки відіграють роль вен і артерій, що розподіляють туди й назад кров і живильні соки державного тіла, а саме, продукцію сільського господарства і промисловості”.

2. „... праця є батько і активний принцип багатства, а земля – його мати”.

3. Теорія „істинної вартості”.

4. “У кожній державі слід розрізняти блага, які мають споживчу цінність і не мають продажної (вода, ліс, продукти ґрунтів тощо), від багатств, що мають і споживчу, і продажну цінність”

5. „... цінність кожної з обмінюваних речей не має іншого вимірювача, крім потреб, бажань і грошових засобів сторін, які домовляються”.

6. „... покупки урівноважуються з обох боків таким чином, що їх обопільнадія зводиться до обміну цінності на рівну цінність, причому такі цінності існували… так чи інакше до обміну; так що обмін у дійсності нічого не виробляє”.

7. Первісні аванси.

8. Щорічні аванси.

9. “….оцінку всіх речей слід було б звести до двох природних знаменників – землі й праці”.

10. Перше застосування методу наукового абстрагування.

Автори:

1. П. Буагільбер. 2. В. Петті. 3. Ж. Тюрго. 4. Ф. Кене.

Тема 5.
Економічний розвиток та економічна думка епохи промислової революції

 

1. Головним змістом промислового перевороту першої половини ХІХ ст. був перехід від:

а) патріархального господарства до товарного;

б) ремісництва до мануфактури;

в) ручної праці до машинної;

г)машинного виробництва до автоматизованого.

 

2. Механічна прядка ”Дженні” була застосована у виробництві в період:

а) первісного накопичення капіталу;

б) Великих географічних відкриттів;

в) промислового перевороту;

г) правильна відповідь не названа.

 

3. На зміну мануфактурі приходить:

а) цехове виробництво; б) дрібне ремісницьке виробництво;

в) крупна машинна індустрія; г) патріархальне господарство.

 

4. В якій із країн було побудовано перший пароплав?

а ) Німеччина; б) Франція;

в) Англія; г) США.

 

5. До країн, де зростання фінансового капіталу випереджав зростання промислового капіталу слід віднести:

а ) Росія; б) Франція;

в) Англія; г) США.

 

6. Для якої країни характерні були повільні темпи зростання промислового виробництва у зв’язку з відсутністю єдиної централізованої держави та пануванням феодальних відносин:

а) Німеччина; б) Англія; в) Росія; г) Франція; д) США.

 

7. В якій країні промисловий переворот почався раніше ніж у інших:

а ) Німеччина; б) Франція;

в) Англія; г) США.

 

8. Впровадження у виробництво парового двигуна Дж. Уатта характерно було для наступного етапу:

а) 80-ті роки ХVІІІ ст.; б) 30-ті роки ХІХ ст.;

в) 20-ті роки ХХ ст. г) середина ХVІІІ ст.

 

9. Яка країна у середині ХІХ ст. перетворилася на «фабрику світу», виробляючи близько половини світової промислової продукції:

а ) Німеччина; б) Франція; в) Англія;

г) США; д) Росія.

 

10. Винятково швидкі темпи економічного розвитку економіки США в першій половині ХІХ ст. були пов’язані з:

а) власними науково-технічними розробками;

б) відсутністю цехових обмежень;

в) проведенням загарбницьких війн;

г) використанням державного регулювання економіки.

 

11. В першій половині ХІХ ст. найбільш інтенсивно залізниці будувалися у:

а) США; б) Англія; в) Німеччина; г) Росія.

 

12. Що не можна віднести до наслідків промислового перевороту середини ХVІІІ першої половини ХІХ ст.

а) широке поширення мануфактурної форми організації виробництва;

б) зростання продуктивності праці і створення промислових центрів;

в) зміни у соціальній структурі суспільства;

г) залучення у виробництво праці жінок та дітей.

 

13. В якій країні становлення фабричного виробництва минуло стадію ремесла:

а) Росія; б) Англія; в) Франція; г) США.

 

14. Французький капіталізм XIX ст. можна охарактеризувати як:

а) військово-феодальний; б) буржуазно-юнкерський;

в) колоніальний; г) лихварський;

д) правильна відповідь не названа.

 

15. В якій країні хронічний дефіцит робочої сили обумовив масове будівництво підприємств на основі використання машин:

а) США; б) Англії; в) Німеччині; г) Японії; д) Росії.

 

16. До етапів промислової революції періоду першої половини ХVІІІ першої половини ХІХ ст. не відноситься:

а) створення робочих машин;

б) створення універсального парового двигуна;

в) створення машин машинами;

г) правильна відповідь не названа.

 

17. До середини другого десятиліття ХІХ ст. у найбільш розвинутих країнах Європи склалася економічна система, яка в економічній літературі дістала назву:

а) система вільної конкуренції;

б) система монополістичної конкуренції;

в) система олігополістичної конкуренції;

г) правильна відповідь не названа.

 

18. До передумов промислового перевороту та індустріалізації Англії 60-х років ХVІІІ ст. - першої половини ХІХ ст. не відноситься:

а) значне нагромадження капіталу в епоху первісного нагромадження капіталу;

б) Англійська буржуазна революція (1640-1688 рр.);

в) посилення іноземної конкуренції;

г) зростаючі можливості вигідного використання нагромадженого капіталу;

д) правильна відповідь не названа.

 

19. Економічну політику, яку Англія запровадила у світовій торгівлі на початку ХІХ ст. називають:

а) протекціонізмом; б) фритредерством;

в) колоніалізмом; г) ордолібералізмом;

д) правильна відповідь не названа.

 

20. Королівське товариство, яке відігравало в Англії роль Академії наук було створено в:

а) 1662 р. б) 1803 р. в) XV ст. г) перша половина ХVІІІ ст.

 

21. Особливості промислового перевороту у Франції обумовлені наступними причинами:

а) пізнє утвердження буржуазного ладу;

б) інертність мислення французьких промисловців;

в) малопродуктивне парцелярне сільське господарство;

г) слабкість внутрішнього ринку;

д) правильними є відповіді у пунктах а, б, в, г;

е) правильними є відповіді у пунктах а, б, в.

 

22. В цілому промислова революція в кінці ХVІІІ ст. – на початку ХІХ ст. в Англії протікала значно повільніше ніж у Франції:

а) вірно; б) невірно.

 

23. В цілому промислова революція в кінці ХVІІІ ст. – на початку ХІХ ст. у Франції протікала значно повільніше ніж в Англії:

а) вірно; б) невірно.

 

 

24. Велику роль у розвитку банківської кредитної сфери в епоху промислового перевороту відігравала:

а) Паризька біржа; б) Лондонська біржа;

в) Ост-Індійська компанія; г) правильна відповідь не названа.

 

25. У період Реставрації і Липневої монархії (1815-1848 рр.) промисловий переворот у Франції:

а) прискорився; б) призупинився;

в) стабілізувався; г) не відбувався.

 

26. Передумови промислового перевороту в Німеччині на початку ХІХ ст.:

а) часткова ліквідація феодального режиму на селі, розпочата французами в період Наполеонівських війн;

б) часткова ліквідація економічної роздробленості шляхом створення митного закону (1818р.) й Митного союзу (1833 р.) по ініціативі Прусії;

в) зростання мануфактурної промисловості й розвиток капіталізму в сільському господарстві;

г) правильними є відповіді у пунктах а, б;

д) правильними є відповіді у пунктах а, б; в.

 

27. «Прусський шлях» розвитку капіталізму в сільському господарстві – це:

а) шлях поступової «повзучої» еволюції поміщицьких господарств в капіталістичні;

б) шлях бурхливого розвитку фермерства;

в) специфічний виключно для німецьких земель шлях «обуржуазнення» аграрних відносин;

г) правильна відповідь не названа.

 

28. Можна виділити наступні три етапи промислового перевороту в Німеччині:

а) 30-40-ві роки ХІХ ст. – промисловий переворот відбувається переважно у текстильній промисловості;

б) 50-60-ті роки ХІХ ст. – значне зростання промислового виробництва, пов’язане з широким розвитком важкої промисловості;

в) після утворення у 1871 р. Німецької імперії – спостерігається тісний взаємозв’язок розвитку фабричної промисловості з формуванням монополій.

На якому етапі промислового перевороту допущена помилка?

а); б); в); г) помилок немає.

 

29. Що забезпечило небачені у ХІХ ст. темпи промислового виробництва у Німеччині:

а) використання у промисловому виробництві власних інженерно-технічних досягнень;

б) будівництво величезних машинобудівних підприємств, оснащених найновішим обладнанням;

в) більш рівномірний розвиток основних галузей важкої промисловості;

г) правильними є відповіді у пунктах а, б, в;

д) правильна відповідь не названа.

 

30. Що з нижченазваного можна вважати однією з особливостей промислового перевороту в США:

а) тривале паралельне співіснування мануфактурного і фабричного періодів;

б) більш пізній початок порівняно з країнами Європи;

в) наявність рабства в Південних штатах;

г) правильна відповідь не названа.

 

31. На відміну від Англії мануфактурна організація ткацької галузі не являлась матеріальною базою промислового перевороту в США:

а) вірно б) невірно

 

32. Американський шлях розвитку сільського господарства – це:

а) фермерський шлях розвитку в сільському господарстві;

б) виключно специфічний шлях розвитку сільського господарства в США;

в) шлях поступової «повзучої» еволюції поміщицьких господарств в капіталістичні;

г) правильна відповідь не названа.

 

33. Розвиток промисловості в США в першій половині ХІХ ст. стримувало:

а) рабовласницьке плантаторське господарство;

б) економічна роздробленість між штатами;

в) малопродуктивне парцелярне сільське господарство;

г) правильна відповідь не названа.

 

34. Серед основних рис, що характеризують американський шлях розвитку сільського господарства виділяють:

а) революційна відміна великого землеволодіння;

б) масовий продаж землі державою за невисокими цінами;

в) створення фермерських господарств;

г) збереження рабства та примусової праці;

д) правильними є відповіді у пунктах б, в;

е) правильними є відповіді у пунктах а, б, в.

35. Головні економічні результати Громадянської війни в США:

а) поштовх до подальшого розвитку продуктивних сил у зв’язку з відміною рабства;

б) остаточне юридичне вирішення аграрного питання на користь фермерів;

в) упорядкування й зміцнення грошового обігу й банківської системи країни;

г) усі відповіді правильні.

 


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. III. Дієслова, що в дужках, поставте у нижчевказаних граматичних формах. Перекладіть речення.
  3. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  4. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  5. VII. Поняття про рану, рановий процес, види загоювання ран
  6. А/. Поняття про судовий процес.
  7. Адміністративна відповідальність: поняття, мета, функції, принципи та ознаки.
  8. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  9. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  10. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  11. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  12. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ




Переглядів: 626

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 4. РАННЯ КЛАСИЧНА ПОЛІТИЧНА ЕКОНОМІЯ | Тема 5. ЗРІЛА КЛАСИЧНА ПОЛІТИЧНА ЕКОНОМІЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.