МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Вправа 3. Для кожного поняття або цитати з наведених нижче знайдіть прізвище їх автора.
1. “Купці не доставляють ніякого продукту, а тільки відіграють роль вен і артерій, що розподіляють туди й назад кров і живильні соки державного тіла, а саме, продукцію сільського господарства і промисловості”. 2. „... праця є батько і активний принцип багатства, а земля – його мати”. 3. Теорія „істинної вартості”. 4. “У кожній державі слід розрізняти блага, які мають споживчу цінність і не мають продажної (вода, ліс, продукти ґрунтів тощо), від багатств, що мають і споживчу, і продажну цінність” 5. „... цінність кожної з обмінюваних речей не має іншого вимірювача, крім потреб, бажань і грошових засобів сторін, які домовляються”. 6. „... покупки урівноважуються з обох боків таким чином, що їх обопільнадія зводиться до обміну цінності на рівну цінність, причому такі цінності існували… так чи інакше до обміну; так що обмін у дійсності нічого не виробляє”. 7. Первісні аванси. 8. Щорічні аванси. 9. “….оцінку всіх речей слід було б звести до двох природних знаменників – землі й праці”. 10. Перше застосування методу наукового абстрагування. Автори: 1. П. Буагільбер. 2. В. Петті. 3. Ж. Тюрго. 4. Ф. Кене. Тема 5.
1. Головним змістом промислового перевороту першої половини ХІХ ст. був перехід від: а) патріархального господарства до товарного; б) ремісництва до мануфактури; в) ручної праці до машинної; г)машинного виробництва до автоматизованого.
2. Механічна прядка ”Дженні” була застосована у виробництві в період: а) первісного накопичення капіталу; б) Великих географічних відкриттів; в) промислового перевороту; г) правильна відповідь не названа.
3. На зміну мануфактурі приходить: а) цехове виробництво; б) дрібне ремісницьке виробництво; в) крупна машинна індустрія; г) патріархальне господарство.
4. В якій із країн було побудовано перший пароплав? а ) Німеччина; б) Франція; в) Англія; г) США.
5. До країн, де зростання фінансового капіталу випереджав зростання промислового капіталу слід віднести: а ) Росія; б) Франція; в) Англія; г) США.
6. Для якої країни характерні були повільні темпи зростання промислового виробництва у зв’язку з відсутністю єдиної централізованої держави та пануванням феодальних відносин: а) Німеччина; б) Англія; в) Росія; г) Франція; д) США.
7. В якій країні промисловий переворот почався раніше ніж у інших: а ) Німеччина; б) Франція; в) Англія; г) США.
8. Впровадження у виробництво парового двигуна Дж. Уатта характерно було для наступного етапу: а) 80-ті роки ХVІІІ ст.; б) 30-ті роки ХІХ ст.; в) 20-ті роки ХХ ст. г) середина ХVІІІ ст.
9. Яка країна у середині ХІХ ст. перетворилася на «фабрику світу», виробляючи близько половини світової промислової продукції: а ) Німеччина; б) Франція; в) Англія; г) США; д) Росія.
10. Винятково швидкі темпи економічного розвитку економіки США в першій половині ХІХ ст. були пов’язані з: а) власними науково-технічними розробками; б) відсутністю цехових обмежень; в) проведенням загарбницьких війн; г) використанням державного регулювання економіки.
11. В першій половині ХІХ ст. найбільш інтенсивно залізниці будувалися у: а) США; б) Англія; в) Німеччина; г) Росія.
12. Що не можна віднести до наслідків промислового перевороту середини ХVІІІ першої половини ХІХ ст. а) широке поширення мануфактурної форми організації виробництва; б) зростання продуктивності праці і створення промислових центрів; в) зміни у соціальній структурі суспільства; г) залучення у виробництво праці жінок та дітей.
13. В якій країні становлення фабричного виробництва минуло стадію ремесла: а) Росія; б) Англія; в) Франція; г) США.
14. Французький капіталізм XIX ст. можна охарактеризувати як: а) військово-феодальний; б) буржуазно-юнкерський; в) колоніальний; г) лихварський; д) правильна відповідь не названа.
15. В якій країні хронічний дефіцит робочої сили обумовив масове будівництво підприємств на основі використання машин: а) США; б) Англії; в) Німеччині; г) Японії; д) Росії.
16. До етапів промислової революції періоду першої половини ХVІІІ першої половини ХІХ ст. не відноситься: а) створення робочих машин; б) створення універсального парового двигуна; в) створення машин машинами; г) правильна відповідь не названа.
17. До середини другого десятиліття ХІХ ст. у найбільш розвинутих країнах Європи склалася економічна система, яка в економічній літературі дістала назву: а) система вільної конкуренції; б) система монополістичної конкуренції; в) система олігополістичної конкуренції; г) правильна відповідь не названа.
18. До передумов промислового перевороту та індустріалізації Англії 60-х років ХVІІІ ст. - першої половини ХІХ ст. не відноситься: а) значне нагромадження капіталу в епоху первісного нагромадження капіталу; б) Англійська буржуазна революція (1640-1688 рр.); в) посилення іноземної конкуренції; г) зростаючі можливості вигідного використання нагромадженого капіталу; д) правильна відповідь не названа.
19. Економічну політику, яку Англія запровадила у світовій торгівлі на початку ХІХ ст. називають: а) протекціонізмом; б) фритредерством; в) колоніалізмом; г) ордолібералізмом; д) правильна відповідь не названа.
20. Королівське товариство, яке відігравало в Англії роль Академії наук було створено в: а) 1662 р. б) 1803 р. в) XV ст. г) перша половина ХVІІІ ст.
21. Особливості промислового перевороту у Франції обумовлені наступними причинами: а) пізнє утвердження буржуазного ладу; б) інертність мислення французьких промисловців; в) малопродуктивне парцелярне сільське господарство; г) слабкість внутрішнього ринку; д) правильними є відповіді у пунктах а, б, в, г; е) правильними є відповіді у пунктах а, б, в.
22. В цілому промислова революція в кінці ХVІІІ ст. – на початку ХІХ ст. в Англії протікала значно повільніше ніж у Франції: а) вірно; б) невірно.
23. В цілому промислова революція в кінці ХVІІІ ст. – на початку ХІХ ст. у Франції протікала значно повільніше ніж в Англії: а) вірно; б) невірно.
24. Велику роль у розвитку банківської кредитної сфери в епоху промислового перевороту відігравала: а) Паризька біржа; б) Лондонська біржа; в) Ост-Індійська компанія; г) правильна відповідь не названа.
25. У період Реставрації і Липневої монархії (1815-1848 рр.) промисловий переворот у Франції: а) прискорився; б) призупинився; в) стабілізувався; г) не відбувався.
26. Передумови промислового перевороту в Німеччині на початку ХІХ ст.: а) часткова ліквідація феодального режиму на селі, розпочата французами в період Наполеонівських війн; б) часткова ліквідація економічної роздробленості шляхом створення митного закону (1818р.) й Митного союзу (1833 р.) по ініціативі Прусії; в) зростання мануфактурної промисловості й розвиток капіталізму в сільському господарстві; г) правильними є відповіді у пунктах а, б; д) правильними є відповіді у пунктах а, б; в.
27. «Прусський шлях» розвитку капіталізму в сільському господарстві – це: а) шлях поступової «повзучої» еволюції поміщицьких господарств в капіталістичні; б) шлях бурхливого розвитку фермерства; в) специфічний виключно для німецьких земель шлях «обуржуазнення» аграрних відносин; г) правильна відповідь не названа.
28. Можна виділити наступні три етапи промислового перевороту в Німеччині: а) 30-40-ві роки ХІХ ст. – промисловий переворот відбувається переважно у текстильній промисловості; б) 50-60-ті роки ХІХ ст. – значне зростання промислового виробництва, пов’язане з широким розвитком важкої промисловості; в) після утворення у 1871 р. Німецької імперії – спостерігається тісний взаємозв’язок розвитку фабричної промисловості з формуванням монополій. На якому етапі промислового перевороту допущена помилка? а); б); в); г) помилок немає.
29. Що забезпечило небачені у ХІХ ст. темпи промислового виробництва у Німеччині: а) використання у промисловому виробництві власних інженерно-технічних досягнень; б) будівництво величезних машинобудівних підприємств, оснащених найновішим обладнанням; в) більш рівномірний розвиток основних галузей важкої промисловості; г) правильними є відповіді у пунктах а, б, в; д) правильна відповідь не названа.
30. Що з нижченазваного можна вважати однією з особливостей промислового перевороту в США: а) тривале паралельне співіснування мануфактурного і фабричного періодів; б) більш пізній початок порівняно з країнами Європи; в) наявність рабства в Південних штатах; г) правильна відповідь не названа.
31. На відміну від Англії мануфактурна організація ткацької галузі не являлась матеріальною базою промислового перевороту в США: а) вірно б) невірно
32. Американський шлях розвитку сільського господарства – це: а) фермерський шлях розвитку в сільському господарстві; б) виключно специфічний шлях розвитку сільського господарства в США; в) шлях поступової «повзучої» еволюції поміщицьких господарств в капіталістичні; г) правильна відповідь не названа.
33. Розвиток промисловості в США в першій половині ХІХ ст. стримувало: а) рабовласницьке плантаторське господарство; б) економічна роздробленість між штатами; в) малопродуктивне парцелярне сільське господарство; г) правильна відповідь не названа.
34. Серед основних рис, що характеризують американський шлях розвитку сільського господарства виділяють: а) революційна відміна великого землеволодіння; б) масовий продаж землі державою за невисокими цінами; в) створення фермерських господарств; г) збереження рабства та примусової праці; д) правильними є відповіді у пунктах б, в; е) правильними є відповіді у пунктах а, б, в. 35. Головні економічні результати Громадянської війни в США: а) поштовх до подальшого розвитку продуктивних сил у зв’язку з відміною рабства; б) остаточне юридичне вирішення аграрного питання на користь фермерів; в) упорядкування й зміцнення грошового обігу й банківської системи країни; г) усі відповіді правильні.
Читайте також:
|
||||||||
|