МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Нові форми навчання.Комерційність вищої освіти. Масовість вищої освіти. Тенденції розвитку вищої освіти в Україні На думку експертів, українська вища освіта в цілому повторює світовий тренд переходу від вищої школи індустріального зразка до вищої школи постіндустріальної епохи, про що свідчить ряд тенденцій, що сформувалися протягом останніх п'ятнадцяти років. Вища освіта в Україні стає усе більше масовою. З 1990- х років число вузів у країні збільшилося в 2 рази, а чисельність студентів зросла майже в 3 рази, що має безсумнівний позитивний ефект для українського суспільства. Однак особливістю переходу до масової вищої освіти в Україні є те, що це відбувається не на тлі ' бэби-буму' і економічного підйому, як було, наприклад, у США в 1960- е роки, а на тлі затяжного демографічного спаду й досить неоднозначної економічної ситуації. Українська вища освіта швидко стає комерційною, що теж є світовою тенденцією. Ріст сектора платної освіти й збільшення числа приватних вузів іде у світі з 1980- х років. В Україні цей сектор з'явився із середини 1990- х років і розвивається дуже швидкими темпами. Вітчизняні вузи поступово перетворяться в ринкові суб'єкти й починають діяти відповідним чином. В 1995 році число комерційних студентів в українських вузах становило 10% від їхнього загального числа, те вже до 2000 року кількість першокурсників - і платників практично зрівнялося. 3.Гуманітаризація та компетентнісний підхід у освіті. Змінився й сам процес навчання. Як відзначають експерти, з 80- х років вузи починають орієнтуватися на підготовку гнучких фахівців, затребуваних на ринку праці, і відповідно змінювати технології навчання. Компаніям необхідні співробітники, які можуть вирішувати завдання, що стосуються різних галузей знань і навичок, що мають, пристосування до швидкої зміни трудових операцій. Тому акцент у професійному навчанні поступово зміщається від передачі кваліфікацій як формально підтвердженого дипломом набору знань до передачі набору компетенций. В Україні ці зміни вузівської системи припали на 1990- і роки. Специфіка процесу полягала в швидкій гуманітаризації вітчизняної вищої освіти, прискореному імпорті на українські терени нових спеціальностей, особливо в сфері керування й послуг, появі нових спеціальностей на стиках старих дисциплін. Важливою тенденцією в сфері освіти є активний розвиток нових форматів навчання, таких як бізнес- школи, корпоративні університети, тренінгові системи, дистанційне навчання і т.і. В Україні формування цього сектора почалося теж порівняно недавно, але, проте , він активно розвивається й займає усе більше серйозну частку ринку освітніх послуг. Читайте також:
|
||||||||
|