Види мовленнєвої діяльності: аудію- вання, читання, говоріння, письмо; форми мовлення (усну та писемну);
Види мовленнєвих форм (монолог і діалог); складові ситуації спілкуван ня; основні вимоги до мовлення; типи мовлення, стилі та жанри мовлення; текст, його основні ознаки і т.ін.
Розуміти зміст сприйнятого на слух або прочитаного тексту; орієнтувати ся в умовах спілкування, вступати в діалогічне спілкування й підтримува- ти його, будувати усне й письмове висловлювання на певну тему в доцільному стилі й жанрі, вибираючи й поєднуючи різні типи мовлення. і т.ін.
МОВНІ (ЛІНГВІСТИЧНІ) КОМПЕТЕНТНОСТІ
Функції мови в житті суспільства, розділи науки про мову; одиниці мови (звук, значуща частина слова, слово, словосполучення, речення, ССЦ, текст). Знаки письма. Лексичне і граматичне значення слова. Пряме й переносне значення слів. Групи слів за значенням. Походження слів. Загальновживані та стилістично марковані слова. Фразеологізми. Творення слів. Система частин мови. Будова словосполучення. Види речень за метою висловлювання, емоційним забарвленням. Граматичну основу речення, члени речення, види складних речень.
Орфограмита орфографічні правила.
Пунктограми (розділові знаки)та правила пунктуації.
Розрізняти звуки мови й мовлення (голосні та приголосні; приголосні дзвінкі та глухі, тверді, пом’якшені та м’які), правильно вимовляти звуки та слова, записувати слова; визначати значущі частини слова; розрізняти частини мови, визначати члени речення, розрізняти види речень за метою висловлювання, емоційним забарвленням, будовою; інтонувати речення відповідно до розділових знаків;
Правильно писати слова, розставляти розділові знаки в реченнях і текстах.
Компетентнісний підхід у нормативних документах
Основні нормативні документи:
- Рекомендації Ради Європи;
- Державний стандарт початкової освіти;
- Навчальна програма.
Тема 8. Компетентнісний підхід у системі освіти
6. Сутність компетентнісного підходу, його витоки.
7. Поняття про компетентність і компетенцію.
8. Компетентність як комплексна характеристика особистості.
9. Ключові і предметні компетентності.
10. Компетентнісний підхід у нормативних документах.